منشعب شدن
آگاروال جاهطلبی برای گسترش دارد، با برنامهای برای رونمایی از یک موتورسیکلت تا پایان سال جاری و یک خودروی باتریدار در سال 2024، اگرچه زمانبندی ممکن است تغییر کند. به گفته آگاروال که اولین استارت آپش، ANI Technologies، عملیات حمل و نقل Ola را بر عهده دارد، همچنان به فکر صادرات اسکوتر به آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و اروپا است، پیشنهادی که به دلیل تقاضا در داخل بسیار قوی بود.
آگاروال در حال ساخت یک کارخانه باتری 115 هکتاری در جنوب هند است و او را در مقابل صنایع وابسته به میلیاردر موکش آمبانی قرار می دهد، با هدف ساخت سلول های لیتیوم یون عمدتاً برای وسایل نقلیه Ola Electric و همچنین به طور بالقوه ارائه راه حل های ذخیره انرژی و انرژی خانگی.
کسب و کار اسکوتر اولا الکتریک نیز تحت تأثیر تاخیر در تحویل به دلیل کمبود تراشه و مشکلات کیفیت و آتش قرار گرفته است. فروش در ژوئن 39 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به 17590 دستگاه رسید، روندی که پس از کاهش یارانههایی که دولت تحت برنامه پذیرش و ساخت سریعتر خودروهای (هیبریدی و) الکتریکی ارائه میکرد، سایر خودروسازان را نیز تحت تأثیر قرار داد.
او گفت: «آنچه در یک شرکت یک ماه طول می کشد، ما آن را در یک روز انجام می دهیم. «فلسفه ما در مورد اجرا این است که میخواهیم کارها را به بهترین شکل ممکن بدون هیچ گونه مصالحه در کیفیت یا ایمنی انجام دهیم. و این کار را با کمترین هزینه ممکن و سریع ترین سرعت ممکن انجام دهید.
آگاروال معتقد است استراتژی او برای کنترل مراحل مختلف زنجیره تامین خودروهای برقی هزینه ها را کاهش می دهد و عملکرد و طراحی محصول را بهبود می بخشد.
دستیابی به موفقیت در خودروهای الکتریکی آسان نخواهد بود. وسایل نقلیه موتور احتراقی همچنان روش مورد علاقه حمل و نقل شخصی در هند باقی مانده و بر جاده های این کشور تسلط دارند. خودروهای برقی به دلیل کمبود امکانات شارژ در کشور و قیمت بالای آنها متوقف شده اند. طبق گزارش بلومبرگ NEF، فروش کل کشور در سال گذشته به 49800 دستگاه رسید که تنها 1.3 درصد از 3.8 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده است.
آگاروال 37 ساله با پوشیدن ژاکت نهرو مشکی که توسط جواهر لعل نهرو، نخست وزیر هند و بعدها محبوبیت پیدا کرد، گفت: در حالی که تقاضا در ابتدا از خریداران اسکوتر برای اولین بار بود، اکثر مشتریان اولا الکتریک در حال حاضر کاملاً تبدیل شده اند. بیتلز.
این شرکت که حامیان آن شامل SoftBank Group و Tiger Global Management هستند، با 38 درصد سهم به رهبر بازار اسکوترهای برقی هند تبدیل شده است. بر اساس داده های انجمن سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی، این شرکت از دسامبر 2021 بیش از 239000 اسکوتر برقی فروخته است.
Ola Electric Mobility زودتر از آنچه بنیانگذارش تصور می کرد در صف عرضه اولیه است که نشان دهنده سرعت رشد طوفانی این استارت آپ هندی از زمان شروع فروش اسکوترهای برقی در اواخر سال 2021 است.
بلومبرگ نیوز در آگوست 2021 گزارش داد که Ola Cabs به انتخاب بانک ها برای عرضه اولیه اولیه سهام 1 میلیارد دلاری (تقریباً 8217 کرور روپیه) در بمبئی رسید، اما هرگز محقق نشد. آگاروال در مصاحبه هفته گذشته در دهلی گفت: این شرکت که با Uber Technologies Inc رقابت می کند، “اکنون یک تجارت سودآور برای ما است.” او در مورد تلاشهای مجدد برای فهرستبندی اظهارنظری نکرد، و همچنین به تاریخی برای عرضه اولیه اولیه سهام Ola Electric اشاره نکرد.
او گفت: «تسلا برای غرب است، اولا برای بقیه است.
Ola Electric مستقر در بنگلور در مقابل تولیدکنندگان با تجربه تری مانند Tata Motors، Mahindra & Mahindra و حتی Elon Musk Tesla است که در نظر دارد در هند سرمایه گذاری کند.
© 2023 بلومبرگ LP
آگاروال که از مؤسسه فناوری هند در بمبئی فارغ التحصیل شده است، گفت که ساخت قطعات EV در داخل به Ola Electric کمک می کند تا خودروها را در مقیاس بزرگتر بفروشد و حاشیه سود را افزایش دهد. او گفت که طراحی خودروها از ابتدا به شرکت کنترل بیشتری بر کیفیت و هزینه ها در بازاری می دهد که اکثر خودروهای برقی از مدل های بنزینی تبدیل می شوند.
آگاروال که در تصمیم گیری روزانه در کسب و کار خود که حدود 7000 نفر را استخدام می کند، می گوید که یک سازمان به اصطلاح مسطح بودن نیز روند تولید را تسریع می کند.
دست اندازها در جاده
بهاویش آگاروال، بنیانگذار و مدیر اجرایی، در مصاحبه ای در حالی که قهوه یخ ویتنامی را در محله شلوغ Connaught در دهلی نو می نوشید، گفت: “فکر می کردم برای من 4 تا 6 سال طول می کشد تا درآمد عمومی داشته باشم.” اکنون می توانم احساس کنم که خیلی زودتر خواهد بود. Ola Electric سریعتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودم رشد کرده و بالغ شده است زیرا واکنش بازار بسیار قوی بوده است.
با این حال، به گفته آگاروال، فناوری بهتر زمانبندی برای عرضه محصول به بازار را کوتاه کرده است. Ola Electric از شبیه سازی دیجیتال و هوش مصنوعی در تولید برای صرفه جویی در زمان استفاده می کند. او گفت: «من در حال ساختن گروهی از شرکتهای متمرکز بر فناوری هستم. یکی دیگر از موضوعات فناوری بزرگ نسل ما، محاسبات و هوش مصنوعی خواهد بود. پس ما کاری انجام می دهیم.»