SIAM می گوید: اکسپوی خودرو 2023 رکورد حضور 6.36 لک بازدیدکننده، پنج راه اندازی جهانی را به ثبت رساند.


انجمن خودروسازان هندی روز چهارشنبه اعلام کرد نمایشگاه خودروی پرچمدار هند در نمایشگاه خودروی 2023 با حضور بیش از 6.36 میلیون بازدیدکننده به پایان رسیده است.
نمایشگاه دوسالانه خودرو که در ابتدا قرار بود در سال 2022 برگزار شود به دلیل کووید-19 به امسال موکول شد و شاهد پنج راه اندازی جهانی و عرضه و رونمایی از 75 محصول بود.

با روزهای مطبوعاتی در 11 تا 12 ژانویه و پس از آن روزهای عمومی از 13 تا 18 ژانویه 2023 آغاز شد.

وینود آگاروال، رئیس انجمن خودروسازان هندی (SIAM) در بیانیه ای گفت: «نمایش با حضور 636743 بازدیدکننده مواجه شد که بالاترین میزان حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودرو است.

این نمایش حول محور تحرک پایدار و کربن زدایی با محوریت پنج ابتکار خاص – “Surakshit Safar” با تمرکز بر ایمنی جاده می چرخید. “جایویک پهال” برای ترویج وسایل نقلیه سوخت زیستی؛ ‘Vidyutikaran’ با تمرکز بر برقی سازی وسایل نقلیه. او افزود که «چاکریاتا» با تمرکز بر بازیافت وسایل نقلیه و «گاز گاتیشیلتا» با تمرکز بر تحرک گاز.

شرکت‌هایی مانند Maruti Suzuki، Hyundai، Tata Motors، Kia India، Toyota Kirloskar و MG Motor India خودروسازان سنتی را در این نمایشگاه رهبری کردند.

با این حال، برخی از تولیدکنندگان بزرگ مانند ماهیندرا و ماهیندرا، اشکودا، فولکس واگن و نیسان به همراه خودروسازان لوکس مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی در این نسخه شرکت نکردند.

علاوه بر این، دید سازندگان اصلی دو چرخ مانند Hero MotoCorp، Bajaj Auto و TVS Motor Co به نمایش خودروهای نمونه اولیه سوخت انعطاف‌پذیر در غرفه اتانول محدود شد.

خودروهای برقی در روز اول نمایشگاه با شرکت هایی مانند ماروتی سوزوکی، هیوندای، کیا، تاتا موتورز و ام جی موتور که محصولات آینده نگرانه خود را به نمایش گذاشتند و همچنین متعهد به سرمایه گذاری در تحرک پایدار شدند، توجه مردم را جلب کردند.

این نمایشگاه همچنین شاهد رونمایی از شاسی بلند کامپکت سوزوکی جیمنی در یک نسخه پنج در برای اولین بار در روز دوم بود.

این نمایشگاه که پس از سه سال تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 بازمی‌گردد، با اولین نمایش جهانی شاسی‌بلند الکتریکی مفهومی «eVX» شرکت سوزوکی موتور افتتاح شد که قرار است تا سال 2025 وارد بازار شود.

از سوی دیگر، هیوندای موتور هند مدل تمام الکتریکی خود Ioniq 5 را با قیمت مقدماتی 44.95 میلیون روپیه (نمایشگاه سابق) برای 500 مشتری اول در حضور شاهرخ خان فوق ستاره بالیوود عرضه کرد.

یکی دیگر از خودروسازان کیا هند نیز از یک SUV کاملاً الکتریکی مفهومی کیا EV9 رونمایی کرده بود و قصد دارد طی چهار سال آینده 2000 کرور روپیه سرمایه گذاری کند تا حضور خود را در بخش خودروهای الکتریکی افزایش دهد.

تاتا موتورز، بزرگ‌ترین خودروسازی داخلی، بیش از 20 محصول را در مجموعه خودروهای سواری و تجاری خود به نمایش گذاشت، که ویترین این شرکت شاسی‌بلند الکتریکی سیرا است که احتمالاً در سال 2025 وارد بازار می‌شود، و نسخه برقی شاسی‌بلند سایز متوسط ​​آن. Harrier که احتمالا سال آینده به صورت تجاری راه اندازی می شود.

MG Motor India همچنین دو خودروی الکتریکی خود MG4، یک هاچ بک، و MG EHS، یک SUV هیبریدی پلاگین را به نمایش گذاشت، در حالی که خودروساز برقی چینی BYD از سدان لوکس خود با نام BYD Seal در این رویداد رونمایی کرد.

بخش خودروهای تجاری نیز شاهد نمایش وسایل نقلیه با فناوری پاک، از جمله خودروهای الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی از تولیدکنندگان مختلف، از جمله تاتا موتورز، آشوک لیلند، خودروهای تجاری VE (VECV) و JBM Auto بود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع