خلاصه داستان حول محور Cloud Strife، یک سرباز سابق، است که به گروهی از ایده آلیست ها به نام بهمن می پیوندد تا به نابودی رآکتور 1 ماکو کمک کنند، بمباران آن شهر را در هرج و مرج آتشین فرو می برد و دید دشمنی سرسخت را به ارمغان می آورد که مدت ها تصور می شد مرده است. . Final Fantasy VII Remake با کنار گذاشتن سیستم مبارزات نوبتی نسخه اصلی، از یک سیستم نبرد بیدرنگ استفاده میکند که شما را مجبور میکند بین اعضای حزب/شخصیتها در حال جابجایی باشید. قسمت اول این سه گانه در سال 2020 برای PS4 منتشر شد، قبل از اینکه در سال بعد راهی PC و PS5 شود. دنباله فوق الذکر FF7 Rebirth، با این حال، بر روی PS4 نسل قبلی منتشر نخواهد شد.
در حالی که اسکوئر انیکس هنوز مراسم شایعه شده ۲۶ سالگی Final Fantasy VII را تایید نکرده است، احتمالاً ممکن است در رویداد آینده Summer Game Fest، جایی که ناشر به عنوان شریک اصلی فهرست شده است، فاش شود. البته، پیش از انتشار 22 ژوئن، به طور انحصاری برای PS5، برخی جزئیات نهایی از اکشن اکتان بالا Final Fantasy XVI نیز انتظار میرود. یک نسخه رایانه شخصی نیز به موقع منتشر خواهد شد، اگرچه ممکن است بیش از شش ماه طول بکشد تا بهینه سازی شود. با بازگشت به Final Fantasy VII Rebirth، توسعهدهندگان در حال کار بر روی تعیین تاریخ دقیق انتشار هستند که تهیهکننده Kitase سال گذشته تایید کرد که «زمستان آینده» منتشر خواهد شد و به اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 باز میگردد.
به گفته کارگردان بازی، نائوکی هاماگوچی، که ممکن است طرفداران در مورد دومین فیلم در پروژه Final Fantasy 7 Remake که درست بعد از Cloud و Cloud شروع میشود، مطرح کند، دنیای بازی Final Fantasy VII Rebirth «درجه بالایی از آزادی» ارائه خواهد کرد. گروه او دیوارهای میدگار را ترک کردند و به روستای عجیب و غریب کالم رسیدند که محل زندگی معدنچیان است. در حالی که نظرات او مستقیماً فرمت جهان باز را تأیید نمی کند، ما همچنان می توانیم انتظار داشته باشیم که مناطق بزرگ تری را کشف کنیم، علاوه بر انعطاف پذیری بیشتر در برخورد با محتوای جانبی. در یک توییت جداگانه، Yoshinori Kitase، تهیهکننده بازی تایید کرد که توسعه بازی به آرامی و طبق برنامه پیش میرود و نشان میدهد که هنوز در مسیر انتشار این بازی در زمستان است.