Snap بخش ARES را راه اندازی کرد تا به سایر شرکت ها کمک کند تا ویژگی های AR را برای برنامه ها، وب سایت ها بسازند.
اسنپ، صاحب اپلیکیشن پیامرسانی عکس اسنپ چت، روز پنجشنبه بخش جدیدی راهاندازی کرد که به سایر شرکتها کمک میکند تا ویژگیهای واقعیت افزوده را برای وبسایتها یا برنامههای خود بسازند.
پوپلکا گفت که مدل قیمت گذاری برای مشتریان تجاری “بسیار انعطاف پذیر” خواهد بود. او اضافه کرد که برخی هماهنگیها با مشتریان میتواند به اسنپ اجازه دهد تا فروش محصولات خود را به واسطه ابزارهای AR اسنپ به دست آورد.
هوش مصنوعی همچنین به پیشرفت قابلیتهای AR اسنپ کمک میکند. این شرکت از هوش مصنوعی برای گرفتن یک تصویر دو بعدی و سه بعدی جلوه دادن آن بدون نیاز به ساخت یک مدل سه بعدی استفاده می کند. پوپلکا گفت که این به کاهش 40 تا 60 ساعت در ایجاد تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا کمک کرده است، که اکنون می توان در عرض چند ساعت انجام داد.
پوپلکا گفت: «تعدادی از شرکتها سعی کردهاند از AR خارج از پلتفرم خود استفاده کنند، اما ما در برنامهمان ثابت کردهایم که چه کاری میتوانیم انجام دهیم. “اکنون ما یک راه حل تجاری واقعی داریم.”
پیشرفت حوزه AR در سالهای اخیر مورد توجه اسنپ بوده است و میگوید بیش از 250 میلیون نفر هر روز در اسنپ چت با واقعیت افزوده درگیر میشوند، که در ابتدا در میان کاربران جوان به دلیل فیلترهای عکس که میتوانستند عناصر عجیب و غریب مانند گوشهای خرگوش را اضافه کنند، محبوب شد.
© تامسون رویترز 2023
جیل پوپلکا، رئیس ARES در مصاحبه ای گفت: بخش موسوم به خدمات سازمانی AR (ARES) اولین باری است که اسنپ فناوری AR خود را به مشتریان تجاری می فروشد که می تواند عکس ها و ویدیوهای دنیای واقعی را با تصاویر رایانه ای بهبود بخشد.
این سرمایهگذاری سازمانی همچنین زمانی رخ میدهد که اسنپ به دنبال تنوع بخشیدن به درآمد خود فراتر از تبلیغات دیجیتال است، که در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق درآمد آن را تشکیل میدهد.
اولین محصول ARES به نام Shopping Suite ابزارهایی را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا ویژگیهایی بسازند که به مشتریان امکان میدهد لباسها را به صورت مجازی امتحان کنند یا یک محصول را از همه زوایا به صورت سه بعدی ببینند، که میتواند به افزایش فروش و کاهش بازده کمک کند.