Uber، سرویس روباتاکسی عمومی راه اندازی موشن با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هیوندای در لاس وگاس


شرکت Uber Technologies ایالات متحده و سازنده فناوری بدون راننده Motional سرویس روباتاکسی عمومی خود را در روز چهارشنبه در لاس وگاس راه اندازی کردند. بررسی دقیق نظارتی و تأخیر در پذیرش تجاری فناوری خودروهای خودران، استقرار خدمات روباتاکسی را به تاخیر انداخته و سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. راه اندازی بخشی از یک توافق 10 ساله غیر انحصاری بین هر دو شرکت برای وسایل نقلیه بدون راننده است که انتظار می رود در لس آنجلس عرضه شود.

در قرارداد چند بازاری، وسایل نقلیه خودران Motional هم مسافران و هم اقلام تحویل را برای Uber و بخش Uber Eats آن حمل می‌کنند.

این شرکت ها اعلام کردند که در حال حاضر اپراتورهای خودرو خواهند داشت، اما در تلاش هستند تا یک تجربه کاملاً بدون راننده را در سال آینده در دسترس عموم قرار دهند.

اگر یک وسیله نقلیه خودمختار برای تکمیل سفر در دسترس باشد، اوبر سوار را با وسیله نقلیه مطابقت می‌دهد و آن‌ها پیشنهادی برای شرکت کردن قبل از تأیید سفر خودگردان دریافت می‌کنند و برای تحویل گرفتن آن‌ها اعزام می‌شوند.

اوبر پس از یک وقفه کوتاه، پس از فروش بخش تحقیقات خودروهای خودمختار خود به استارت‌آپ Aurora مستقر در سانفرانسیسکو در سال 2020، برنامه‌های روباتاکسی خود را دوباره احیا می‌کند.

اوبر همچنین قراردادی 10 ساله با استارتاپ رانندگی خودران Nuro برای استفاده از غلاف های تحویل بدون راننده این شرکت در کالیفرنیا و تگزاس امضا کرده است.

ماه گذشته، رقیب Lyft اعلام کرد که سرویس روباتاکسی را در لس آنجلس پس از اینکه در اوایل سال جاری در لاس وگاس عرضه شد، راه اندازی خواهد کرد.

موشنال که از خودروی الکتریکی هیوندای IONIQ5 برای سرویس روباتاکسی استفاده می‌کند، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین سازنده کره جنوبی و شرکت فناوری خودرو Aptiv است و چند سالی است که خودروهای خودران بدون راننده ایمنی را آزمایش می‌کند.

روز چهارشنبه، اوبر به دلیل تهدید به پرداخت هزینه‌های کنسلی که هرگز دریافت نکرده بود و اغراق‌آمیز تخمین کرایه‌ها در برخی از سواری‌ها، 21 میلیون AUD (تقریبا 115 کرور) توسط دادگاه استرالیا جریمه شد. جریمه کمتر از آن چیزی بود که رگولاتوری می خواست.

بازوی استرالیایی برنامه اشتراک‌گذاری سواری ایالات متحده با گمراه کردن مشتریان با هشدارهایی که برای لغو برخی از سفرها از سال 2017 تا 2021 از آنها دریافت می‌شود و با استفاده از یک الگوریتم نرم‌افزاری نادرست برای تخمین کرایه خدمات تاکسی که تا آگوست 2020 ارائه می‌کرد، قانون مصرف‌کننده را زیر پا گذاشت. دادگاه فدرال رای داد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع