Tencent برای حفظ اقدامات کاهش هزینه در میان اولین افت درآمد سالانه


Tencent Holdings روز پنجشنبه اعلام کرد که تمرکز خود را به کسب و کار اصلی خود محدود می کند، در حالی که کاهش هزینه ها و بهبود کارایی را حفظ می کند، زیرا اولین کاهش درآمد سالانه خود را تا به امروز گزارش کرده است.

بزرگترین شرکت بازی های ویدیویی جهان و اپراتور پلتفرم پیام رسان وی چت درآمدی معادل 554.55 میلیارد یوان یوان (نزدیک به 665600 روپیه) برای سال 2022 منتشر کرد که 1 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. سرکوب طولانی مدت نظارتی باعث کاهش سود شد.

پونی ما، رئیس و مدیر عامل Tencent به خبرنگاران گفت که این شرکت در سال جاری به جای تلاش برای انجام همه کارها و فعالیت در “بازارهای اقیانوس سرخ”، که رقابت شدید است، بر کسب سود بیشتر از کسب و کارهای اصلی موجود تمرکز خواهد کرد.

وی گفت: امیدواریم که کل تیم مدیریت کسب و کار و فناوری ما تمرکز بیشتری داشته باشند. من فکر می‌کنم این بسیار مهم است زیرا می‌توانیم ببینیم که تمرکز و پیشرفت‌ها برای توسعه کلی بسیار کلیدی است.»

چشم انداز کسب و کار در بزرگترین بازار بازی جهان پس از دو سال سرکوب نظارتی نامشخص است، اما فعالان این بخش امیدوار به بهبودی هستند زیرا تنظیم کنندگان اعطای مجوزهای انتشار را از اواخر سال گذشته پس از توقف چند ماهه از سر گرفته اند.

برخلاف بسیاری از کشورها، بازی‌های ویدیویی قبل از انتشار در چین نیاز به تایید قانون‌گذاران دارند.

این سرکوب محیط عملیاتی را برای غول‌های فناوری چین تغییر داده است زیرا تنظیم‌کننده‌ها بر رفتار انحصاری و مدیریت شرکت‌ها با اطلاعات کاربران نظارت‌های دقیق‌تری دارند.

مارتین لاو، رئیس این شرکت، در تماس بعدی با تحلیلگران گفت که مقررات در حال عادی سازی هستند و پشتیبانی از شرکت های پلت فرم باید در سال جاری بهبود یابد.

“[Chinese president Xi Jinping recently] وی به حمایت از شرکت های پلت فرم برای نشان دادن شایستگی، ایجاد اشتغال، محرک مصرف و رقابت بین المللی اشاره کرد و گفت: نخست وزیر همچنین تاکید کرد که بخش خصوصی پتانسیل قابل توجهی در اقتصاد چین خواهد داشت.

کسب و کار تبلیغاتی بالا می گیرد

کسب و کار تبلیغات آنلاین Tencent با کمک به جبران ضرر در بازی‌های داخلی و فین‌تک، بهبودی شگفت‌آور قوی را در سه ماهه چهارم نشان داد و درآمد این بخش ۱۵ درصد افزایش یافت و به افزایش ۱ درصدی درآمد کلی گروه برای سه‌ماهه پایانی کمک کرد. دسامبر.

قرنطینه شهرهای چین در هفته‌های منتهی به اوایل دسامبر تشدید شد، زمانی که این کشور به طور ناگهانی به سیاست‌های ضد کووید صفر خود پایان داد و موجی از عفونت‌ها را به راه انداخت که به شدت اقتصاد را مختل کرد و باعث مرگ و میر بسیاری شد.

چارلی چای، تحلیلگر 86Research، گفت که عملکرد Tencent به طور کلی “ولرم” بود، اما بخش تبلیغاتی “چالش COVID-19 را کنار گذاشت و رشدی شگفت‌انگیز در صنعت ایجاد کرد”.

در طول تماس رسانه ای، لاو همچنین در مورد تلاش های این شرکت به سمت هوش مصنوعی مولد صحبت کرد که به دلیل محبوبیت ربات چت ChatGPT با پشتیبانی مایکروسافت OpenAI، شاهد افزایش علاقه جهانی بود.

رویترز ماه گذشته گزارش داد که Tencent در حال کار بر روی یک ربات چت مانند ChatGPT به نام “HunyuanAide” است که از مدل هوش مصنوعی Tencent’s Hunyuan استفاده می کند.

لاو گفت که این شرکت به سرعت در حال پیشرفت مدل پایه اختصاصی Hunyuan است و قصد دارد به تدریج مدل های پایه هوش مصنوعی خود را عرضه کند.

جیمز میچل، مدیر ارشد استراتژی Tencent گفت که Tencent آماده است تا هزینه های سنگین مربوط به آموزش مدل های هوش مصنوعی را متحمل شود، حتی اگر بر کاهش هزینه ها در زمینه های دیگر متمرکز باشد.

ایالات متحده در ماه اکتبر کنترل صادرات تراشه های کامپیوتری پیشرفته به چین را اعلام کرد تا تلاش کند توسعه هوش مصنوعی در این کشور را مهار کند، اما میچل گفت که Tencent تراشه های کافی برای توسعه مدل های هوش مصنوعی خود را آماده کرده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع