“من از بخش مخابرات درخواست خواهم کرد که یک مقاله مشاوره جدید به TRAI ارسال کند تا پارامترهای کیفیت خدمات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و تقریباً 3 یا 4 برابر آن چیزی است که امروز وجود دارد، بنابراین هر چه کیفیت خدماتی که می بینیم، اکنون باید انجام شود. به طور قابل توجهی بهبود یافته است،” Vaishnaw در رویداد صنعت در 14 سپتامبر گفت.
در 28 دسامبر، وزارت مخابرات با شرکت های مخابراتی برای شناسایی سیاست ها و اقدامات عملیاتی که می تواند به بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در کشور کمک کند، گفتگو کرده بود.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
منبع
موضوع تداخل تقویتکنندههای غیرقانونی و چالشهای حق راه (RoW) در آن زمان مورد بحث قرار گرفته بود و اپراتورها ارائهای مفصل به دولت در مورد سطوح فعلی کیفیت خدمات در برابر معیارهای تعیینشده ارائه کرده بودند.
تا کنون، حدود 200 شهر در هند شاهد راهاندازی خدمات 5G بودهاند، نسل بعدی فناوری که نوید سرعت توربوشارژ (حدود 10 برابر سریعتر از 4G) و اتصال با تاخیر کم را میدهد.
تنظیم کننده مخابرات TRAI در 17 فوریه جلسه ای با شرکت های مخابراتی برای بحث در مورد اقدامات و برنامه اقدام برای بهبود کیفیت خدمات، بررسی هنجارها، معیارهای خدمات 5G و ارتباطات تجاری ناخواسته تشکیل داده است.
در سپتامبر سال جاری، وزیر ارتباطات آشوینی وایشناو اشاره کرد که پارامترهای کیفیت خدمات مخابراتی میتواند سختتر و سختتر شود، احتمالاً تا 3 تا 4 برابر.
هند، دومین بازار بزرگ گوشیهای هوشمند جهان، تا نوامبر 2022 بیش از 114 کرور مشترک تلفن همراه داشت. Reliance Jio، Bharti Airtel، و Vodafone Idea بازیگران اصلی هستند.
این جلسه از آنجایی اهمیت مییابد که بهبود کیفیت خدمات مخابراتی باعث خوشحالی مشتریان تلفن همراه میشود که از قطع تماس و شبکههای ناهموار خشمگین میشوند. همچنین در زمانی رخ میدهد که خدمات 5G با سرعت بسیار بالا در سراسر کشور در حال اجراست.
در بیانیه TRAI آمده است: «تعاملات منظم با ذینفعان مربوطه از طریق جلسات، مقالات مشاوره و گفتگوهای خانه باز برای بررسی وضعیت QoS و اقداماتی برای بهبود بیشتر تجربه مصرف کننده انجام می شود.
TRAI عملکرد خدمات اتصال مختلف ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی را با جمع آوری گزارش نظارت بر عملکرد (PMR) به صورت فصلی نظارت می کند. PMRها در وبسایت TRAI منتشر میشوند و تنظیمکننده همچنین ممیزی و ارزیابیهایی را برای سنجش عملکرد ارائهدهندگان خدمات با توجه به معیار QoS تعیینشده انجام میدهد.
در بیانیه ای در روز پنجشنبه، سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) گفت که بهبود کیفیت خدمات (QoS) “یک تمرین مداوم است، به ارزیابی و نظارت دقیق نیاز دارد، به ویژه با گسترش سریع شبکه و معرفی آخرین فناوری مانند 5G.” بر این اساس، TRAI جلسه ای با ارائه دهندگان خدمات مخابراتی در 17 فوریه 2023 برای بحث در مورد اقدامات و برنامه اقدام برای بهبود QoS، بررسی استانداردهای QoS، QoS خدمات 5G و ارتباطات تجاری ناخواسته برگزار کرده است.
آن جلسه به ریاست K Rajaraman وزیر مخابرات و با حضور ارائه دهندگان خدمات مخابراتی از جمله Bharti Airtel، Reliance Jio و Vodafone Idea برگزار شد.
وایشناو در آن زمان گفته بود: “شما نمی توانید فقط با یک دست کف بزنید، هر دو دست لازم است. این نمی تواند باشد که ما به آنچه شما می خواهید ادامه دهیم. شما نیز باید آنچه را که ما می خواهیم انجام دهید.”
مسائل مربوط به کیفیت خدمات در چند ماه گذشته مورد توجه قرار گرفته است. دپارتمان مخابرات در ماه دسامبر با اپراتورها ملاقات کرد تا در مورد موارد فزاینده کاهش تماس و مسائل مربوط به کیفیت خدمات بحث کند، زیرا در مورد اقدامات سیاستی که می تواند برای بهبود کیفیت تماس در نظر گرفته شود، مشورت می کرد.
وزیر صنعت، از جمله اپراتورهای مخابراتی و ارائه دهندگان زیرساخت را تشویق کرده بود تا در جهت بهبود کیفیت خدمات در کشور با تمام قوا حرکت کنند، اکنون که مجموعه ای از اصلاحات اعلام شده و پیشنهادات بیشتری ارائه شده است.
پس از آن گفتگوها، منابع صنعتی گفتند که DoT شکایات مصرف کنندگان در مورد کیفیت خدمات در جلسه را علامت گذاری کرده است، و افزودند که شرکت ها معتقدند هنجارهای کیفیت خدمات رعایت می شود. این صنعت همچنین مکان هایی را ذکر کرد که به دلیل تداخل سیگنال یا عوامل دیگر با مشکلات خاصی روبرو هستند.