Calix قابلیت خدمات مدیریت شده را به SMB، MDU Markets گسترش می دهد


Calix یکی از موفقیت‌های اصلی در فضای ارتباطات فناوری رقابتی در چندین سال گذشته بوده است. اگرچه این شرکتی است که تعداد کمی از مصرف کنندگان آن را فوراً با نام تشخیص می دهند، پلتفرم های ابری و نرم افزاری Calix به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در همه دسته ها و اندازه ها قدرت می دهند تا کسب و کار خود را متحول و برق بخشند.

در سطح عملی‌تر، قابلیت‌ها و ابزارهای Calix به ارائه‌دهندگان خدمات تجاری (BSP) اجازه می‌دهد تا از طریق تجربیات قانع‌کننده‌ای که به تفصیل آن‌ها را توضیح می‌دهیم، مشترکین خود را پشتیبانی و تبلیغ کنند. برای BSP ها، این به ایجاد پیوند قوی تر و چسبناک تر با مشتریان از طریق جذب مشتری قابل توجه تر، افزایش وفاداری و پتانسیل درآمد بلندمدت تبدیل می شود.

استراتژی Calix در تمرکز بر BSP ها، تقریباً به شیوه ای دیوانه وار، با نتایج تجاری به ثمر نشسته است. با وجود مشکلات زنجیره تامین چالش برانگیز، این شرکت اخیرا درآمد رکورد 236.2 میلیون دلاری را در سه ماهه سوم سال مالی 2022 خود گزارش کرده است. Calix در مسیر فراتر از درآمد 679.4 میلیون دلاری خود در سال 2021 است که 25.5 درصد نسبت به سال مالی 2021 بهبود یافته است.

فرصت های بازار SMB و MDU

Calix، در 16 نوامبر، راه حل های جدیدی را اعلام کرد که به طور خاص برای کمک به BSP ها طراحی شده اند تا جای پای خود را در بازارهای SMB (کسب و کار کوچک و متوسط) و MDU (واحد چند مسکونی) گسترش دهند.

این محصولات جدید که بر اساس شالوده جذابیت ثابت Calix در بازار خانه تک‌خانواده ساخته شده‌اند، از موارد استفاده استفاده می‌کنند که مشکلات واقعی اتصال را در مشاغل کوچک، مجتمع‌های آپارتمانی، دوبلکس، تریپلکس، چهاربلکس، و دارایی‌های با کاربری مختلط حل می‌کند.

Calix دلایل خوبی برای این باور دارد که استراتژی Wi-Fi مدیریت شده آن، که از جذابیت بالایی در بازار خانه های تک خانواده برخوردار است، در بازارهای SMB و MDU کشش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

تقاضای سالمی برای پوشش وای فای فراگیر به طور مساوی در این بازارها وجود دارد، و جنبه های مدیریتی اغلب نقاط دردسر یکسانی با صاحبان خانه های تک خانواده دارند. کمی متفاوت گفته شد، اکثر مشتریان SMB و MDU دوست ندارند با دردسر مدیریت پیچیدگی فنی راه‌اندازی، نگهداری و ارتقاء روتر دست و پنجه نرم کنند.

بازارهای SMB و MDU کوچک نیستند. اداره تجارت کوچک ایالات متحده گزارش می دهد که 32.5 میلیون شرکت کوچک – که به طور کلی به عنوان مشاغل با کمتر از 500 کارمند تعریف می شود – در سال 2021 فعالیت می کنند، که 99.6 درصد از کل مشاغل را شامل می شود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال 2022 تعداد 126.7 خانه چند خانواری وجود داشته باشد که از 68.8 میلیون در سال 2019 افزایش یافته است.

سیستم‌های Wi-Fi جدید نیازهای اتصال را برطرف می‌کنند

کالیکس دو سیستم جدید GigaPro GPR8802x و GigaSpire BLAST u4g را معرفی کرد. هر دو محصول به صراحت برای رفع نیازهای اتصال بی سیم بازارهای SMB و MDU طراحی شده اند.

