در یک اقدام نسبتاً طرفدار وب 3، نایک با EA Sports همکاری کرده است به این امید که بتواند عناصر Web3 مانند ارزهای دیجیتال و NFT را به اکوسیستم بازی بینالمللی وارد کند. برند کفشها و ورزشهای ورزشی نایک مدتی است که در حال آزمایش محصولات کلکسیونی دیجیتال یا NFT است. همانطور که برای EA Sports، ناشر بازی مستقر در ایالات متحده، پشت عناوین مشهور جهانی مانند FIFA و F1 در میان دیگران است و طبق آمار Statista، بیش از 150 میلیون بازیکن دارد.
به عنوان بخشی از این قرارداد، پلتفرم Web3 نایک به نام ‘.Swoosh’ دسترسی کاربران خود را به مجموعه های انحصاری NFT با الهام از بازی های EA Sports فراهم می کند که دارای جامعه عظیمی از طرفداران در سراسر جهان است.
استودیوی مجازی نایک و EA SPORTS امروز همکاری جدیدی را با هدف افزایش و شخصی سازی تجربه ورزش مجازی برای طرفداران در سراسر جهان اعلام کردند. در عناوین آینده EA Sports، EA Sports و Nike قصد دارند تا خلاقیتهای مجازی Swoosh را در دسترس قرار دهند که به اعضا و بازیکنان امکان میدهد فرصتهای منحصر به فردی برای ابراز وجود و خلاقیت از طریق ورزش و سبک داشته باشند.» وبلاگ رسمی نایک گفت.
این شرکت ها توسعه را به طور رسمی در تاریخ 1 ژوئن در توییتر اعلام کردند.
انتظار می رود نایک NFT های متمرکز بر EA Sports خود را قابل تنظیم کند. این NFT ها شامل کالاهای پوشیدنی الهام گرفته از تیم های درون بازی می شود. بازیکنان می توانند این Nike NFT ها را خریداری کنند تا آواتارهای مجازی خود را تغییر دهند.
گزینه تعامل با NFT ها، که بیشتر آنها با ارزهای دیجیتال خریداری می شوند، اکنون به میلیون ها بازیکنی که بخشی از جامعه EA Sports هستند دسترسی پیدا می کند، که می تواند به طور قابل توجهی پذیرش Web3 را افزایش دهد.
سایر بازیگران برجسته در بخش بازی نیز به دنبال Web3 هستند تا اکوسیستم بازی های ویدیویی موجود را تازه کنند.
پیش از این، سونی همچنین برای اختراعات مربوط به ادغام داراییهای دیجیتال و NFT با خدمات و خدمات خود ثبت کرده است.
بیش از 55 درصد از جامعه جهانی بازی در آسیا ساکن هستند. این قاره بیش از 72 میلیارد دلار (تقریباً 5,88,229 کرور روپیه) در درآمد سالانه بازی ها مشارکت می کند.
گزارش Chainalysis همچنین اخیراً نشان داد که در سه ماهه دوم سال 2022، 58 درصد از ترافیک وب از کشورهای آسیایی به خدمات رمزنگاری مربوط به NFT بوده است. 21 درصد دیگر ترافیک مربوط به بازی های بلاک چین بازی برای کسب درآمد بود.
از این رو در زمان های اخیر، بازار بازی های بلاک چین در ژاپن به طور خاص مورد توجه صنعت بازی قرار گرفته است.