تجارت الکترونیک بزرگ Flipkart تجربه خرید مجازی مبتنی بر متاورس خود را با نام “Flipverse” راه اندازی کرده است. Flipverse به کاربران این امکان را می دهد که محصولات را در یک محیط متاورس کشف و خرید کنند. این شرکت تجارت الکترونیک با eDAO برای توسعه تجربه خرید مجازی، همراه با استارتاپ مقیاسپذیری Meta و Ethereum Layer-2 Polygon همکاری کرده است. Flipverse در پلتفرم تازه راهاندازی شده Flipkart، FireDrops، در دسترس خواهد بود، که میتوانید از اپلیکیشن پلتفرم تجارت الکترونیک به آن دسترسی داشته باشید. این توسعه همچنین شش ماه پس از راهاندازی آزمایشگاههای Flipkart توسط Flipkart انجام شد که ابتکاری برای آزمایش فناوری Web3 و موارد استفاده از آن برای تجارت الکترونیک بود.
«راه اندازی Flipverse همچنان بر صنایع نوآورانه مانند تجارت الکترونیک تأثیر خواهد گذاشت و تجربه مشتری را در عین ارائه یک تجربه خرید بازی سازی شده و همهجانبه، به ویژه با توجه به پذیرش پلتفرم های متاورس و Web3 توسط چندین برند در هند، افزایش خواهد داد. نارن راولا، معاون و رئیس، استراتژی و استقرار محصول، آزمایشگاه های Flipkart گفت.
این شرکت تجارت الکترونیک در یک بیانیه مطبوعاتی که با گجت 360 به اشتراک گذاشته شده است، اعلام کرد که این پلتفرم در مرحله پذیرش اولیه است و تنها به مدت یک هفته در دسترس کاربران اندروید خواهد بود. فاز اول شامل 15 برند از جمله برند پوشاک پوما، لوازم آرایشی و بهداشتی و برند مراقبت شخصی Nivea و برند لوازم الکترونیکی خانگی نویز.
با ورود به متاورس، کاربر به یک دوقلو دیجیتال دسترسی پیدا میکند که یک آواتار سوم شخص است که مانند آن در بازیهایی مانند Grand Theft Auto و Fortnite محبوب هستند. کاربر می تواند دوقلوی دیجیتال خود را در فضای متاورس حرکت دهد و می تواند با فروشگاه های برند طراحی شده در متاورس تعامل داشته باشد. پس از حضور در فروشگاه، کاربران می توانند برای دیدن محصولات روی میز ضربه بزنند. هنگامی که کاربر یک محصول را نهایی کرد، می تواند روی پیوند محصول کلیک کند تا برای خرید آن به Flipkart هدایت شود.
«در حالی که ما به تازگی شروع به خراش دادن سطح آنچه در متاورس ممکن است کردهایم، تجارت الکترونیک را یکی از موارد استفاده قاتل میدانیم. ترکیب برندهای برتر با تخصص تجارت الکترونیک Flipkart در یک محیط مجازی، انقلابی در خرده فروشی آنلاین به شکلی که ما می شناسیم ایجاد می کند. Sandeep Nailwal، یکی از بنیانگذاران Polygon، اضافه کرد که Flipverse بیانی پر جنب و جوش و قابل مشاهده از metaverse خواهد بود و من مفتخرم که این فعال سازی در Polygon انجام می شود.
Flipverse با دسترسی به برندهای مورد علاقه، سوپرکوینها و کلکسیونهای دیجیتال، تجربههای خرید گیمیفی، تعاملی و همهجانبه را برای مصرفکنندگان در دنیای دیجیتال ارائه میکند. این ابتکار با هدف “معکوس کردن” روایت خرید، نزدیک کردن مصرف کنندگان به برندهای مورد علاقه خود در یک محیط تعاملی دو طرفه است.