© 2023 بلومبرگ LP
JioCinema پس از IPL 2023 هزینه اشتراک را دریافت می کند، بیش از 100 فیلم و سری وب را به پلتفرم اضافه می کند
سرویس استریم میلیاردر موکش آمبانی بیش از 100 فیلم و سریال تلویزیونی را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد و بر اساس محبوبیت پخش کریکت خود در تلاش برای مقابله با غول های جهانی مانند والت دیزنی و نتفلیکس در بازار رو به رشد هند است.
این شامل پخش فیلمها و سریالها از هیجانانگیز و عاشقانه گرفته تا زندگینامه به زبانهایی از جمله هندی، مراتی، بنگالی و گجراتی است. همچنین فیلمهای جدید و اصلی تولید شده توسط استودیو Jio مانند دانکی شاهرخ خان ستاره بالیوود و بخش 84 آمیتاب باچان را منتشر خواهد کرد. استودیو جیو اخیراً همکاری چند ساله و چند فیلمی با SVF Entertainment برای بازار بنگالی اعلام کرده است.
بینندگان بالقوه در هند، خانه 1.4 میلیارد نفر و با طبقه متوسط رو به رشد و دسترسی به اینترنت در حال گسترش، بسیار زیاد است. JioCinema در هفته افتتاحیه IPL در ماه آوریل بیش از 1.47 میلیارد بازدید ویدئو داشت و برای مسابقه روز چهارشنبه 22 میلیون بیننده داشت.
مجموعه گسترده آمبانی آرزوی تبدیل شدن به یک غول رسانه ای جهانی و پخش آنلاین را دارد. سال گذشته، Viacom18 Media یک سرمایهگذاری مشترک بین پارامونت گلوبال و صنایع میلیاردر Reliance، از دیزنی و گروه سونی پیشی گرفت تا حقوق دیجیتال IPL را به دست آورند – یکی از سریعترین رویدادهای ورزشی در جهان که به عنوان راهی حیاتی برای هر شرکت رسانهای در نظر گرفته میشود. جذب کره چشم در هند
این بازار همچنان برای غولهای پلتفرم استریمینگ جهانی سخت بوده است: نتفلیکس هزینههای خود را کاهش داده است تا کاربران آگاه از قیمت را جذب کند، در حالی که فرهنگ محلی قوی سینما رفتن به این معنی است که تماشاگران هندی میتوانند در آنچه که آنلاین تماشا میکنند سختگیر باشند. دشپنده گفت که هم قیمت و هم محتوا در اولویت توسعه JioCinema هستند.
جیوتی دشپاند، رئیس کسب و کار رسانه و محتوا در مصاحبه ای گفت که این گسترش همزمان با شروع هزینه گرفتن از JioCinema برای محتوا است، اگرچه استراتژی قیمت گذاری دقیق هنوز در حال نهایی شدن است. او گفت که عناوین جدید قبل از پایان لیگ برتر کریکت هند در ماه آینده منتشر خواهند شد و بینندگان همچنان می توانند مسابقات را به صورت رایگان تماشا کنند.
او گفت که این طرح برای “ساده نگه داشتن تعرفه ها برای بینندگان” است. در حال حاضر، فضای استریم تحت سلطه محتوای غربی است. استودیو جیو می خواهد به یک کاتالیزور برای گرده افشانی متقابل استعدادها تبدیل شود. ما میخواهیم تا جایی که میتوانیم هندی باشیم.»