Adobe، مادر فتوشاپ، تصمیم گرفته است تا آثار هنری تولید شده از طریق هوش مصنوعی (AI) را در سرویس عکس استوک خود اجازه دهد. این شرکت سیاستهای خود را اصلاح کرده است که اکنون مشارکتکنندگان را ملزم میکند به مجموعهای از قوانین پایبند باشند. اینها شامل برچسب زدن به محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی و دریافت مجوز برای استفاده از تصاویر یا متون مرجع برای تکمیل اثر هنری است. هدف از این حرکت کمک به Adobe برای عبور از مشکلات نقض حق نسخه برداری است، در حالی که به آن اجازه می دهد هوش مصنوعی را در سطح عمیق تری آزمایش کند.
Adobe Stock نمی تواند راهنمایی کند که آیا شرایط مجوز یک فناوری یا برنامه هوش مصنوعی به شما امکان می دهد محتوای تولید شده را به Adobe Stock ارسال کنید. شما یا مشاور حقوقی شما، باید شرایط مجوز را بررسی کنید تا مشخص کنید آیا محتوای تولید شده ممکن است به Adobe Stock ارسال شود یا خیر.
به عنوان مثال، Getty Images تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع کرد تا در اوایل سپتامبر در پلتفرم خود ظاهر شوند. این راه پلتفرم برای جلوگیری از مشکلات کپی رایت بود.
تصمیم Adobe که قصد دارد به سازندگان کمک کند تا آثار خود را به نمایش بگذارند، بسیار متفاوت از نحوه برخورد دیگران با موضوع است.
در اکتبر سال جاری، این شرکت مستقر در کالیفرنیا ابزارهایی را برای توسعه بازی های ویدیویی و متاورس ایجاد کرد.
Adobe که در سال 1982 تأسیس شد، اکنون ابزارها و خدمات خود را برای افزودن طعم های Web3 برای تصاویر و انیمیشن های مرتبط با متاورژن گسترش می دهد.
در همان ماه، Adobe همچنین ویژگیهای جدیدی را برای هوشمندتر کردن فتوشاپ با ویژگیهای پیشرفتهتر هوش مصنوعی اعلام کرد.