JioCinema در فینال IPL 2023 با 3.2 کرور بیننده همزمان رکورد جدیدی را ثبت کرد

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بینندگان احتمالاً با این گمانه زنی ها افزایش یافته است که فینال آخرین حضور حرفه ای 41 ساله دونی خواهد بود، اگرچه کاپیتان سابق هند به احتمال زیاد به مسابقات سال آینده بازخواهد گشت.

اکنون تمرکز بر این است که آیا JioCinema می‌تواند موفقیت IPL رایگان تماشای را به اشتراک‌های پولی تبدیل کند یا خیر. شرکت آمبانی Reliance Industries Ltd. آرزوی تبدیل شدن به یک غول رسانه ای جهانی را دارد و JioCinema پس از به دست آوردن حقوق HBO و نمایش های برادران وارنر دیسکاوری که در بازار عظیم هند با غول هایی مانند والت دیزنی و نتفلیکس روبرو می شود، از قبل هزینه محتوا را شروع کرده است.

IPL از زمان آغاز به کار خود در سال 2008، انقلابی در کریکت ایجاد کرده است و زرق و برق بالیوود و زرق و برق ورزشی آمریکایی را به ورزش کلیشه ای ملایم آورده است.

در حالی که دور شدن از سنت برخی از طرفداران را به تعویق انداخته است، برخی دیگر توسط فرمت کوتاه‌تر و کوتاه‌تر که معمولاً یک مسابقه را فقط حدود چهار ساعت طول می‌کشد، فریفته شده‌اند. ساندار پیچای، مدیر اجرایی Alphabet یکی از آنهاست که در توییتر تبریک و ابراز همدردی می کند.

JioCinema، سرویس استریم که توسط موکش آمبانی ثروتمندترین مرد آسیا پشتیبانی می‌شود، رکورد تعداد بیننده‌ای را برای فینال لیگ برتر هند به دست آورد – مسابقات کریکت با فرمت کوتاه بسیار محبوب که حقوق دیجیتال آن توسط میلیاردر سال گذشته تضمین شد.

سخنگوی Viacom18، سرمایه‌گذاری مشترک بین آمبانی و پارامونت گلوبال که مالک JioCinema است، گفت: حدود 32 میلیون بیننده همزمان برای تماشای رایگان مسابقه با تأخیر باران و سپس کوتاه‌تر شد. این درگیری نزدیک که در ورزشگاه 130000 نفری نارندرا مودی در احمدآباد برگزار شد، شاهد بود که ماهندرا سینگ دونی کهنه کار محبوب، سوپر کینگز چنای را به عنوان قهرمانی لیگ پنجم رساند.

انقلاب کریکت

سرمایه‌گذاری رسانه‌ای آمبانی از شرکت‌ها از جمله دیزنی پیشی گرفت تا حقوق دیجیتال IPL را به دست آورد، اگرچه دیزنی – که با مهاجرت مشترکان پولی مواجه است – حقوق پخش تلویزیونی را به دست آورد. میهیر شاه، معاون هند در موسسه مشاوره Media Partners آسیا، در گزارشی در این ماه گفت، با یک سال تا شروع فصل بعدی IPL، مشخص نیست که آیا JioCinema می‌تواند رشد و مقیاس خود را حفظ کند یا خیر.