IDC: فروش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه جولای تا سپتامبر 10 درصد کاهش یافته است.

معاون تحقیقات دستگاه IDC، ناوکندر سینگ، گفت که انباشت موجودی و کاهش تقاضای دوره ای پس از جشن منجر به کاهش سه ماهه دسامبر 2022 خواهد شد و محموله سالانه سال 2022 احتمالاً با کاهش 8 تا 9 درصدی به حدود 150 میلیون دستگاه خواهد رسید.

چندین دور فروش eTailer (Big Billion Days on Flipkart و Amazon Great India Festival) با قیمت گذاری پلت فرم ترجیحی، معاملات انحصاری آنلاین، و پیشنهادات و تخفیف ها پشتیبانی می شد. در این گزارش آمده است که در سال، در حالی که با بازی های آنلاین تهاجمی رقابت می کردند، برای ایجاد تقاضا تلاش می کردند.

بر اساس این گزارش، کانال های آنلاین در سه ماهه سپتامبر 2022 دست بالا را داشتند، زیرا آنها رکورد 58 درصد سهم را به دست آوردند، اگرچه با رشد ثابت سال به سال با ارسال 25 میلیون واحد.

سامسونگ با 18.5 درصد سهم، جایگاه دوم را به دست آورد. پس از آن Vivo با 14.6 درصد سهم، Realme با 14.2 درصد و Oppo با 12.5 درصد سهم بازار قرار دارند.

بخش زیر 300 دلار (تقریباً 24350 روپیه) عملکرد ضعیفی داشت، زیرا محموله‌ها 15 درصد در سال کاهش یافتند. در این گزارش آمده است: اپل با 63 درصد سهم از این فضا پیشتاز است و سامسونگ با 22 درصد و وان پلاس با 9 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

چالش‌های اصلی در سال 2023 تأثیر تورم بر تقاضای مصرف‌کننده، افزایش هزینه‌های دستگاه و مهاجرت آهسته تلفن به تلفن هوشمند است. با این حال، مهاجرت کاربران گوشی‌های هوشمند 4G به تلفن‌های هوشمند 5G باید رشدی را در بازار ایجاد کند. سینگ گفت: سال 2023، به ویژه در بخش های متوسط ​​و بالاتر.

سهم تلفن های هوشمند 5G در سه ماهه گزارش شده با 16 میلیون دستگاه با میانگین قیمت فروش 393 دلار (نزدیک به 31900 روپیه) در مقایسه با 377 دلار (نزدیک به 30600 روپیه) در سه ماهه قبل، به 36 درصد از کل گوشی های هوشمند رسید.

“بازار گوشی های هوشمند هند در مقایسه با سال گذشته 10 درصد کاهش یافت و 43 میلیون دستگاه در ژوئیه تا سپتامبر 2022 ارسال شد. این کمترین فروش در سه ماهه سوم از سال 2019 بود، علیرغم شروع زودتر جشن دیوالی. تضعیف تقاضا و افزایش قیمت دستگاه ها. در گزارش فصلنامه جهانی تلفن همراه شرکت بین‌المللی داده (IDC) آمده است که بر خرید جشن تأثیر منفی گذاشته است.

شیائومی با 21.2 درصد سهم در بازار گوشی‌های هوشمند پیشتاز بود در حالی که اپل با سهم 63 درصدی در بخش پریمیوم پیشتاز بود.

اسمارت‌فون‌های مبتنی بر مدیاتک به 47 درصد از کل بازار افزایش یافت، در حالی که کوالکام به 25 درصد کاهش یافت و UNISOC با 15 درصد به دنبال آن است.

شیائومی همچنان برتری خود را حفظ کرد، اما با کاهش 18 درصدی محموله ها در سه ماهه سپتامبر 2022. در این گزارش آمده است که بیش از 70 درصد از محموله‌ها به کانال‌های آنلاین می‌رفت و در نتیجه سهمی معادل 27 درصد از کانال آنلاین (شامل برند فرعی پوکو) داشت.

شرکت تحقیقات بازار International Data Corporation روز دوشنبه اعلام کرد که محموله گوشی های هوشمند در هند 10 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سه سال گذشته یعنی 43 میلیون محموله در دوره جولای تا سپتامبر 2022 رسیده است.