GigaPro GPR8802x یک سوئیچ “ساخت شده” است که برای استفاده توسط مشتریان SMB و MDU طراحی شده است. در سطح فنی، این یک راه حل مدیریت شده سوئیچ/ONT (ترمینال شبکه نوری، با نام مستعار مودم) مبتنی بر اترنت است که یکپارچه سازی یکپارچه WAN را فراهم می کند، که توانایی BSP ها را برای مدیریت آن به عنوان یک سیستم واحد تسهیل می کند.

این جنبه بسیار مهم است زیرا به BSPها دید و مدیریت سرتاسری با Calix Support Cloud و Calix Operations Cloud می دهد. با هشت پورت اترنت قابل تنظیم، هشت پورت صوتی آنالوگ و ارائه خدمات خودکار، این سوئیچ می‌تواند به سرعت بازارهای جدیدی را به روی BSPهایی که می‌خواهند ارزش پیشنهادی خود را در جوامع محلی خود پرورش دهند، باز کند.

خانواده Calix از سیستم های Wi-Fi GigaSpire Blast u4

خانواده Calix از سیستم های GigaSpire Blast u4 | اعتبار تصویر: Calix


جذابیت خدمات مدیریت شده Calix با GigaSpire BLAST u4g، یک GPON یکپارچه (شبکه نوری غیرفعال اترنت گیگابیت) با قابلیت دروازه مسکونی، آدرنالین دریافت می کند. Calix این محصول را با “جذابیت قفسه زیبایی” طراحی کرده است که صاحبان خانه و اجاره دهندگان آن را با طراوت و خنک می یابند. این محصول از اتصال بی سیم سریع Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند، که آن را برای ساکنان آپارتمان یا کاندو در املاک یا ساختمان های بزرگ ایده آل می کند.

مزایا برای BSP ها

از منظر تجاری، GigaSpire BLAST u4g می‌تواند به طور بالقوه فرصت را برای BSPها برای جذب فرصت‌های بازار مسکونی بهینه کند، زیرا می‌تواند Wi-Fi قدرتمند و بسیار ایمن را به MDUها ارائه دهد. مهمتر از همه، این محصول به خوبی با پلتفرم Calix Revenue Edge ادغام می شود تا لیست رو به رشد خدمات مدیریت شده شرکت را منتقل کند.

مثال‌های زیر به ذهن متبادر می‌شوند که نشان می‌دهند تأثیر کسب‌وکار چه می‌تواند باشد:

  • BSPها می توانند از این راه حل ها برای کمک به مالکان آپارتمان برای ارائه خدمات نظارتی بسیار ایمن در واحدهای خود استفاده کنند، به عنوان مثال، کنترل قفل هوشمند درب و نظارت تصویری.
  • از دیدگاه SMB، BSP می تواند از این محصولات برای ارائه به خرده فروشان با توانایی ارائه خدمات اینترنتی مهمان با مفاهیم تجارت الکترونیک و تبلیغات جالب استفاده کند.
  • توانایی Calix برای ارائه BSPها با یک برنامه تلفن همراه سفارشی – بدون ذکر امکانات BSP مشترک با مشتریان SMB و MDU – آن را از ارائه دهندگان اینترنت بزرگ و سازمانی مانند Comcast و Spectrum متمایز می کند.

این راه‌حل‌ها زمینه را برای تحقق مفهوم «SmartTown» Calix فراهم می‌کند، که به BSP‌ها اجازه می‌دهد از دسترسی مداوم و یکپارچه Wi-Fi در سراسر خانه‌ها، مشاغل و مدارس در جوامع محلی پشتیبانی کنند.

افکار تحلیلگر

انکار شتاب پشت استراتژی کالیکس، که در چند سال گذشته در حال اجرا بوده، سخت است. واضح است که بادهای دنباله دار بازار نسبت به آنچه شرکت در تلاش است در حوزه های ارتباطات و اتصال به دست آورد، مطلوب است.

مصاحبه با مایکل وینینگ، مدیرعامل و رئیس کالیکس


اول، مصرف کنندگان از رژه به ظاهر بی پایان توپولوژی های بی سیم جدید “سوپ الفبا” که هر 18 ماه یا بیشتر به بازار می آیند خسته شده اند.

