Spotify و دیگر شرکت‌های رسانه‌ای از اتحادیه اروپا می‌خواهند که در برابر شیوه‌های «ناعادلانه» فروشگاه App اپل اقدام کند.

ماه گذشته، اک در مجموعه‌ای از توئیت‌ها حمله خود به اپل را تکرار کرد و مدعی شد که سازنده آیفون «هر مزیتی را به خود می‌دهد و در عین حال نوآوری را خفه می‌کند و به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند». او تعدادی از رهبران تجاری دلسوز را در تاپیک 21 توییتی خود تگ کرده بود، از جمله ماسک، رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، و بنیانگذار پروتون، اندی ین.

دانیل اک، مدیر اجرایی اسپاتیفای قبلاً گفته بود که سازنده آیفون “هر مزیتی را به خود می دهد و در عین حال نوآوری را خفه می کند و به مصرف کنندگان آسیب می رساند”.

اسپاتیفای سال ها اپل را به سوء استفاده از موقعیت بازار خود با استفاده از قوانین اپ استور برای سرکوب رقابت متهم کرده است.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قبلاً شکایات ضد انحصاری علیه اپل در کشورهای مختلف ارائه کرده بود و ادعا می کرد که هزینه 30 درصدی اپل که توسعه دهندگان را در اپ استور خود می پردازد، اسپاتیفای را مجبور کرده است که قیمت های خود را به طور مصنوعی افزایش دهد.

در این نامه که خطاب به مارگرته وستاگر، معاون اجرایی تنظیم کننده ضد انحصار اتحادیه اروپا، از کمیسیون خواسته شده است که برای رفاه مصرف کنندگان اروپایی سریع عمل کند.

در این نامه که توسط مدیران ارشد شرکت‌های رسانه‌ای Schibsted، Proton امضا شده، آمده است: «ما برای شما نامه می‌نویسیم تا از کمیسیون اروپا علیه اقدامات ضدرقابتی و ناعادلانه برخی دروازه‌بان‌های دیجیتال جهانی و به‌ویژه اپل درخواست اقدام سریع و قاطع کنیم. و Basecamp.

سرویس پخش موسیقی Spotify، همراه با سایر شرکت های رسانه ای مانند Deezer، در روز چهارشنبه در نامه ای صنعتی مشترک از کمیسیون اروپا خواستند تا علیه اپل به دلیل اقدامات ضدرقابتی و ناعادلانه اقدام کند.

اک در توییتر خود نوشت: “پس تا کی دیگر از این تهدید برای آینده اینترنت چشم‌پوشی خواهیم کرد؟ چه تعداد مصرف‌کننده دیگر از انتخاب محروم خواهند شد؟ صحبت‌های زیادی شده است. گفتگو مفید است اما ما نیاز به اقدام داریم.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع