Stellantis ممکن است برای ساخت خودروهای برقی مقرون به صرفه برای اروپا به هند بیاید

او گفت: «امروزه EV بیشتر یک مشکل مقرون به صرفه است. “این در مورد تکنولوژی نیست.”

او گفت: “تخلفات گمرکی برای واردات خودرو در هند بسیار بالاست. به این معنی که اگر می خواهید یک خودروی برقی مقرون به صرفه داشته باشید، باید در هند با تامین کنندگان و قطعات هندی ساخته شود.” حداقل 90 درصد قطعات به صورت محلی رقابتی باشد.

او در اولین سفر خود به هند از زمان تصدی سمت مدیرعاملی Stellantis گفت که این شرکت هنوز در حال کار بر روی یک برنامه در خصوص صادرات خودروهای برقی از این کشور است و هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است.

تاوارس قبلا گفته بود که انتظار دارد درآمد این کشور جنوب آسیا تا سال 2030 بیش از دو برابر شود و حاشیه سود عملیاتی در چند سال آینده دو رقمی شود.

مدیر اجرایی فیات، Stellantis به خبرنگاران گفت که در حال حاضر نمی تواند خودروهای برقی مقرون به صرفه (EV) در اروپا بسازد و به دنبال تولید ارزان تر در بازارهایی مانند هند است.

این خودروساز قصد دارد اولین خودروی برقی خود را در هند – یک مدل الکتریکی از ماشین کامپکت سیتروئن C3 – در اوایل سال آینده عرضه کند.

تاوارس گفت: “تنش فزاینده ای بین چین و دنیای غرب وجود دارد. این پیامدهایی از نظر تجاری خواهد داشت. قدرتی که بهترین موقعیت را برای استفاده از این فرصت دارد، آشکارا هند است.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تاوارس در اواخر روز چهارشنبه در یک میزگرد رسانه ای در هند به خبرنگاران گفت: “تا کنون، اروپا قادر به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه نیست. بنابراین فرصت بزرگ برای هند این است که بتواند خودروهای جمع و جور برقی را با قیمتی مقرون به صرفه بفروشد و از سودآوری محافظت کند.”

Stellantis در حال حاضر موتورهای الکتریکی و بسته های باتری خود را می سازد و همچنین برنامه هایی برای ساخت سلول های باتری دارد. در هند نیز، Tavares می‌خواهد قطعات خودروهای برقی، از جمله باتری‌ها را به صورت محلی تهیه کند تا بتواند از نظر هزینه و قیمت رقابتی باشد.

هند، جایی که Stellantis برندهای جیپ و سیتروئن خود را به فروش می رساند، کسری از فروش جهانی این خودروساز را به خود اختصاص می دهد، اما تاوارس گفت که این شرکت به دنبال حجم نیست و در عوض می خواهد به آرامی و سودآور افزایش یابد.

کارلوس تاوارس، مدیر عامل گروهی که برندهای تجاری آن نیز می‌گوید، اگر هند با پایگاه تامین‌کننده ارزان‌قیمت خود بتواند تا پایان سال 2023 به اهداف کیفیت و هزینه شرکت دست یابد، می‌تواند راه را برای صادرات خودروهای الکتریکی به بازارهای دیگر باز کند. شامل پژو و کرایسلر می شود.

Stellantis جدیدترین شرکتی است که استراتژی خود را در چین متمرکز کرده است، جایی که اکنون قصد دارد از طریق مارک های جیپ و مازراتی خود به عنوان یک بازیگر برجسته باشد، پس از اینکه اعلام کرد سرمایه گذاری مشترک جیپ در این کشور اعلام ورشکستگی خواهد کرد.

شرط بندی احتمالی تاوارس روی هند پس از آن صورت می گیرد که خودروسازان آمریکایی فورد و جنرال موتورز پس از شکست در کسب درآمد و شکستن سلطه سوزوکی موتور ژاپن و هیوندای موتور کره جنوبی، از چهارمین بازار خودروی بزرگ جهان خارج شدند.

همچنین در حالی رخ می‌دهد که سازندگان خودروهای برقی چینی در حال هجوم به اروپا هستند، با هدف جلب نظر خریدارانی که خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند که در حال حاضر راهپیمایی بسیاری از رقبای خارجی در چین، بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان را به سرقت برده‌اند.

© تامسون رویترز 2022

Stellantis سرمایه گذاری زیادی روی خودروهای برقی انجام می دهد و قصد دارد در دهه آینده ده ها خودرو تولید کند، اما تاوارس ماه گذشته هشدار داد که خودروهای برقی با باتری مقرون به صرفه بین 5 تا 6 سال دیگر فاصله دارند.