از مجموع 11157 مشترک تلفن همراهی که به این سوال پاسخ دادند، 66 درصد اعلام کردند که روزانه به طور متوسط 3 یا بیشتر از این نوع تماس ها را دریافت می کنند. طبق نظرسنجی LocalCircles که روز دوشنبه منتشر شد.
همچنین، 16 درصد پاسخ دهندگان گفتند که به طور متوسط 6 تا 10 تماس در روز دریافت می کنند، در حالی که 5 درصد هر روز بیش از 10 تماس ناخواسته داشتند.
طبق نظرسنجی شرکت آنلاین LocalCircles، اکثریت قریب به اتفاق مشترکان تلفن همراه در هند حداقل هر روز یک تماس مزاحم دریافت می کنند و 92 درصد حتی پس از قرار گرفتن در لیست «مزاحم نشوید» تماس های ناخواسته دریافت می کنند.
در پاسخ به این سوال که آیا حتی پس از ثبت نام در لیست “مزاحم نشوید” تماس های مزاحم دریافت کرده اند، 92 درصد از 15040 پاسخ دهنده پاسخ مثبت دادند.
این نظرسنجی آنلاین که بین 5 ژانویه و 5 فوریه انجام شد، بیش از 56000 پاسخ از شهروندان در 342 منطقه دریافت کرد. تعداد پاسخ ها به هر سوال متفاوت بود.
“شهروندان شاغل در خدمات مالی، املاک و سایر صنایع خدماتی، بینش هایی را در مورد افرادی که در زمینه فروش و بازاریابی در سازمان های خود استخدام می کنند، آژانس های شخص ثالث را برای تولید سرنخ به اشتراک می گذارند. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، این آژانس های قراردادی دارای کارکنانی هستند که از شماره موبایل شخصی آنها استفاده می کنند. در این گزارش آمده است که از دفاتر یا منزل خود برای برقراری چنین تماس هایی.
از 15186 پاسخگو، 78 درصد مشترکین تلفن همراه گفتند که حداکثر تماس های ناخواسته ای که دریافت کرده اند از بخش خدمات مالی و املاک بوده است.
بر اساس این نظرسنجی، 78 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیشترین تعداد تماس های مزاحم را از بخش خدمات مالی و املاک دریافت می کنند.
در پاسخ به سوالی درباره منبع تماسها، 50 درصد از 15312 پاسخدهنده گفتند که از شمارههای تلفن همراه مختلفی که به نظر متعلق به افراد است، تماسهای مزاحم دریافت میکنند، 29 درصد از شماره تلفنهایی که به نظر متعلق به شرکتها یا برندها هستند و 14 درصد احساس میکنند که تماسهای مزاحم دریافت میکنند. از یک شماره تلفن ثابت متمرکز است.