اگرچه توپولوژی‌های بی‌سیم جدید فواید سرعت و تأخیر قابل‌توجهی را برای مصرف‌کنندگان در بازی، کار از خانه، کنفرانس ویدیویی و پخش ویدیو ارائه می‌دهند، بسیاری از کاربران در برابر ارتقای مسیریاب‌های بی‌سیم خود مقاومت می‌کنند تا به سادگی از دردسر جلوگیری کنند.

Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E اکنون در حال عرضه هستند، و هنوز هم، اگر پیچیدگی آزاردهنده باشد و مزایای ارتقاء واضح و قانع کننده نباشد، بسیاری از مصرف کنندگان ارتقا نخواهند داد.

ثانیاً، Calix متوجه می‌شود که مشتریان SMB و MDU همان علاقه‌مندی به قابلیت‌های بی‌سیم جدید را دارند که صاحبان خانه‌های تک خانواده‌ای هستند.

به ویژه اجاره‌کنندگان می‌خواهند از مزایای سرعت و تأخیر روترهای سریع‌تر لذت ببرند، اما نمی‌خواهند روی سخت‌افزار خود سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، فرصت‌های درآمدی افزایشی قابل توجهی برای صاحبخانه‌هایی وجود دارد که می‌توانند خدمات بی‌سیم با ارزش افزوده همراه را به مستاجران خود ارائه دهند که سریع، ایمن و به راحتی مدیریت می‌شوند.

مشتریان SMB به طور فزاینده ای به اتصال بی سیم قابل اعتماد در سطح عملیاتی و “مشتری مهمان” وابسته هستند. برخلاف شرکت‌ها، SMB‌ها اغلب فاقد کارکنان اختصاصی فناوری اطلاعات و منابع مورد نیازی هستند که یک BSP محلی می‌تواند برای مدیریت سیستم بی‌سیم کسب‌وکار کوچک و پشتیبانی از هرگونه خدمات ارزش‌افزوده‌ای که BSP ارائه می‌دهد، فراهم کند.

اولویت های بازاریابی

نمی توان اغراق کرد که بازار پهنای باند بسیار رقابتی است. Calix کاملاً از این موضوع آگاه است و به نظر می رسد در حال برداشتن گام های مهمی برای متمایز کردن خود با پلتفرم ها و راه حل هایی است که به BSP ها اجازه می دهد هزینه های عملیاتی را کاهش دهند، خدمات “چسبنده” مبتنی بر ارزش بیشتری را به مشترکین خود ارائه دهند و توانایی سفارشی سازی پیشنهادات خود را داشته باشند.

در آینده، Calix باید به ساختن نمونه‌های مدل استفاده منحصربه‌فرد، قانع‌کننده و بسیار دقیق ادامه دهد که BSP‌ها بتوانند آن‌ها را سفارشی کنند و به مشترکان خود پیام دهند.

ایجاد و ارائه محتوای بازاریابی جدید و آسان برای درک (به ویژه ویدیو)، از جمله توصیفات مشترکین که صاحبان خانه، SMB ها و ساکنان MDU می توانند سر خود را در اطراف خود قرار دهند، باید در اولویت تیم بازاریابی Calix باقی بماند.

ناشناس بودن نسبی این شرکت با مصرف‌کنندگان مانعی برای Calix نشده است، زیرا صراحتاً معتقد است که موفقیت آن به موفقیت BSP‌هایش بستگی زیادی دارد.

از نقطه نظر نتایج تجاری، این ثابت شده است که بسیار مؤثر است زیرا Calix با خوشحالی نقش یک موجودیت پشت صحنه را بازی می کند که به BSP ها اجازه می دهد تا روابط محکم و بادوام با مشترکین خود ایجاد کنند.

با این پس‌زمینه، با توجه به شباهت چالش‌ها، نیازها و خواسته‌های بلندمدت مشترک با بازار خانه‌های تک‌خانواده، دلیل کمی وجود دارد که باور کنیم کتاب بازی Calix در بازارهای SMB و MDU کار نخواهد کرد.



منبع