پس از افزایش شدید در طول همهگیری، فروش بازیهای ویدیویی در سال جاری به دلیل عدم عرضه عمده و هزینههای کمتر مصرفکنندگانی که با تورم بالای دههها مواجه هستند، کاهش یافته است.
بر اساس داده های شرکت تحقیقاتی Newzoo، به طور کلی، انتظار می رود که بازار بازی در سال 2022 فقط 2 درصد رشد کند که با جهش 23 درصدی سال 2020 فاصله زیادی دارد.
FIFA 23 بهترین هفته عرضه را در بین بازیهای این سری داشت و به نظر میرسد به لطف جام جهانی فوتبال در ماه آینده در قطر، تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد. طبق دادههای Refinitiv، EA فروش تعدیلشده سهماهه دوم 1.75 میلیارد دلار (تقریباً 14475 کرور) را به ثبت رساند که 1.80 میلیارد دلار (تقریباً 14890 کرور) مورد انتظار تحلیلگران را از دست داد.
این موضوع، همراه با چالشهای طولانیمدت زنجیره تامین صنعت، بر درآمد سه ماهه پلیاستیشن 5 سونی و محتوا و خدمات ایکسباکس مایکروسافت فشار آورد.
© تامسون رویترز 2022
افزایش نزدیک به 17 درصدی دلار آمریکا در سال جاری نیز رشد را متوقف کرده است، به طوری که EA پیش بینی کرده است که حدود 200 میلیون دلار (تقریبا 1650 کرور روپیه) به رزرو سالانه ضربه خواهد خورد. این شرکت بیش از نیمی از درآمد خود را از خارج از ایالات متحده به دست می آورد. اما EA که در سه سه ماهه اول سال 2022 هیچ نسخه مهمی نداشت، میتواند از راهاندازی FIFA 23 در اکتبر – آخرین قسمت از فرنچایز محبوب فوتبالش – پشتیبانی دریافت کند.
درآمد خالص از 294 میلیون دلار (تقریبا 2430 کرور روپیه) یا 1.02 دلار (تقریباً 2470 کرور روپیه) در سال گذشته به 299 میلیون دلار (تقریباً 2470 کرور) یا 1.07 دلار به ازای هر سهم افزایش یافت.
الکترونیک آرتز (EA) پیشبینی رزرو سالانه خود را در روز سهشنبه کاهش داد زیرا ناشر FIFA و Apex Legends با افزایش ارزش دلار آمریکا در سال جاری و کاهش سرعت صنعت بازی از اوج همهگیری دست و پنجه نرم میکنند. این شرکت اکنون انتظار رزرو سالانه – شاخصی از درآمد آتی – را بین 7.65 میلیارد دلار (تقریبا 63280 کرور روپیه) و 7.85 میلیارد دلار (تقریبا 64930 کرور) در مقایسه با 7.90 میلیارد دلار (تقریباً 65350 میلیارد روپیه) تا 8.10 دلار دارد. 67000 کرور روپیه) پیشتر.