پیامهای بازاریابی تلفنی مجاز به جای شماره تلفن همراه، هدرهایی را نشان میدهند که نشاندهنده شرکتی است که از آن آمده است.
رگولاتور TRAI در روز جمعه به اپراتورهای مخابراتی دستور داد تا در مدت 30 روز نسبت به سوء استفاده از الگوهای پیام های بازاریابی تلفنی اقدام کنند تا پیام های مزاحم را مهار کنند.
“ارتباطات تجاری ناخواسته (UCC) منبع اصلی ناراحتی برای عموم است و به حریم خصوصی افراد لطمه می زند و TRAI اقدامات مختلفی را برای مهار آن انجام داده است. امروز Trai دستورالعملی برای جلوگیری از سوء استفاده از الگوهای پیام تحت عنوان Telecom Commercial صادر کرده است. مقررات ترجیحی مشتری ارتباطی، 2018 (TCCCPR-2018)،” تنظیم کننده گفت.
این سازمان از اپراتورهای مخابراتی خواسته است تا سیستمی را ظرف 60 روز توسعه دهند تا به طور موقت تمام هدرهایی را که به مدت 30 روز بدون استفاده باقی می مانند، غیرفعال کنند.
رگولاتور گفت که عناوین یا هدرهای مشابه پیام ها باعث ایجاد سردرگمی در بین گیرندگان پیام می شوند و توسط برخی از نهادها برای منافع خود مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
اپراتورهای مخابراتی ملزم به راه اندازی یک فرآیند آنلاین برای فعال سازی مجدد هدر پیام ها و اطمینان از متمایز بودن هر سرصفحه هستند.
برای به حداقل رساندن استفاده نادرست گفته شده، تعداد متغیرهای مجاز در قالب محتوا باید به گونه ای محدود شود که نه تنها به PE (نهادهای اصلی) انعطاف کافی برای بیان محتوای خود بدهد، بلکه در عین حال، وجود داشته باشد. رگولاتور گفت: محدودیتهای معقول در تعداد و جایگذاری متغیرها.
دستورالعمل TRAI از اپراتورهای مخابراتی میخواهد که تمام قالبهای محتوا را ظرف 60 روز دوباره تأیید کنند و قالبهای تأیید نشده را مسدود کنند.
رگولاتور در این راستا گفت که متوجه شده است برخی از بازاریابان تلفنی از سرصفحه ها و قالب های محتوای شرکت ها سوء استفاده می کنند.
TRAI گفت که تعداد متغیرهای یک قالب در CoP ها تعریف نشده است که منجر به سوء استفاده از آن می شود و علاوه بر این، محتوای تبلیغاتی در قسمت های متغیر قالب های محتوا منتقل می شود.
اپراتورهای مخابراتی موظفند رویههایی را برای تأیید مجدد فصلی سرصفحهها و قالبهای محتوا در CoP مربوطه خود، تحت دستورالعمل TRAI، ترکیب کنند.