Viacom18، بخش پخش صنایع تکیه آمبانی، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. سهامداران آن همچنین شامل پارامونت گلوبال و همچنین درخت بودی، سرمایه گذاری مشترک بین جیمز مرداک و مدیر ارشد سابق دیزنی، اودی شانکار است. به گفته مدیران صنعت و تحلیلگران رسانه، قرارداد وارنر، برنامههای اعلامشده Viacom18 را برای «نوآوری و اختلال» در بخش تقویت میکند و به جذب مخاطبان انگلیسی زبان برتر هند کمک میکند.
در حال حاضر نتفلیکس – که بیشترین برنامه های اشتراک گران قیمت را دارد – فقط 8 میلیون مشترک دارد، آمازون 17 میلیون مشترک دارد، در حالی که دیزنی + Hotstar که قبلا حقوق دیجیتال IPL را در اختیار داشت، با 49 میلیون مشترک پیشتاز است. داده هایی برای سرویس رایگان JioCinema داشته باشید. کاران تاورانی، معاون Elara Capital هند، متأسفانه موفقیت JioCinema به کیفیت محتوای آن بستگی دارد. او گفت: “آنها ممکن است تعداد زیادی فیلم و سریال بسازند، اما (اگر) بیش از 70 تا 80 درصد آنها بمباران کنند؟
نیتش کریپالانی، رئیس سابق پرایم ویدیو آمازون در هند، گفت که انتظار دارد سرمایهگذاری Reliance معاملات بیشتری را انجام دهد، اما قیمتگذاری همچنان کلیدی است. او گفت: “هند یک بازار آگاهانه از ارزش است. برای هر کسب و کار رسانه ای، در هر کجای جهان – باید مصرف کنندگان را وادار به پرداخت کنید. تبلیغات فقط می تواند هزینه زیادی داشته باشد.” نتفلیکس، آمازون و دیزنی هاتستار با راه اندازی فیلم ها و سریال های اختصاصی وب با بازی بازیگران بالیوود در هند محبوب شده اند. آنها همچنین به محتوای زبان محلی منطقه ای متنوع شده اند.
منابع صنعتی گفتند که کسب و کار پخش ویدیوی موکش آمبانی، ثروتمندترین فرد آسیا، احتمالاً پس از قراردادی با برادران وارنر، روی قیمت گذاری و محتوای محلی تمرکز خواهد کرد زیرا به دنبال به چالش کشیدن شرکت هایی مانند دیزنی و نتفلیکس است. بر اساس قراردادی که روز پنجشنبه اعلام شد، سریالهای محبوب HBO و برادران وارنر، مانند هری پاتر و جانشینی، از ماه آینده بر روی پلتفرم JioCinema در دسترس خواهند بود، که Viacom18 آمبانی هفتهها با ارائه مسابقات کریکت محبوب IPL به صورت رایگان آن را تبلیغ کرده است.
بر اساس گزارشی که در سال 2021 توسط لابی هندی منتشر شد، بخشی از بازار پخش ویدئو در خطر است که انتظار میرود سالانه 22 تا 25 درصد رشد کند و تا سال 2030 به 13 تا 15 میلیارد دلار (در مجاورت 120000 کرور روپیه) برسد. گروه CII و گروه مشاوره بوستون. این در مقایسه با رشد سالانه پیش بینی شده 8.63 درصدی در بازار ایالات متحده است که طبق آمار Statista، انتظار می رود تا سال 2027 به 54.66 میلیارد دلار (حدود 4,50,000 کرور) برسد.
در حالی که نتفلیکس و سایر رقبا از محتوایی که به طور ویژه برای مخاطبان هندی ایجاد شده است به خود می بالند، پیشنهادات رایگان فعلی JioCinema عمدتاً شامل فیلم های قدیمی هندی و زبان محلی است. در ورزش، تا سال 2027 از حقوق پخش کریکت IPL برخوردار است و در ماه مارس حقوق انحصاری MotoGP در هند را به دست آورد. چالش بزرگ فقدان محتوای محلی و جهانی تازه در JioCinema است، چیزی که با پایان فصل IPL در ماه آینده حیاتیتر خواهد شد.
یک منبع صنعتی دوم روز جمعه به رویترز گفت، JioCinema در حال مذاکره با استودیوهای مختلف تولید است و برنامههایی برای معرفی دهها برنامه تلویزیونی و فیلم در ماههای آینده به زبان هندی و سایر زبانها در این پلتفرم دارد. میهیر شاه، نایب رئیس Media Partners آسیا، گفت: “هند هندیهای زیادی در هند وجود دارد. در حالی که IPL برای تودهها است، شراکت با وارنر پیشروی برای ورود JioCinema به بخش اشتراک ممتاز است.”
یک منبع صنعتی گفت که استراتژی قیمت گذاری برای JioCinema هنوز در داخل مورد بحث است، اما آمبانی شهرت دارد که رقبای خود را در بازار حساس به قیمت هند با پیشنهادات ارزان مختل می کند. در سال 2016، او داده های تلفن همراه را به صورت رایگان ارائه داد و سرویس مخابراتی Jio خود را به بهترین بازیکن هند تبدیل کرد. او در حال اتخاذ استراتژی مشابهی برای تبلیغ کالاهای مصرفی خود به رقبای کوکاکولا و نستله است.
© تامسون رویترز 2023