جنین موش مصنوعی با مغز توسعه یافته که با استفاده از سلول های بنیادی رشد کرده است

در حالی که چنین جنین های موش در مطالعات قبلی با استفاده از سلول های بنیادی ساخته شده اند، تیم بر این باور است که آنها به پیشرفته ترین مرحله مدل دست یافته اند. آنچه این مدل را متمایز می کند، ایجاد کل مغز، به ویژه ناحیه قدامی آن است.

بدون استفاده از اسپرم و تخمک، همانطور که به طور معمول نیاز است، دانشمندان جنین های مصنوعی موش را از سلول های بنیادی ساخته اند. جنین های مدل دارای قلب های تپنده و حتی پایه های مغز و سایر اندام های بدن موش هستند. این دستاورد پس از سال‌ها مطالعه به دست آمد و احتمالاً به محققان کمک می‌کند تا بفهمند چرا برخی از جنین‌ها با موفقیت به جنین تبدیل می‌شوند در حالی که برخی دیگر موفق نمی‌شوند. علاوه بر این، تحقیقات جدید می تواند توسعه و ترمیم اندام های مصنوعی انسان را برای پیوند نیز راهنمایی کند.

“مدل جنین موش ما نه تنها مغز را توسعه می دهد، بلکه یک قلب تپنده را نیز توسعه می دهد، تمام اجزایی که بدن را تشکیل می دهند. باور نکردنی است که ما تا اینجا پیش رفته ایم. این رویای سال ها جامعه ما بوده است. Magdalena Zernicka-Goetz، استاد رشد پستانداران و زیست شناسی سلول های بنیادی در گروه فیزیولوژی، توسعه و علوم اعصاب کمبریج، گفت: “و تمرکز اصلی کار ما برای یک دهه، و در نهایت ما آن را انجام دادیم.” از مطالعه منتشر شده در طبیعت.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

MSI Vector GP76 – برای همه گیمرها و مهندسان / توسعه دهندگان خارج از کشور

LastPass با نقض داده مواجه می شود. شرکت می گوید گذرواژه ای گرفته نشده است: جزئیات





منبع

برای ایجاد جنین های مصنوعی، تیمی از دانشگاه کمبریج و موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) فرآیندهای طبیعی درگیر در رشد یک جنین را تقلید کردند. با این حال، آنها از اسپرم یا تخمک استفاده نکردند، بلکه سه نوع سلول بنیادی را که در مراحل اولیه رشد پستانداران یافت شد، هدایت کردند و باعث تعامل آنها شد. پس از این، تیم توانست با القای بیان مجموعه خاصی از ژن‌ها و فراهم کردن محیطی منحصر به فرد برای تعامل، سلول‌های بنیادی را با یکدیگر “گفتگو” کنند.

Zernicka-Goetz اضافه کرد که این مدل قابل توجه است زیرا به آنها امکان دسترسی به مرحله ای از توسعه ساختاری را می دهد که معمولاً به دلیل لانه گزینی جنین در رحم مادر پنهان است.


سلول های بنیادی به ساختارهایی تبدیل شدند که در مراحل رشد متوالی پیشرفت کردند. نتیجه نهایی این پیشرفت، ضربان قلب و پایه های یک مغز بود. همچنین دارای یک کیسه زرده بود که در آن جنین رشد می کند و در هفته های اول مواد مغذی را جذب می کند.