پارکس همچنین پیشبینی کرد که تمایل مصرفکننده برای تجمیع در بازار پخش ویدیو به بازیهای ابری گسترش خواهد یافت. او نوشت: مشترکین سرویس بازی های ابری ممکن است به کمپین های بازاریابی با تمرکز بر سادگی یک نقطه اشتراک، خرید، صورتحساب و مصرف پاسخ دهند – چیزی که به آنها امکان می دهد در بین پلتفرم ها بازی کنند.
او گفت: «بازیهای ابری مبتنی بر موبایل، حداقل برای سرویسهای ممتاز، میتواند به دلیل رقابت با بازی رایگان در بسیاری از موارد چالشبرانگیز باشد، اما میتوان موفقیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه کسب کرد، زیرا گیمرها در آنجا نشان دادهاند. تمایل به پرداخت برای محتوای مبتنی بر بازی موبایل، اگرچه درآمد هر بازیکن کمتر است.
مایکل اینویه، تحلیلگر اصلی در ABI Research، یک شرکت اطلاعاتی فناوری جهانی، اظهار داشت که ورود به بازار بازی معمولاً برای شروع یک پیشنهاد چالش برانگیز است و انجام آن از طریق فضای ابری موانع بیشتری دارد.
به نظر می رسد بازار بازی های ابری برای رشد قابل توجهی آماده است، اگرچه ورود بازیکنان جدید به صحنه سورتمه سختی خواهد بود.
بازیگران تثبیت شده همچنین می توانند زیان را با سهم بازار معامله کنند. مایکروسافت روی استفاده از سرویس ابری خود به عنوان یک رهبر گمشده تمرکز کرده است. دیوید کول، تحلیلگر DFC Intelligence، یک شرکت تحقیقات بازار در سن دیگو، به TechNewsWorld گفت: اکثر شرکت ها نمی توانند این کار را انجام دهند.
او ادامه داد: «بازی در حال حاضر به یک پدیده چند پلتفرمی تبدیل شده است و گیمرها نمیخواهند با بازی بر روی یک دستگاه یا پلتفرم سیستم عامل محصور شوند. “این نتیجه دنیای چند دستگاهی است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم، که با فراگیرتر شدن اتصال 5G اهمیت بیشتری پیدا می کند.”
گیمرهای مقتصد
Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTechResearch در سن خوزه، کالیفرنیا، موافق است که شرایط برای تازهکارها به بازار سخت میشود.
راس روبین، تحلیلگر اصلی در Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، خاطرنشان کرد: جایی که یک بازیکن جدید ممکن است زیرساخت مورد نیاز خود را دریافت کند، گوگل است. او به TechNewsWorld گفت: «تصمیم گوگل برای تمرکز بر پیشنهادات برچسب سفید نشان میدهد که فکر میکند چشماندازهای بهتری در شراکت نسبت به ارائه آن بهعنوان یک سرویس شخص اول وجود دارد.
او نوشت: «خدمات بازیهای ابری فرصت جدیدی برای خدمت به بازار بازی و جذب بخش مصرفکننده بدون کنسولهای بازی یا سختافزار بازی رایانه شخصی فراهم میکنند.
تبلیغات