TRAI به دنبال دیدگاه‌هایی درباره داده‌های بزرگ، استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات مخابراتی، افزایش امنیت شبکه است.


TRAI رگولاتور مخابراتی روز جمعه یک مقاله مشاوره برای جستجوی نظرات عمومی در مورد پذیرش هوش مصنوعی و کلان داده برای بهبود خدمات مخابراتی و افزایش امنیت و کارایی شبکه منتشر کرد. سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) در مقاله مشاوره خود در مورد “اهم سازی هوش مصنوعی و داده های بزرگ در بخش مخابرات” به دنبال دیدگاه هایی در مورد بخش هایی است که در آنها می توان از قابلیت های موجود و آینده شبکه های مخابراتی برای استفاده از هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) استفاده کرد. و BD (داده های بزرگ).

مقاله مشاوره به دنبال ارجاع به تنظیم کننده از وزارت مخابرات در ژوئن 2019 است که در آن این بخش توصیه هایی را از TRAI در مورد استفاده از هوش مصنوعی و BD به روشی هماهنگ و موثر برای ارتقاء کیفیت کلی خدمات، مدیریت طیف، امنیت شبکه درخواست کرده است. و قابلیت اطمینان

تنظیم کننده نظر خود را در مورد خطرات در پذیرش هوش مصنوعی و BD، مانند استفاده غیراخلاقی، سوگیری در داده ها و الگوریتم ها، حریم خصوصی، بی ثباتی مدل، عدم انطباق مقرراتی و قانونی، و همچنین راه ها و مکانیسم هایی برای کاهش خطرات جویا شده است.

TRAI تاریخ 16 سپتامبر را به عنوان آخرین تاریخ برای اظهار نظر روی کاغذ و 30 سپتامبر را برای نظرات متقابل تعیین کرده است.

در ماه ژوئن، PD Vaghela، رئیس TRAI، از شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان Wi-Fi خواست تا روی توسعه مدل‌های تجاری نوآورانه که قدرت ترکیبی موبایل و فناوری Wi-Fi را برای بهبود زیرساخت‌های دیجیتال آزاد می‌کند، همکاری کنند.

او از ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و ارائه دهندگان نقطه اتصال Wi-Fi خواست تا با یکدیگر همکاری کنند و مدل های تجاری خاص هند را ارائه دهند.

مطالعات نشان داده است که در کشورهای 5G مانند کره جنوبی، بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و آلمان، کاربران گوشی های هوشمند پس از معرفی سرویس های نسل پنجم، به طور متوسط ​​بین 1.7 تا 2.7 برابر بیشتر از 4G دیتای تلفن همراه مصرف کرده اند. .




منبع