اداره اجرای احکام یک میلیون ریال توقیف کرد. 90 وجوه کرور در کیف‌پول‌های Binance، ZebPay، WazirX نگهداری می‌شود

اداره اجرا روز سه شنبه گفت که وجوهی به ارزش یک میلیون روپیه در اختیار گرفته است. 90 کرور، در کیف پول های ارزهای دیجیتال صرافی هایی مانند Binance، ZebPay و WazirX، به عنوان بخشی از تحقیقات پولشویی مرتبط با یک برنامه بازی آنلاین “کلاهبرداری” نگهداری می شود.

آژانس فدرال در بیانیه ای گفت: «این دارایی های رمزنگاری متعاقباً در اختیار گرفته شده و به کیف پول رمزنگاری ED منتقل شدند.

این تحقیقات مربوط به یک برنامه کلاهبرداری بازی آنلاین “کلاهبرداری” به نام “E-Nugget” است که به عنوان یک پلت فرم بازی ظاهر می شود و به کاربران وعده بازدهی بالایی در سرمایه گذاری خود می دهد.

یک FIR تشکیل شده در ایستگاه پلیس خیابان پارک کلکته مبنای پرونده ED شد که طبق مقررات قانون جلوگیری از پولشویی (PMLA) ثبت شده بود.

ED گفت که این برنامه مجموعه ای از بازی های فریبنده را ارائه می دهد که برای شرط بندی با پول واقعی طراحی شده اند و به کاربران وعده کمیسیون های سنگین می دهد و تصویری از یک فرصت “سرمایه گذاری طلایی” را ترسیم می کند.

با این حال، این نما به سرعت از هم پاشید، زمانی که سرمایه‌گذاری‌ها با تاریک شدن اپلیکیشن انجام شد و سرمایه‌گذاران را بدون راهی برای بازپس‌گیری وجوه خود رها کرد.

ED گفت که در سال 2022 فعالیت‌های غیرقانونی برنامه را افشا کرد و متوجه شد که بخشی از دستاوردهای غیرقانونی در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری شده است.

حدود 2500 حساب بانکی قاطر یا ساختگی شناسایی شدند.

این آژانس گفت که به دنبال جزئیات کیف پول های رمزنگاری شده است که در این پرونده دخیل هستند و در صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Binance، ZebPay و WazirX نگهداری می شوند.

در این بیانیه آمده است: «اطلاعات جمع‌آوری‌شده از Binance و سایر صرافی‌ها منجر به مسدود شدن وجوهی بالغ بر 90 کرور روپیه در 70 حساب، که با صندوق‌های ذخیره‌سازی Binance، ZebPay و WazirX نگهداری می‌شد، که به کلاهبرداری مرتبط بودند، منجر شد».

این آژانس دو نفر را دستگیر کرده بود – عامر خان و رومن آگاروال “متفکر” و همچنین یک برگه اتهام در این پرونده تشکیل داده است.

در مجموع 200 میلیون تومان توقیف، متصل یا منجمد شده است. 163 کرور دارایی در این مورد که شامل پول نقد، ارزهای دیجیتال، موجودی حساب بانکی و برخی دفاتر است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع