اداره تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) در بیانیهای اعلام کرد: در مرحله اول، تنها مشترکان میتوانند فرآیند ثبت رضایت خود برای دریافت تماسها و پیامکهای تبلیغاتی را آغاز کنند و در مرحله بعد، نهادهای تجاری میتوانند برای دریافت رضایت مشتریان برای دریافت پیامهای تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند.
در نظرسنجی انجام شده در اوایل سال جاری، حدود 76 درصد از پاسخ دهندگان ادعا کردند که بر اساس مکالمات خود با حساب های تجاری واتس اپ و فعالیت آنها در فیس بوک یا اینستاگرام، متوجه افزایش تماس ها یا پیامک های مزاحم شده اند.
ارائه دهندگان دسترسی، که شامل پخش کننده های مخابراتی مانند Reliance Jio، Bharti Airtel و Vodafone Idea می شوند، بیشتر به استفاده از یک کد کوتاه معمولی که با 127 شروع می شود برای ارسال پیام های کسب رضایت، هدایت شده اند.
ماه گذشته، TRAI به ارائهدهندگان خدمات دستور داد تا یک پلتفرم دیجیتالی یکپارچه را در مدت دو ماه توسعه دهند تا رضایت مشتریان را برای تماسها و پیامهای تبلیغاتی جستجو، حفظ و لغو کنند.
Ashwini Vaishnaw وزیر اتحادیه مخابرات در پاسخ کتبی به Rajya Sabha گفت که بر اساس گزارش ها، اپراتورهای مخابراتی به دلیل نقض مقررات Preference Communication Telecom (TC1CCPR8) به ترتیب 15382 و 32032 اتصال را در طول سال تقویمی – 2021 و 2022 قطع کرده اند.
TRAI رگولاتور مخابراتی جریمه ای معادل روپیه تعیین کرده است. 34.99 کرور برای ارائه دهندگان خدمات به دلیل کوتاهی در مهار تماس های مزاحم و پیامک در شبکه خود، مجلس روز جمعه اعلام کرد.
Vaishnaw گفت: “TRAI بازدارنده های مالی 34,99,98,000 روپیه ای را برای ارائه دهندگان خدمات دسترسی به دلیل کوتاهی در مهار ارتباطات تجاری ناخواسته در شبکه های آنها از بازاریابان تلفنی ثبت شده اعمال کرده است.”
در نوامبر سال گذشته، TRAI گفته بود که در حال کار بر روی فناوریهای مختلف برای شناسایی تماسها و پیامهای مزاحم همراه با یک برنامه اقدام مشترک با سایر تنظیمکنندهها برای مهار کلاهبرداریهای مالی است.