FTC نظارت تجاری را به عنوان “کسب و کار جمع آوری، تجزیه و تحلیل و سود از اطلاعات مربوط به افراد” تعریف می کند.
لینا خان، رئیس FTC در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «شرکتها اکنون دادههای شخصی افراد را در مقیاس وسیع و در زمینههای خیرهکننده جمعآوری میکنند. “هدف ما امروز این است که شروع به ایجاد یک سابقه عمومی قوی برای اطلاع رسانی کنیم که آیا FTC باید قوانینی را برای رسیدگی به اقدامات نظارت تجاری و امنیت داده ها صادر کند و این قوانین به طور بالقوه چگونه باید باشند.”
در کنگره، محکومیت دو حزبی قدرت داده متا – مادر فیسبوک و اینستاگرام – گوگل و دیگر غولهای فناوری که با جمعآوری اطلاعات مصرفکننده که توسط تبلیغکنندگان آنلاین استفاده میشود به ثروت رسیدهاند، قوانین ملی حفظ حریم خصوصی دادهها را به نزدیکترین نقطهای که تا به حال تصویب شده است، رسانده است. .
FTC گفت: “تظاهرات انبوه خطرات و خطرات نقض داده ها، فریب، دستکاری و سایر سوء استفاده ها را افزایش داده است.”
کمیسیون تجارت فدرال روز پنجشنبه این ابتکار را اعلام کرد و به دنبال نظرات عمومی در مورد تأثیرات جمع آوری داده های شرکت ها و مزایای بالقوه قوانین جدید برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان بود.
پیشنهاد قانونگذاری با رای 3-2 توسط پنج کمیسیونر FTC به تصویب رسید. خان و دو دموکرات دیگر به صدور آن رأی دادند، در حالی که دو جمهوری خواه مخالف آن بودند.
خان که از منتقدان صریح Big Tech به عنوان استاد حقوق بود، سال گذشته توسط رئیس جمهور جو بایدن به ریاست FTC منصوب شد – آژانس مستقلی که رقابت و حمایت از مصرف کننده و همچنین حریم خصوصی دیجیتال را کنترل می کند.
خواه ردیاب تناسب اندام روی مچ دست شما باشد، لوازم خانگی “هوشمند” در خانه شما یا آخرین مد کودکانه که در ویدئوهای آنلاین پخش می شود، همه آنها مجموعه ای از داده های شخصی را برای شرکت های بزرگ فناوری تولید می کنند.
با این حال، مقامات گفتند، توانایی FTC برای جلوگیری از رفتار غیرقانونی محدود است، زیرا به طور کلی فاقد صلاحیت برای درخواست جریمه های مالی برای نقض اولیه قانون است. اگر قانون جامع حریم خصوصی کنگره را پاک کند، ممکن است تغییر کند.
در سراسر کشور، نگرانی والدین در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر کودکان عمیق تر شده است. فرانسیس هاگن، دانشمند سابق داده فیسبوک، پاییز گذشته کنگره و افکار عمومی را متحیر کرد، وقتی تحقیقات داخلی شرکت را افشا کرد که نشان میداد آسیب جدی ظاهری به برخی از نوجوانان از اینستاگرام وارد شده است. این افشاگری ها توسط سناتورهایی دنبال شد که مدیران یوتیوب، تیک تاک و اسنپ چت را درباره اقداماتی که آنها برای اطمینان از ایمنی کاربران جوان در پی خودکشی و سایر آسیب هایی که توسط والدین آنها به دلیل استفاده از این پلتفرم ها به نوجوانان نسبت داده می شود، انجام می دهند، دنبال کردند.
مقامات آژانس خاطرنشان کردند که FTC در دو دهه گذشته صدها اقدام اجرایی علیه شرکت ها به دلیل نقض حریم خصوصی و امنیت داده ها انجام داده است. آنها شامل مواردی بودند که شامل به اشتراک گذاری داده های مرتبط با سلامت با اشخاص ثالث، جمع آوری و به اشتراک گذاری داده های حساس تماشای تلویزیون برای تبلیغات هدفمند، و عدم اعمال اقدامات امنیتی کافی برای محافظت از داده های حساس مانند شماره های تامین اجتماعی بود.
با افزایش نگرانیها، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی از اسنپچت گرفته تا تیک تاک و اینستاگرام در حال اضافه کردن ویژگیهای جدیدی هستند که میگویند خدمات آنها را ایمنتر و مناسبتر برای سن میکنند. اما این تغییرات به ندرت به الگوریتمهایی اشاره میکند که محتوای بیپایانی را که میتواند هر کسی، نه فقط نوجوانان، را به سوراخهای مضر خرگوش بکشاند، نشان میدهد.
اعضای دموکرات FTC روز پنجشنبه گفتند که تصویب قانون جدید برای کنگره ضروری است، اما این آژانس در این بین با صدور اطلاعیه قوانین پیشنهادی اقدام کرده است.
نحوه استفاده و محافظت از این داده ها منجر به افزایش نگرانی عمومی و خشم مقامات شده است. و اکنون تنظیمکنندههای فدرال به دنبال تدوین قوانینی هستند تا آنچه را که نظارت تجاری مضر و امنیت دادهها ضعیف مینامند، سرکوب کنند.
موضوعات مورد علاقه می تواند شامل نحوه استفاده شرکت ها از الگوریتم ها و سیستم های خودکار برای تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که جمع آوری می کنند و اثرات بالقوه شیوه های مختلف داده باشد.
خان گفت: «ما بسیار مشتاقیم که از افکار عمومی بشنویم.
روز سهشنبه، اسنپچت کنترلهای والدین جدیدی را در آنچه «مرکز خانواده» مینامد معرفی کرد – ابزاری که به والدین امکان میدهد ببینند نوجوانانشان به چه کسانی پیام میدهند، البته نه محتوای پیامها. هم والدین و هم فرزندانشان باید در این سرویس شرکت کنند. .