Big Tech هزاران کارمند را اخراج می کند. چرا؟ و چقدر باید نگران باشیم؟

و در مورد افرادی که شغل خود را از دست دادند چطور؟ اخراج می تواند برای افراد آسیب دیده مخرب باشد. اما در این مورد چه کسانی متاثر می شوند؟ در بیشتر موارد، افرادی که شغل خود را از دست می دهند، افراد تحصیل کرده و حرفه ای با قابلیت اشتغال بالا هستند. به آنها بسته های پایان خدمت و حمایت داده می شود که اغلب از حداقل الزامات قانونی فراتر می رود. به عنوان مثال، آمازون به طور خاص نشان داد که ضررهای آن به کارکنان فنی و کسانی که از آنها حمایت می کنند، خواهد بود. نه در انبارها

اپل یک استثناست. این کشور به شدت در برابر افزایش تعداد کارمندان خود در سال‌های اخیر مقاومت کرده است و در نتیجه مجبور نیست تعداد کارکنان خود را کاهش دهد (اگرچه از تلفات کارکنان به دلیل تغییر سیاست کار از خانه مصون نبوده است).

دقیقاً چه چیزی منجر به این لرزش عظیم شد؟ و چه معنایی برای صنعت و شما دارد؟ ضررش چیه؟ از زمان پایان شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی کارمند از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آلفابت (12000 کارمند)، آمازون (18000 نفر)، متا (11000)، توییتر (4000)، مایکروسافت (10000) و Salesforce اخراج شده‌اند. (8000).

داشتن یک کارفرمای فناوری بزرگ در رزومه خود یک مزیت واقعی خواهد بود زیرا این افراد به سمت یک بازار کار رقابتی تر حرکت می کنند، حتی اگر به نظر نمی رسد که آنقدر که بسیاری از آن می ترسیدند، داغ باشد.

شرکت های فناوری همیشه در اخبار هستند و معمولاً چیزهای بزرگ بعدی را تبلیغ می کنند. با این حال، چرخه اخبار فناوری اخیراً تحت سلطه آخرین ابزار یا نوآوری نبوده است. در عوض، اخراج کارکنان در سرفصل اخبار است.

با این حال، برخی از پروژه های حیوانات خانگی مانند متاورس مارک زاکربرگ احتمالاً آنطور که رهبران آنها در ابتدا امیدوار بودند توسعه نخواهند یافت. شواهد این امر در اخراج‌هایی است که (حداقل در آمازون، مایکروسافت و متا) در این قمارهای بزرگ نوآوری که توسط رهبران ارشد انجام شده است، متمرکز شده‌اند.

Big Tech هنوز یک کارفرمای بزرگ است و محصولات بزرگ آن همچنان بر بسیاری از جنبه های زندگی ما تأثیر خواهند گذاشت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع نکته مهم این است که این ارقام شامل اخراج‌های پایین دستی نمی‌شود، مانند اخراج کارکنان توسط آژانس‌های تبلیغاتی به دلیل کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، یا کاهش تعداد تولیدکنندگان با کاهش سفارشات محصولات فناوری – یا حتی اخراج‌های احتمالی که هنوز در راه است.

اخراج های اخیر چشم نواز است، اما تاثیر چندانی بر اقتصاد کلی نخواهد داشت. در واقع، حتی اگر Big Tech 100000 کارگر را اخراج کند، باز هم کسری از نیروی کار فناوری خواهد بود.

سایر نام‌های خانوادگی از جمله تسلا، نتفلیکس، رابین هود، اسنپ، کوین‌بیس و اسپاتیفای در کانون توجه قرار دارند – اما اخراج‌های آنها به میزان قابل توجهی کمتر از موارد ذکر شده در بالا است.

بنابراین چه چیزی باعث اخراج کارکنان می شود؟ قناری در معدن زغال سنگ هزینه تبلیغات و درآمد کاهش یافت. بسیاری از شرکت های فناوری از طریق تبلیغات تأمین مالی می شوند. بنابراین، تا زمانی که آن جریان درآمد سالم بود (که به ویژه در سال‌های منتهی به کووید صدق می‌کرد)، هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی نیز سالم بود. از آنجایی که درآمد تبلیغات در سال گذشته کاهش یافت – تا حدی به دلیل ترس از رکود جهانی ناشی از همه‌گیری – اخراج کارکنان اجتناب‌ناپذیر بود.

اعداد گزارش شده ممکن است بزرگ به نظر برسند، اما اغلب به عنوان نسبتی از هزینه کلی دستمزد یا در واقع کل کارکنان گزارش نمی شوند. برای برخی از شرکت‌های فناوری، آنها تنها کسری از تعداد انبوه استخدام‌های جدید هستند که در ابتدا در طول همه‌گیری به دست آمده‌اند.

برای مصرف کنندگان چه معنایی دارد؟ اگرچه سرفصل‌ها می‌توانند حیرت‌انگیز باشند، اخراج‌ها در واقع برای مصرف‌کنندگان معنی زیادی نخواهد داشت. به طور کلی، کار روی محصولات و خدمات فناوری هنوز در حال گسترش است.

در سال گذشته، بیش از 70000 نفر در سراسر جهان توسط شرکت‌های بزرگ فناوری اخراج شده‌اند – و این تاثیر پایین‌دستی از دست دادن تجارت پیمانکاران (و سایر سازمان‌ها) را با تنگ‌تر شدن بودجه حساب نمی‌کند.

این چه معنایی برای صنعت دارد؟ با وجود متخصصان باتجربه فناوری که بار دیگر به دنبال کار می گردند، احتمالاً حقوق ها کاهش می یابد و برای تضمین شغل به سطوح بالاتری از تجربه و تحصیلات نیاز است. این اصلاحات در صنعت به طور بالقوه نشانه ای از سقوط آن با سایر بخش های معتبرتر بازار است.

در چند سال گذشته، نرخ بهره پایین همراه با مصرف بالای مرتبط با کووید، به رهبران اعتماد به نفس برای سرمایه گذاری در محصولات نوآورانه داد. به غیر از هوش مصنوعی، این سرمایه گذاری در حال حاضر کند شده است یا مرده است.

و بیایید فراموش نکنیم افرادی که داوطلبانه ترک می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند وارد دفتر شوند، از مدیرانشان متنفرند، یا علاقه‌ای به فلسفه «کار سخت‌کوش» ایلان ماسک ندارند.

حتی توییتر که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که تا کنون مرده است، به دنبال تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود است.

با کاهش هزینه ها و هدایت آن به سمت نوآوری در هوش مصنوعی، تأثیرات منفی همه موارد فوق در فضاهای مشاوره، بازاریابی، تبلیغات و تولید احساس می شود.