Zomato یک مکانیزم پرداخت آنلاین به نام Zomato Pay ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد تراکنش های یکپارچه را در این سرویس انجام دهند، در حالی که کاربران می توانند با استفاده از روش های پرداخت معمولی نیز پرداخت کنند. از سوی دیگر، Swiggy Diner خدمات این شرکت برای رزرو میز در رستوران ها با نرخ های تخفیفی است.
این توصیه همچنین این سوال را مطرح می کند که چرا رستوران ها باید برای ارائه تخفیف به مشتریان خود به یک “واسطه” کمیسیون بپردازند. همچنین ادعا میکند که طبق این گزارش، رستورانها باید تخفیفهایی را به مشتریانی که از طریق این برنامهها پرداخت میکنند، ارائه دهند، حتی اگر خودشان به رستوران وارد شوند.
طبق گزارش ها، انجمن ملی رستوران های هند (NRAI) به اعضای خود در این کشور نامه نوشت و ادعا کرد که خدمات تحویل غذای آنلاین Zomato و Swiggy از طریق برنامه های تخفیف خود به هزینه رستوران ها درآمد کسب کرده اند. بر اساس گزارشی، مشاوره NRAI به برنامههای Zomato Pay و Swiggy Diner اشاره دارد که گفته میشود رستورانها را تخفیف میدهند و در عین حال هزینههای کمیسیون را برای تراکنشها پرداخت میکنند. Swiggy Diner به مشتریان امکان رزرو میز را با تخفیف می دهد، در حالی که Zomato Pay خدمات پرداخت این شرکت به مشتریان است.
بر اساس گزارش PTI، مشاوره NRAI ادعا میکند که Zomato Pay و Swiggy Diner برای مشارکت مشتریان هزینه اشتراکی دریافت نمیکنند، در حالی که صاحبان رستورانها باید تا 40 درصد تخفیف در برنامه ارائه دهند.
سخنگوی Zomato به PTI گفت: “با محصول جدید ناهار خوری ما که اکنون برای چند هفته در حیدرآباد زندگی می کنیم و نتایج عالی دارد، ما مطمئن هستیم که ارزش و رشد فوق العاده ای برای صنعت ایجاد خواهیم کرد.” با “رستوران های مترقی که تصویر بزرگتر را می بینند”. در این گزارش آمده است که سخنگوی سوئیگی به درخواستی برای اظهار نظر درباره اتهامات NRAI پاسخ نداد.
NRAI در مشاوره خود ادعا کرده است که رستوران ها همچنین باید تا 12 درصد کمیسیون برای تراکنش های انجام شده از طریق درگاه های پرداخت پرداخت کنند، در حالی که سایر درگاه ها در کشور حداکثر 1.5 درصد دریافت می کنند.