متا پلتفرم و آمازون دات کام دور دوم کاهش مشاغل را در این ماه اعلام کردند. بر اساس داده های Challenger, Gray & Christmas Inc، اخراج های فنی در دو ماه اول سال به 63000 نفر رسید.
EA که در پایان مارس سال گذشته حدود 12900 پرسنل داشت، انتظار دارد بین 170 میلیون دلار (تقریبا 1398 کرور) تا 200 میلیون دلار (تقریباً 1644 کرور) هزینه های مربوط به بازسازی متحمل شود.
ناشران بازی های ویدیویی همچنین با کاهش هزینه های بازیکنان در مواجهه با تورم بالای دهه ها دست و پنجه نرم می کنند، تغییری در ثروت نسبت به رشد شهاب سنگی که در طول همه گیری شاهد بودیم.
الکترونیک آرتز پیش بینی رزرو سالانه خود را در ماه ژانویه پس از تاخیر در انتشار یک بازی بر اساس فرنچایز “جنگ ستارگان” کاهش داد.
طبق گزارش شرکت تحلیلی Circana، فروش بازیهای ویدیویی تا کنون در سال جاری ثابت بوده است و هزینههای مربوط به محتوای بازیهای ویدیویی در سراسر پلتفرمها 2 درصد کاهش یافته است.
الکترونیک آرتز روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 6 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند و فضای اداری را کاهش می دهد و به این ترتیب اولین ناشر بزرگ بازی های ویدیویی است که اعلام کاهش شغل می کند.
اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت، در یک پست وبلاگی گفت: «همانطور که ما تمرکز بیشتری روی مجموعه خود داریم، از پروژههایی که به استراتژی ما کمک نمیکنند دور میشویم، ردپای املاک و مستغلات خود را بررسی میکنیم و برخی از تیمهایمان را بازسازی میکنیم.»
به گزارش Circana، بازی تازه راه اندازی شده هاگوارتز Legacy از کمپانی Warner Bros Discovery در صدر جدول فروش بازی های ویدیویی در ماه فوریه قرار گرفت.
ویلسون گفت که EA، پشت فرنچایز بازیهای ویدیویی فوتبال “FIFA” و “The Sims”، فرصتهایی را برای کارمندان فراهم میکند تا به پروژههای دیگر بروند و در جایی که این امکان وجود ندارد، دستمزد اخراج و مزایای اضافی را ارائه میدهد.
© تامسون رویترز 2023