Google Bard، Microsoft Bing و ChatGPT بازنشانی مبتنی بر هوش مصنوعی را به جستجوی آنلاین می آورند

Battelle گفت: “آیا به یک آژانس مسافرتی هوش مصنوعی اعتماد می کنید که معامله درست را به شما بدهد؟ نه.”

“من می خواهم “جن” خود، “عامل” من با وب سایت مذاکره کند. اگر فقط من در برابر یک هوش مصنوعی باشم، می باختم. من یکی را در کنار خودم می خواهم.”

دستیار شخصی هوش مصنوعی باید با پرداخت هزینه ای بیاید و اطمینان حاصل کند که اطلاعات شخصی جمع آوری نشده و به بالاترین قیمت پیشنهادی برای تبلیغات یا ردیابی آنلاین فروخته نمی شود، همانطور که در رسانه های اجتماعی وجود دارد.

مایکروسافت که مدت‌ها به عنوان عموی خسته‌کننده فناوری‌های بزرگ شناخته می‌شد، بی‌تردید به جستجوی هوش مصنوعی مولد با به‌روزرسانی Bing، که مدت‌ها در تلاش بود، به گوگل نیز جهش کرد.

جن شخصی

جیم لسینسکی، استاد بازاریابی در دانشکده مدیریت کلوگ، گفت: در حال حاضر گوگل قرار نیست ناپدید شود.

به گفته این شرکت، موتور جستجوی تقویت‌شده هوش مصنوعی گوگل به‌تدریج برای شروع در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

او گفت که کاربر دیگر مجبور نیست “اطلاعات را غربال کند و سپس چیزها را کنار هم بگذارد.”

در نسخه جدید جستجوی گوگل که در روز چهارشنبه ارائه شد، تبلیغات همچنان بسته به سوال پرسیده شده یا در بالای صفحه یا پایین تر در نتایج ظاهر می شوند.

نقش حیاتی

اما او شکی ندارد که غول‌های مبتنی بر تبلیغات، گوگل و متا در درجه اول، راه‌حل‌هایی پیدا خواهند کرد.

فراتر از جستجو، گوگل و مایکروسافت ابزارهای مولد هوش مصنوعی را برای سایر محصولات، از ابر گرفته تا پردازش کلمه، به کار گرفته اند، و ربات ها را به عنوان «کمک خلبانان» معرفی کرده اند تا از اصطلاح خانه چکشی توسط سازنده ویندوز استفاده کنند.

لچینسکی گفت، اختلال در هوش مصنوعی مولد می‌تواند مدل کسب‌وکار اینترنت را به چالش بکشد، زیرا می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا محصول مورد نظر خود را «بدون نیاز به کلیک بر روی آگهی» پیدا کنند.

این ربات که از اطلاعات شخصی پشتیبانی می‌کند، بهترین جاروبرقی را مطابق با سلیقه، عادات و تبلیغات فعلی شما می‌خرد و از جستجوی طولانی و خسته‌کننده صرفه‌جویی می‌کند.

ربات بینگ که پس از سه ماه آزمایش در سرتاسر جهان منتشر شد، به‌جای پرتاب کردن صفحه‌ای از پیوندها برای کاربر جستجو، مستقیماً به یک درخواست پاسخ می‌دهد.

رید گوگل می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم بتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، اما فکر می‌کنیم که تبلیغات همچنان نقش حیاتی ایفا خواهند کرد.


Google I/O 2023 شاهد بودیم که گوگل به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

استارت‌آپ‌هایی مانند Replika، Anima و دیگران در حال حاضر در حال حرکت به سمت فضای هوش مصنوعی همراه هستند.

گوگل در کنفرانس، مطابق با بینگ، آخرین تکرار جستجوی اینترنتی خود را ارائه کرد، اما به جای مجموعه پیوندهایی که امروز با شما روبرو هستند، یک ربات چت چند پاراگراف را برای پاسخ به آنچه به دنبال آن بودید ارائه کرد.

جان باتل، نویسنده و کارآفرین رسانه‌ای، می‌گوید: «فکر می‌کنم جستجو به میلیون‌ها قطعه تقسیم می‌شود و در انواع رابط‌ها ادغام می‌شود، و نه تنها یک مکان متمرکز یکپارچه، که گوگل به آن تبدیل شده است.»

جستجوی آنلاین که به مدت 25 سال تحت سلطه گوگل بود، به اندازه برقراری تماس تلفنی پیش پا افتاده شده است، اما در نهایت به لطف هوش مصنوعی می تواند بازنشانی عمیقی داشته باشد.

ما می توانستیم همین گفتگو را حدود چهار سال پیش با ظهور دستیارهای صوتی مانند الکسا یا سیری داشته باشیم.

الیزابت رید، معاون رئیس بخش جستجو، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کاری که ما در تلاشیم انجام دهیم این است که آن را طبیعی‌تر و شهودی‌تر کنیم، به آسانی که از یک دوست بپرسیم و اطلاعاتی را از کسی که واقعاً در مورد هر سؤالی که شما در دنیا دارید مطلع است، دریافت کنیم.» .

او گفت: “اوه وای، جستجو از بین می‌رود زیرا مردم فقط می‌خواهند درخواست خود را با ماشین و دستگاه خود در پیشخوان آشپزخانه خود بیان کنند. خب، ما اینجا هستیم.”

با یک اعلان، بینگ دو محصول را با هم مقایسه می‌کند، برنامه‌های تعطیلات طوفان فکری می‌کند یا برای مثال به آماده‌سازی یک مصاحبه شغلی کمک می‌کند.

کتی ادواردز، معاون مهندسی گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O این شرکت در کالیفرنیا گفت: “اکنون، جستجو کار سنگینی را برای شما انجام می دهد.”

استفان سیگ، مدیر محصول شرکت Software AG مستقر در آلمان، گفت: «مردم متوجه می شوند که چند بار از جستجوی گوگل استفاده می کنند، نه برای یافتن یک صفحه وب، بلکه برای پاسخ به یک سؤال.

اما اگر هر وب سایتی مانند یک دوست وفادار عمل کند، تشخیص اطلاعات خوب از بد دشوارتر خواهد شد.

جستجو و کلیک کلاسیک که توسط غول گوگل در همه جا وجود دارد، در حال دستیابی به تغییرات عمده در هوش مصنوعی است، زیرا ربات‌های ChatGPT، Bard یا Bing می‌بینند که صدها میلیون وب‌گرد به دنبال پاسخ به سؤالات زندگی به روشی جدید هستند.

بلند کردن سنگین

“جن” Battelle اطلاعات کاربر را از تلفن هوشمند، رایانه، تلویزیون یا ماشین هضم می کند تا به پاسخگویی و عمل به کاربر در زندگی آنلاین کمک کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع