Google Stadia در ژانویه 2023 تعطیل می شود، شرکت برای خرید سخت افزار بازپرداخت می کند: همه جزئیات


گوگل روز پنج‌شنبه اعلام کرد Stadia، سرویس بازی‌های ویدئویی ابری را که سه سال پیش راه‌اندازی کرده بود را تعطیل می‌کند تا به مردم اجازه دهد به راحتی به بازی با کیفیت کنسول دسترسی داشته باشند.

فیل هریسون، نایب رئیس گوگل، در یک پست وبلاگی گفت: «آن جذابیتی را که ما انتظار داشتیم در میان کاربران به دست نیاورده است، بنابراین تصمیم سختی را برای شروع به کار بستن سرویس استریم Stadia خود گرفته ایم.

گوگل گفت که خرید سخت افزار Stadia مانند کنترلرها و همچنین محتوای بازی خریداری شده از طریق فروشگاه آنلاین خود را بازپرداخت می کند و بازیکنان تا 18 ژانویه سال آینده به این سرویس دسترسی خواهند داشت.

مایکل پچر، تحلیلگر Wedbush Securities درباره Stadia گفت: «آنها یک ایده عالی و یک مدل تجاری بد داشتند.

آنها سعی کردند این سرویس را به صورت اشتراک و بدون بازی ارائه دهند.

در همین حال، مایکروسافت، سازنده Xbox، یک سرویس Game Pass رقیب را «با تعداد زیادی بازی» ارائه کرد که آن را به گزینه ای وسوسه انگیزتر برای بازیکنان تبدیل کرد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که Game Pass حدود 25 میلیون مشترک دارد، در حالی که Stadia کمتر از یک میلیون مشترک دارد.

مایکروسافت با سرویس Xbox Game Pass و جامعه بزرگ بازیکنانی که از کنسول‌ها و رایانه‌های رومیزی آن استفاده می‌کنند، سنگین‌وزن بازی‌های ویدیویی است.

شرکت مستقر در ردموند در واشنگتن همچنین دارای استودیوهای ثابت بازی های ویدیویی است.

و در حالی که مایکروسافت کنسول‌های بازی ویدیویی Xbox را تولید می‌کند، به مردم اجازه می‌دهد عناوین را در دستگاه‌های متصل به اینترنت با عناوینی که در فضای ابری میزبانی می‌شوند، بازی کنند.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که در جدیدترین اقدام بازی ابری خود، قابلیت اجرای بازی های ایکس باکس در تلویزیون های هوشمند سامسونگ تعبیه خواهد شد.

فیل اسپنسر، مدیر بازی‌های مایکروسافت در پستی گفت: «ما در تلاش هستیم تا شادی و جامعه بازی را برای همه افراد روی کره زمین به ارمغان بیاوریم، و آوردن برنامه Xbox به تلویزیون‌های هوشمند گام دیگری در تحقق دیدگاه ما است.

مایکروسافت در اوایل سال جاری با اعلام قراردادی به ارزش 69 میلیارد دلار (تقریباً 562730 کرور) برای تصاحب سازنده بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard – بزرگترین خرید در تاریخ این بخش – به لیگ بزرگ در یکی از پرسودترین بازارهای جهان راه یافت.

آمازون در اوایل سال جاری سرویس پخش بازی های ویدیویی Luna خود را برای عموم مردم در ایالات متحده راه اندازی کرد و هدف آن گسترش امپراتوری چند جانبه خود به صنعت پررونق بازی بود.

Luna به بازیکنان این امکان را می دهد که به طور مستقیم و بدون نیاز به کنسول به بازی ها به عنوان بخشی از فناوری بازی ابری که به عنوان مسیر آینده صنعت در نظر گرفته می شود، به بازی ها دسترسی داشته باشند.

لونا در مقابل مایکروسافت و پلی استیشن سازنده سونی و همچنین Stadia قرار می گیرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع