در ماه آگوست، کنگره قوانین آب و هوایی را با تخفیف های مالیاتی قابل توجهی تصویب کرد که به مرور زمان، انتظار می رود خرید برخی از خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه تر شود.
برای سادهتر کردن فرآیند نصب، تصمیم گرفتم از خدمات اطلاعاتی ChargePoint که در وبسایت شرکت برای کسبوکارها، اپراتورهای ناوگان و صاحبان خانهها در دسترس است، استفاده کنم. ChargePoint یک پیشرو در فضای شارژرهای برقی است و راهنمایی عالی برای افرادی مانند من که تا حد امکان به نگه داشتن دست نیاز دارند ارائه می دهد.
تبلیغات
Qmerit “جادوگر” آنلاین خود را ارائه می دهد که در مورد خدمات، مکان، وسیله نقلیه و اموال و محاسبه بار شما می پرسد (که برای تعیین اینکه آیا خانه یا ساختمان شما می تواند بار شارژر EV را تحمل کند بسیار مهم است).
ما همچنین در مورد یک بازار غیر پیش پا افتاده صحبت می کنیم. تا اواخر سال 2021، در ایالات متحده، نزدیک به 5.2 میلیون ساختمان مسکونی چندخانواره (شامل همه چیز از دوبلکس گرفته تا بلندمرتبههای بزرگ) وجود دارد که شامل 40 میلیون واحد مسکونی است. ایالتها و شهرها باید کار بهتری را برای سادهسازی فرآیند نصب خودروهای برقی از هفتهها به روز انجام دهند.
اینجاست که سرگرمی شروع شد.
مهمتر از آن، هیچ راهی برای من وجود ندارد که شارژر را از دیگرانی که ممکن است بخواهند وقتی در خانه نیستم بخواهند ماشینشان را شارژ کنند، ایمن کنم، بنابراین در نهایت به قفل دوچرخه 20 دلاری متوسل شدم تا دسته شارژ را از افراد غیرمجاز محافظت کنم.
افکار بسته
چند روز بعد، زمانی که یک پیمانکار دوم، NRG Electric، قیمت بسیار معقولتری زیر 3000 دلار، بدون احتساب شارژر (که من تهیه کردم) به من داد، اما شامل هزینه مجوز 250 دلاری از شهر سن خوزه، همه چیز روشنتر شد.
در نهایت، موضوع هزینه وجود دارد. با توجه به نزدیک شدن بنزین به 7 دلار در هر گالن امروز در کالیفرنیا، افراد بیشتری از خودروهای برقی استفاده می کنند، حتی اگر متوسط قیمت یک وسیله نقلیه الکتریکی حدود 66000 دلار باشد.
ممکن است کسی بپرسد که چرا وقتی تعداد زیادی در مراکز خرید، اماکن عمومی و دفاتر حضور دارند، به یک شارژر EV در خانه نیاز دارید. به هر حال، قانون زیرساخت دو حزبی 7.5 میلیارد دلار را برای ساخت شبکه سراسری 500000 شارژر اختصاص داده است تا شارژ «قابل پیش بینی، قابل اعتماد و در دسترس» باشد.
در حالی که وبسایت ChargePoint کار فوقالعادهای را در آمادهسازی مشتریان برای نصب انجام میدهد، در نهایت مرا به Qmerit ارجاع داد، شرکتی که صرفاً بر نصب شارژرهای برقی متمرکز است.
با کنار گذاشتن هزینهها، فکر میکردم مهمترین مانعی که با آن روبهرو میشوم، گرفتن تأییدیه از انجمن صاحبان خانهام است. اما NRG با ارائه پیشنهادی که HOA آن را در کمتر از 48 ساعت تایید کرد، کار فوق العاده ای انجام داد.
پس از دریافت تخمین از Qmerit، من را برای پیگیری به چندین پیمانکار محلی نصب شارژر EV ارجاع داد. تعدادی از آنها علاقه چندانی به اجرای پروژه من نداشتند، زیرا آنها یا خیلی مشغول پروژه های بزرگتر بودند یا زمانی برای بازدید در محل برای تأیید الزامات نصب نداشتند.
نه برنامه ایلان ماسک برای فرود روی مریخ، بلکه طرح اولیه نصب شارژر EV (اعتبار تصویر: SmartTech Research)
در سال گذشته، من در فکر نصب یک شارژر وسیله نقلیه الکتریکی (EV) در آپارتمان چند مسکونی خود در سن خوزه بودم. حواستون باشه من هنوز EV ندارم. اما من دوستانی با خودروهای برقی دارم که اغلب از آنها بازدید می کنند، بنابراین فکر کردم که می تواند برای دیگران مفید و راحت باشد. بعلاوه، من معتقدم اگر تصمیم بگیرم از ایالت گلدن استیت نقل مکان کنم، شارژر EV از نظر فروش مجدد کاندو ضرری ندارد.
شهر سن خوزه داستانی کاملا متفاوت بود. با وجود درخواست برای مجوز در اواسط ژوئیه، NRG به من اطلاع داد که سن خوزه نمی تواند تا اواسط سپتامبر – 60 روز پس از ارسال پیشنهاد من را “بررسی” کند.
روز نصب فرا می رسد
تبلیغات
نکته منفی، از آنجایی که گاراژ من اتصال Wi-Fi ندارد، نمیتوانم از ویژگیهای آنلاین Home Flex مانند تنظیم برنامه زمانی که برق ارزانترین است، کنترل صوتی الکسا یا یادآوریها استفاده کنم، بنابراین هرگز فراموش نمیکنم که چه زمانی به برق متصل شوم. .
دو نصاب دوباره با من تماس گرفتند. اولین مورد بیرون آمد و یک تخمین غیرقابل مذاکره 4000 دلار به اضافه هزینه خود شارژر به من داد. این نقل قول بسیار بالا به نظر می رسید، بنابراین من با احترام قبول کردم.
نصب در نهایت در اوایل اکتبر اتفاق افتاد. دو تکنسین از NRG Electric یک کار کاملاً حرفه ای را انجام دادند و یک خط برق مستقیم را از اتاق برق ساختمان نصب کردند که خوشبختانه کمتر از 100 فوت با فضای پارکینگ من فاصله دارد. این نیاز داشت که برق واحد من چند بار در طول فرآیند نصب تمام روز خاموش شود، اما در بیشتر موارد، بدون مشکل پیش رفت.
بیایید امیدوار باشیم که شهرهایی مانند سن خوزه شروع به توجه کنند.
منبع
قابل درک است که این مقررات مجوز به دلایل ایمنی وجود دارد زیرا اکثر کاندوها و ساختمانهای آپارتمانی چند واحدی امروزی با در نظر گرفتن نصب شارژر EV ساخته نشدهاند. با این حال، 60 روز بسیار زیاد است، به ویژه در ایالتی مانند کالیفرنیا که خود را پیشرو پدیده EV می داند.
علاوه بر این، بازخوردی که از مردم ساختمانم با خودروهای برقی اما بدون شارژر دریافت کردهام، ناراحتی ناشی از صبح زود بیدار شدن برای شارژ خودروهایشان را ناراحت میکند، حتی اگر تسلا تعداد کمتری از «سوپرشارژرها» در گاراژ نزدیک دارد. بیش از 250 فوت از ساختمان من فاصله دارد. راحتی برای اکثر مصرف کنندگانی که سعی در غلبه بر یک قرن مزیت موتورهای احتراقی دارند، بسیار مهم است.
ماجراجویی نصب شارژر EV آغاز می شود
شارژری که من نصب کردم، ChargePoint Home Flex، در حال حاضر از آمازون با قیمت 749 دلار در دسترس است، هرچند به خاطر داشته باشید که قیمت شارژرهای EV بر اساس تقاضا در نوسان است.
فلش فوروارد به اواخر سپتامبر، زمانی که NRG خبر تایید این پیشنهاد را دریافت کرد. این هنوز یک راز باقی مانده است که چرا تصویب این پیشنهاد تا این حد طول کشید، زیرا این ساختمان قبلاً دارای چندین شارژر EV نصب شده بود.
بنابراین، با یک طرز فکر آینده نگر، تصمیم گرفتم یک شارژر EV را در گاراژ مجتمع مسکونی خود نصب کنم. در اینجا داستان “سفر” من برای نصب شارژر EV است. اگر در یک ساختمان کاندو زندگی می کنید، این یک هشدار قبلی را در نظر بگیرید.
چرا به شارژر EV در خانه نیاز دارید؟
ChargePoint Home Flex EV Charger شیک و از نظر زیبایی شناسی جذاب است. (اعتبار تصویر: ChargePoint)
با توجه به همه اینها، در اوایل ژوئن، من تصمیم گرفتم تا فرآیند نصب یک شارژر برقی برقی را در ساختمان آپارتمان خود آغاز کنم. با توجه به اینکه حدود ده ماشین در گاراژ قبلاً شارژرهای برقی نصب شده بودند، باور نمیکردم که این یک کار هرکولی باشد.
این یک شارژر سطح 2 است که حداکثر 50 آمپر را پشتیبانی می کند (که پنل الکتریکی ساختمان من آن را فراهم می کند)، به من امکان می دهد تا 37 مایل در ساعت قابلیت شارژ را اضافه کنم و تنها پس از شش ساعت شارژ، بیش از 200 مایل جاده را طی کنم. برای دستیابی به این زمانهای شارژ سریعتر، Home Flex به یک اتصال 240 ولتی نیاز دارد – مانند یک خشککن لباس معمولی.
همچنین باید عکسهایی را ارسال کنید که به Qmerit در درک نیازهای نصب شما کمک میکند تا تخمین دقیقی ارائه کند، که Qmerit برای آن یک نرخ ثابت 149 دلاری دریافت میکند که از هزینه پروژه تکمیل شده کسر میشود.
بیایید با آن روبرو شویم: بازار خودروهای الکتریکی با سرعتی سریع در حال گسترش است، پیشبینی میشود که از سال 2022 تا 2030 با CAGR نزدیک به 22 درصد رشد کند. مدلهای بیشتری از خودروهای الکتریکی از برندهای جدید، با قیمتهای گستردهتر با انتخابها و سبکهای بیشتر، در بازار ظاهر میشوند.
در حالی که صاحبان خانه های تک خانواده احتمالاً تجربه نصب راحت تری از شارژر EV دارند، زیرا این روند نسبت به یک خانه چند واحدی (حداقل در کالیفرنیا) کمتر تنظیم شده است، من از اینکه چقدر زمان برای دریافت مجوز لازم نیاز است شوکه شدم. .
به طور متوسط 4000 دلار برای شارژر EV اضافه کنید، نصب، مجوز، و هزینه کل تقریباً گران می شود. در واقع، شرکت هایی مانند ChargePoint تمام تلاش خود را برای ساده کردن فرآیند و کاهش هزینه سخت افزار انجام می دهند. با این وجود، دولت باید این کار را انجام دهد بسیار کار بهتری برای کوتاه کردن جدول زمانی است.
صرف نظر از این، من معتقدم اکثر آمریکاییهایی که یک خودروی الکتریکی را در نظر میگیرند، مایلند یک شارژر در خانه در خانه، ساختمان یا گاراژ خود داشته باشند. غلبه بر راحتی پر کردن خودرو در پمپ در چند دقیقه در مقابل صرف 45 دقیقه در سوپرشارژر برای ذخیره آب کافی برای سفر 200 مایل یا بیشتر در صورتی که وسیله نقلیه شما شارژ کم دارد، دشوار است.
نکته اصلی این است که من هرگز حدس نمی زدم که نصب ساده یک شارژر EV در ساختمان کاندو من نزدیک به سه ماه طول بکشد. متأسفانه، من شک دارم که تجربه من غیر معمول نیست.