اپل از اظهار نظر خودداری کرد.
© 2022 بلومبرگ LP
اپل از اظهار نظر خودداری کرد.
© 2022 بلومبرگ LP
این یک حرکت بحث برانگیز برای اپل است، هم به این دلیل که زمانی به خود می بالید که از بارگذاری بیش از حد تبلیغات جلوگیری می کند و هم به این دلیل که تغییرات اخیر حریم خصوصی آن تلاش های بازاریابی مشاغل رسانه های اجتماعی را تضعیف کرده است. این شرکت گفته است که فشار خودش به تبلیغات ارتباطی ندارد.
به گفته افراد مطلع، اپل در حال ساخت یک شبکه تبلیغاتی برای تلویزیون زنده به عنوان بخشی از قرارداد خود برای پخش بازی های لیگ برتر فوتبال در سال آینده است. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این شرکت پیش از راه اندازی در فوریه آینده در مورد پخش تبلیغات در طول بازی های فوتبال و برنامه های مرتبط با آن بحث می کند.
این غول فناوری اخیراً قراردادی 10 ساله برای پخش بازی های MLS در یک سرویس اشتراکی جدید و همچنین پلتفرم پخش +Apple TV منعقد کرده است. این شرکت همچنین بخشی از بازی ها را به صورت رایگان برای کاربران اپلیکیشن Apple TV پخش خواهد کرد.
اپل درآمد حاصل از تبلیغات در بازیهای MLS، علاوه بر هزینههای اشتراک، را کلیدی برای کسب درآمد از معامله MLS میداند. هزینه این قرارداد در هر فصل 250 میلیون دلار (تقریبا 2050 کرور) یا 2.5 میلیارد دلار (تقریباً 20500 کرور) در یک دهه آینده برآورد شده است.
اپل در حال برنامه ریزی برای اجرای تبلیغات در هر سه سطح شراکت است: بسته اختصاصی، اشتراک های پولی TV+ و برنامه تلویزیون رایگان. این حرکت نشاندهنده گسترش تبلیغات زنده تلویزیونی اولیه این شرکت است که در بازیهای لیگ برتر بیسبال که قبلاً در TV+ پخش میشد، گنجانده شده است.
تاد ترزی، معاون پلتفرم های تبلیغاتی اپل، رهبری گسترش تبلیغات MLS را بر عهده دارد. او اخیراً بر اضافه شدن جایگاه های تبلیغاتی بیشتری به اپ استور نظارت کرده است، از جمله یکی در صفحه اول این فروشگاه.
این شرکت مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا همچنین در حال کاوش در آوردن تبلیغات به برنامهها و خدمات اضافی است. اپل برنامههای دیگری با ویترین فروشگاههای اپ استور دارد، از جمله پادکستها و کتابهای پیشنهادیاش. این شرکت همچنین میتواند به دنبال نتفلیکس و دیزنی، نسخهای از TV+ را با پشتیبانی از تبلیغات معرفی کند.
این حرکت بخشی از فشار تهاجمی تر اپل به سمت تبلیغات است. به گزارش بلومبرگ، واحد تبلیغات این شرکت سالانه حدود 4 میلیارد دلار (تقریبا 33000 کرور روپیه) درآمد ایجاد می کند، اما به دنبال افزایش آن به میلیاردها دلار است. این شامل قرار دادن تبلیغات جستجو در برنامه های بیشتر، مانند سرویس نقشه آن، در اوایل سال آینده است.