Adobe ابزارهای هوش مصنوعی را به نرم افزار ویرایش ویدیو خود اضافه می کند تا به تغییر تصاویر و موسیقی کمک کند.

Adobe، یکی از بزرگترین تامین کنندگان نرم افزار برای هنرمندان تصویری و ویدئویی، به مشتریان خود قول می دهد که خروجی سیستم Firefly خود در زمینه قانونی امن برای استفاده تجاری باشد.

این ابزارها به ویرایشگرهای ویدیو اجازه می‌دهند کارهایی مانند تغییر نور در یک عکس از ظهر تا غروب آفتاب یا تولید موسیقی پس‌زمینه فقط با تایپ چند کلمه متن انجام دهند تا به سیستم بگوییم چه کاری انجام دهد. این ابزارها بر اساس سیستم جدیدی به نام Adobe Firefly ساخته شده اند که این شرکت ماه گذشته برای تولید تصاویر ثابت و متن معرفی کرد.

Adobe در حال آزمایش این سیستم است و قصد دارد این ابزارهای ویدئویی را اواخر امسال منتشر کند.

ابزارهای ویدئویی جدید Adobe به کاربران این امکان را می‌دهند که به سیستم هوش مصنوعی بگویند یک اسکریپت را بخواند و سپس به‌طور خودکار یک استوری‌بورد برای قطعه تمام‌شده ایجاد کند، حتی برخی از عکس‌ها را برای برش کلی داستان توصیه می‌کند. برای صنعت تبلیغات، این سیستم شامل ویژگی هایی خواهد بود که می توانند فیلم برداری کنند و موسیقی پس زمینه و مناظر مختلفی را برای نمایش تبلیغات در کشورهای مختلف ایجاد کنند.

ادوبی روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) جدیدی را در نرم‌افزار ویرایش ویدیوی خود که توسط صنایع فیلم و تلویزیون استفاده می‌شود، معرفی کند.

Adobe بر موجی از علاقه به هوش مصنوعی مولد است که توسط برنامه های OpenAI و Stability AI تحت حمایت مایکروسافت تحریک شده است که به کاربران اجازه می دهد تصاویر بدیع را تنها با چند کلمه توضیح ایجاد کنند. اما پس از شکایت Getty Images از Stability AI مبنی بر اینکه این استارت آپ از تصاویر دارای حق چاپ گتی در آموزش سیستم هوش مصنوعی خود سوء استفاده کرده است، سؤالات حقوقی مبهم شد که آیا خروجی چنین سیستم های هوش مصنوعی می تواند در کارهای تجاری استفاده شود یا خیر.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ایوو مانولوف، نایب رئیس شرکت ادوبی در زمینه خدمات صوتی و تصویری دیجیتال در مصاحبه ای به رویترز گفت: «با یک دکمه، ما می توانیم 1000 نسخه از یک ویدیو را بومی سازی کنیم.