DoT گفته است که TRAI را برای معرفی هنجارهای دقیق کیفیت خدمات راهنمایی کرده است

اپراتور مخابراتی Reliance Jio و Bharti Airtel خدمات 5G را در سراسر کشور ارائه کرده اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این حرکت با هدف بهبود کیفیت خدمات مخابراتی و بررسی کاهش تماس ها انجام می شود. همچنین در زمانی اتفاق می‌افتد که سرویس‌های 5G با سرعت فوق‌العاده در سراسر کشور در حال گسترش هستند.

انتظار می رفت راه اندازی خدمات 5G کیفیت تماس را بهبود بخشد، اما در عوض مردم از بدتر شدن کیفیت خدمات شکایت کرده اند.

این منبع افزود: “امروز همین موضوع با ترای به اشتراک گذاشته شده است.”

یک منبع رسمی روز سه شنبه گفت که وزارت ارتباطات از تنظیم کننده بخش TRAI خواسته است تا هنجارهای کیفیت خدمات را سخت تر کند تا از کاهش تماس ها جلوگیری کند و کیفیت تماس را بهبود بخشد.

نیمی از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی به اشتراک گذاشتند که در بیش از 25 درصد از تماس های خود با مشکل اتصال و قطع تماس مواجه هستند و 28 درصد از آنها ادعا می کنند که با بیش از 50 درصد تماس های خود مشکل دارند.

منبع گفت که DoT همچنین چند شاخص عملکرد کلیدی را در حین مطالعه گسترده بهترین شیوه های جهانی در زمینه QoS مشاهده کرد.

تاکنون خدمات 5G در بیش از 300 شهر هند راه اندازی شده است. نسل بعدی فناوری که نوید سرعت توربوشارژ (حدود 10 برابر سریعتر از 4G) و اتصال با تاخیر کم را می دهد.

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) جلسه ای را با شرکت های مخابراتی در 17 فوریه برای بحث در مورد اقدامات و برنامه اقدام برای بهبود کیفیت خدمات، بررسی هنجارها، معیارهای خدمات 5G و ارتباطات تجاری ناخواسته تشکیل داده است.

این حرکت پس از آن صورت گرفت که وزارت ارتباطات (DoT) بازخورد مردم را از طریق تماس IVRS در مورد کاهش تماس، کیفیت تماس‌ها و غیره جمع‌آوری کرد.

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین توسط LocalCircles که در اواسط ژانویه منتشر شد، 42 درصد از مشترکان 5G مورد بررسی هیچ بهبودی را گزارش نکردند، در حالی که 19 درصد از بدتر شدن ارتباط و مشکلات قطع تماس پس از انتقال به خدمات 5G گزارش کردند.

مسائل مربوط به کیفیت خدمات در چند ماه گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بخش مخابرات در ماه دسامبر با اپراتورها ملاقات کرد تا در مورد موارد فزاینده کاهش تماس و مسائل مربوط به کیفیت خدمات بحث کند، زیرا در مورد اقدامات سیاستی که می‌توان برای بهبود کیفیت تماس در نظر گرفت، بحث کرد.

BSNL دولتی و Vodafone Idea بدهکار هنوز خدمات 5G را عرضه نکرده اند.

یکی از مقامات گفت: “کیفیت خدمات برای رضایت مشتری و حفاظت از منافع آنها بسیار مهم است. DoT از TRAI برای بهبود کیفیت فعلی خدمات (QoS) از طریق پارامترهای دقیق تر درخواست کرده است.”