CCPA 24 اخطار را برای اقدامات تجاری ناعادلانه علیه شرکت های تجارت الکترونیک صادر می کند، MoS Consumer Affairs می گوید


وزارت امور مصرف کنندگان، خواربار و توزیع عمومی روز چهارشنبه اعلام کرد، سازمان مرکزی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۲۴ اخطاریه مبنی بر تجارت ناعادلانه علیه شرکت های تجارت الکترونیکی صادر کرده است. آشوینی کومار چوبی، وزیر امور مصرف کنندگان، غذا و توزیع عمومی در پاسخی کتبی به یک سوال در Lok Sabha گفت که جدا از این 24 اخطار، CCPA همچنین دو اخطار ایمنی را برای هشدار و محتاط کردن مصرف کنندگان در برابر خرید کالاهای خانگی صادر کرد. مانند زودپز، کلاه ایمنی و غیره که مطابق با دفتر استانداردهای هند (BIS) نیستند.

چوبی اطلاع داد که بر اساس مفاد قانون حمایت از مصرف کننده، 2019، CCPA از 24 ژوئیه 2020 برای تنظیم مواردی از جمله تبلیغات نادرست یا گمراه کننده که به منافع عمومی و مصرف کنندگان آسیب می رساند، ایجاد شده است. یک کلاس.

CCPA دستورالعمل‌های پیشگیری از تبلیغات گمراه‌کننده و تأییدیه‌های تبلیغات گمراه‌کننده، 2022 را در 9 ژوئن 2022 اعلام کرده است. ضوابط خاص در مورد تبلیغات طعمه و آگهی ادعای رایگان. و ممنوعیت تبلیغات جانشین.

وزیر امور خارجه همچنین اعلام کرد: بر اساس مفاد قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سال 1398، مصرف‌کننده می‌تواند با استفاده از درگاه الکترونیک دخیل به‌صورت غیرحضوری یا آنلاین شکایت مصرف‌کننده را در کمیسیون مصرف‌کنندگان حوزه قضایی مربوطه ثبت کند. طبق صلاحیت مالی تجدیدنظر شده، یک کمیسیون رسیدگی به اختلافات مصرف‌کننده منطقه صلاحیت رسیدگی به شکایاتی را دارد که ارزش کالاها یا خدمات پرداخت شده به عنوان پرداخت از روپیه روپیه بیشتر نباشد. 50 لک

به گفته این وزارتخانه، کمیسیون رسیدگی به اختلافات مصرف‌کننده دولتی و کمیسیون ملی رسیدگی به اختلافات مصرف‌کننده در مواردی که چنین ملاحظاتی بیش از 100 میلیون ریال باشد، صلاحیت دارند. 50 لک به بالا. 2 کرور و بالاتر. به ترتیب 2 کرور

قوانین حمایت از مصرف‌کننده (کمیسیون‌های رسیدگی به اختلافات مصرف‌کننده) که در سال 2020 بر اساس قانون ibid ابلاغ شده است، مقرر می‌دارد که هیچ هزینه‌ای برای ثبت پرونده‌ها در کمیسیون‌های رسیدگی به اختلافات مصرف‌کننده منطقه که شامل ارزش کالاها یا خدمات پرداخت شده تا سقف روپیه است، لازم نیست. 5 میلیون

بعلاوه، بند 7 بند 38 قانون حمایت از مصرف کننده، 2019، مقرر می دارد که هر شکایتی باید در اسرع وقت رسیدگی شود و سعی شود ظرف مدت سه ماه از تاریخ دریافت اخطار توسط یک سازمان، نسبت به شکایت تصمیم گیری شود. طرف مقابل در صورتی که شکایت مستلزم تجزیه و تحلیل یا آزمایش کالا نباشد و در مدت پنج ماه در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل یا آزمایش کالا.

وزارت امور مصرف کنندگان در کمپین “JagoGrahakJago” آگاهی مصرف کننده را در میان تمام مصرف کنندگان کشور از طریق اسپات های ویدئویی و سایر مطالب در مورد موضوعاتی مانند ویژگی های برجسته قانون حمایت از مصرف کننده 2019، کالاهای بسته بندی شده، وزن ها و معیارها، علامت مشخصه، رسیدگی به شکایات مصرف کننده ایجاد کرده است. مکانیسم از طریق وب سایت دپارتمان، دولت های منطقه ایالتی یا اتحادیه، VCO ها، تلویزیون، رادیو، CSC ها.

پیام های منظم در مورد این مسائل در رسانه های اجتماعی ارسال می شود تا از پتانسیل آن برای ایجاد آگاهی مصرف کننده استفاده شود. دولت های ایالتی/UT برای گسترش آگاهی مصرف کنندگان در مناطق روستایی و دورافتاده مشارکت داشته اند.

وزارت امور مصرف کنندگان اخیراً «جاگریتی» را راه اندازی کرده است، طلسمی برای توانمندسازی مصرف کنندگان و ایجاد آگاهی از حقوق آنها. جاگریتی به عنوان یک مصرف کننده جوان توانمند پیش بینی می شود.

با این کار، وزارت امور مصرف کنندگان نیز کمیته ای را برای ایجاد چارچوبی برای بررسی بررسی های جعلی و فریبنده در تجارت الکترونیک تشکیل داده است.




منبع