Spotify توسط سازمان حریم خصوصی سوئد به دلیل نقض قوانین داده اتحادیه اروپا 5 میلیون دلار جریمه شد

اسپاتیفای گفت که قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

مقامات سوئدی گفتند، غول استریم موسیقی Spotify روز سه‌شنبه به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح به کاربران در مورد نحوه استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از آنها، ۵.۴ میلیون دلار (تقریباً ۴۰ کرور) جریمه شد.

گروه فعال حریم خصوصی نویب در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که این جریمه به دنبال شکایت و طرح دعوای متعاقب این گروه بوده و ضمن استقبال از این تصمیم، از تأخیر مسئولان ابراز تاسف کردند.

IMY گفت: «از آنجایی که اطلاعات ارائه شده توسط Spotify نامشخص است، درک نحوه پردازش داده‌های شخصی و بررسی اینکه آیا پردازش داده‌های شخصی آنها قانونی است یا خیر برای افراد دشوار بوده است.

رگولاتور خاطرنشان کرد که بر اساس قوانین قانون حفاظت از داده اروپا GDPR، کاربران حق دارند بدانند که یک شرکت چه اطلاعاتی درباره یک فرد دارد و چگونه از آن داده ها استفاده می شود.

استفانو روستی، وکیل حریم خصوصی در Noyb در این بیانیه نقل شده است: “پرونده بیش از چهار سال طول کشید و ما مجبور شدیم برای گرفتن تصمیم به IMY شکایت کنیم. مقامات سوئدی قطعا باید روند خود را تسریع کنند.”

غول استریم که در بورس نیویورک فهرست شده است، در ماه آوریل اعلام کرد که از مرز 500 میلیون کاربر فعال ماهانه با 210 میلیون مشترک پرداختی عبور کرده است.

این شرکت افزود که «کاستی‌های کشف‌شده در مجموع با شدت کم در نظر گرفته می‌شوند» که انگیزه‌ای برای اندازه جریمه توسط تعداد کاربران و درآمد Spotify است.

اسپاتیفای یافته‌های IMY را رد کرد و در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال شد، گفت که «اطلاعات جامعی در مورد نحوه پردازش داده‌های شخصی به همه کاربران ارائه می‌دهد».

IMY گفت که در حالی که Spotify داده‌هایی را که در اختیار داشت در صورت درخواست یک فرد ارائه می‌کرد، گفت که این شرکت به اندازه کافی در مورد نحوه استفاده از این داده‌ها مشخص نبوده است.

اداره حفاظت از حریم خصوصی سوئد (IMY) گفت که بررسی کرده است “چگونه Spotify حق دسترسی مشتریان به داده های شخصی آنها را مدیریت می کند.”

این مقام گفت: “در نتیجه کاستی های شناسایی شده، IMY جریمه ای به مبلغ 58 میلیون کرون (تقریبا 40 کرور روپیه) بر این شرکت تحمیل می کند.”


اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود، Apple Vision Pro، به همراه مدل های جدید مک و به روز رسانی های نرم افزاری آتی رونمایی کرد. ما درباره همه مهم‌ترین اعلامیه‌های این شرکت در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Spotify گفت: IMY “فقط بخش‌های جزئی فرآیند ما را پیدا کرد که آنها معتقدند نیاز به بهبود دارند. با این حال، ما با این تصمیم موافق نیستیم و قصد داریم درخواست تجدید نظر ارائه کنیم.”