COAI به TRAI می گوید که اجرای نمایش نام تماس گیرنده نباید اجباری باشد


سازمان صنعت COAI ادعا کرده است که اجرای Calling Name Presentation (CNAP) نباید اجباری شود، بلکه برای اپراتورهای مخابراتی اختیاری باقی بماند، زیرا انجمن نگرانی‌های فنی، حفظ حریم خصوصی و هزینه‌های مربوط به هزینه را با تنظیم‌کننده TRAI به اشتراک گذاشته است تا نقطه نظرات خود را استدلال کند.

این ارسال‌ها به عنوان بخشی از فرآیند مشاوره آغاز شده توسط اداره تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) در مورد نیاز به معرفی سرویس تکمیلی ارائه نام تماس (CNAP) در شبکه‌های مخابراتی ارائه شد.

به زبان ساده، CNAP یک سرویس تکمیلی است که به شما امکان می‌دهد وقتی کسی تماس می‌گیرد، نام تماس‌گیرنده روی صفحه‌های گوشی چشمک بزند.

COAI که اعضای آن شامل Reliance Jio، Bharti Airtel و Vodafone Idea هستند، گفت: “CNAP نباید اجباری باشد و باید برای ارائه دهندگان خدمات مخابراتی اختیاری باشد”.

انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) گفت: «اجرای CNAP باید به TSP ها واگذار شود و آنها ممکن است با در نظر گرفتن پویایی بازار / مورد تجاری، اجرای مشابهی را در نظر بگیرند.

COAI در استدلال های خود اشاره کرد که همه گوشی ها قادر به پشتیبانی از چنین عملکردهایی نیستند. همچنین نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات مشترکین کشور را علامت گذاری کرد.

COAI هشدار داد که با توجه به اینکه سازندگان گوشی و ارائه دهندگان سیستم عامل بر داده های به دست آمده از طریق تسهیلات CNAP کنترل دارند، این می تواند منجر به نقض حریم خصوصی داده های مشترک شود زیرا سازندگان دستگاه های تلفن همراه و ارائه دهندگان سیستم عامل داده های مشترک را برای کل کشور جمع آوری می کنند.

COAI گفت: “این بزرگترین نگرانی مربوط به حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات مشترکین کل کشور است که شبیه به ایجاد پایگاه داده نام و شماره تلفن همراه مانند پایگاه داده Aadhaar با اشخاص ثالث است.”

انجمن می خواست بداند آیا مطالعه ای در مورد مزایای چنین سیستمی وجود دارد یا خیر.

این سازمان گفت که یک تحلیل دقیق هزینه فایده باید قبل از تصویب CNAP انجام شود “اگر اصلاً اجرای CNAP در هند در نظر گرفته شود”.

COAI گفت TRAI باید قبل از ارائه هر توصیه ای یک ارزیابی تأثیر نظارتی انجام دهد.

بدنه صنعت همچنین به پیچیدگی های فنی مربوط به اجرای CNAP توجه کرد و ادامه داد که بسیار مهم است که این مرجع پیش نویس توصیه را برای نظرات و ورودی ها “قبل از نهایی کردن همان” با صنعت به اشتراک بگذارد.

به گفته صنعت، در حالی که ممکن است مشترکین از چنین خدماتی مزایایی داشته باشند، چالش‌های متعددی نیز برای اجرای آن در هند وجود دارد.

Reliance Jio در ارسال خود به مقاله مشاوره TRAI گفت که ارائه نام فراخوانی نباید یک سرویس اجباری باشد، با توجه به در دسترس بودن محدود دستگاه های دارای CNAP در هند.

«…امکانات CNAP برای داشتن سرویس VAS تکمیلی خوب است، با این حال، در کشوری که بیش از 375 میلیون کاربر (بیش از 350 میلیون کاربر غیر پهن باند تلفن همراه و بیش از 25 میلیون کاربر خط سیم) بعید است که یک دستگاه فعال CNAP داشته باشند. جیو گفت: علاوه بر بخش قابل توجهی از کاربران پهنای باند بی‌سیم که ممکن است دستگاه‌های مجهز به CNAP را نیز نداشته باشند، می‌توان با اطمینان گفت که این سرویس نباید یک سرویس اجباری باشد.

Jio همچنین توضیح داد که بسیاری از مسائل فنی مانند افزایش بار در سیگنال‌ها و تأثیر احتمالی بر تأخیر و مسائل مرتبط با اتصال وجود خواهد داشت و افزود: «بنابراین، یک رویکرد محتاطانه توصیه می‌شود». جیو گفت: «نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی با فعال‌سازی اجباری سرویس CNAP در هر دستگاه وجود دارد.

جیو گفت، با توجه به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی مشتری، این تسهیلات نباید اجباری باشد و اگر به‌طور داوطلبانه توسط شرکت‌های مخابراتی اجرا شود، باید بر اساس رضایت شرکت باشد.

نمایش نام در زمان تماس می تواند منجر به مسائل مختلف اجتماعی و جنایی شود.

جیو گفت: «بنابراین، رضایت مشتری قبل از فعال کردن سرویس CNAP در دستگاه او ضروری است.

جیو گفت می‌توان فرض کرد که فعال‌سازی اجباری CNAP از بازرسی قانونی جان سالم به در نخواهد برد.

علاوه بر این، هنگامی که بخش بزرگی از مشترکین مخابراتی که کاربران تلفن‌های ویژگی 2G-3G، تلفن‌های دارای ویژگی 4G، گوشی‌های هوشمند غیرفعال با CNAP، گوشی‌های هوشمندی که نیاز به به‌روزرسانی عمده برای CNAP دارند، کاربران تلفن ثابت و غیره به هر حال نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند، به گفته جیو، فعال سازی اجباری یک موضوع بحث برانگیز است و باید از آن اجتناب کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع