با این حال، انتشارات خبری به دلیل نگرانی در مورد تمایل آن به تولید اطلاعات واقعی نادرست و همچنین چالشها در تمایز بین محتوای تولید شده توسط انسان و برنامههای رایانهای، در پذیرش این فناوری کند بودهاند.
برد لایت کپ، مدیر عامل OpenAI گفت: “بازخورد AP – همراه با دسترسی به آرشیو متن واقعی و با کیفیت آنها – به بهبود قابلیت ها و سودمندی سیستم های OpenAI کمک می کند.”
AP همچنین نشان نداد که چگونه فناوری OpenAI را در عملیات خبری خود ادغام می کند. ناشر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای خودکار کردن گزارشهای درآمد شرکت، جمعبندی رویدادهای ورزشی و رونویسی برای برخی رویدادهای زنده استفاده میکند.
«سازمانهای خبری باید یک صندلی پشت میز داشته باشند… تا اتاقهای خبری بزرگ و کوچک بتوانند از این فناوری به نفع روزنامهنگاری استفاده کنند».
© تامسون رویترز 2023
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
منبع
این شرکتها روز پنجشنبه گفتند که آسوشیتدپرس بخشی از آرشیو داستانهای خبری خود را تحت قراردادی به OpenAI میدهد که استفاده از هوش مصنوعی مولد در اخبار را بررسی میکند، اقدامی که میتواند سابقهای برای مشارکتهای مشابه بین صنایع باشد.
کریستین هیتمن، معاون ارشد و مدیر ارشد درآمد AP می گوید: «هوش مصنوعی مولد فضایی است که به سرعت در حال حرکت است و پیامدهای فوق العاده ای برای صنعت خبر دارد.
برخی از رسانه ها در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای محتوای خود استفاده می کنند. BuzzFeed اعلام کرده بود که از هوش مصنوعی برای تقویت آزمون های شخصیتی در سایت خود استفاده خواهد کرد و نیویورک تایمز از ChatGPT برای ایجاد یک تولید کننده پیام روز ولنتاین در سال جاری استفاده کرد.
مجموعه داستانهای خبری آن به ارائه حجم عظیمی از دادههای مورد نیاز برای آموزش سیستمهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT کمک میکند، که مصرفکنندگان و کسبوکارها را با توانایی برنامهریزی تعطیلات، خلاصه کردن اسناد قانونی و نوشتن کدهای کامپیوتری خیره کرده است.
ناشر اخبار به عنوان بخشی از این معامله که جزئیات مالی آن فاش نشده است، به فناوری و تخصص محصول OpenAI دسترسی پیدا خواهد کرد.