باکس آفیس آواتار: راه آب به 1 میلیارد دلار در فروش جهانی بلیط نزدیک می شود

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

نقد آواتار: راه آب: جیمز کامرون بزرگترین «فیلم بازی ویدیویی» را به ما می دهد

مجموعه باکس آفیس Avatar: The Way of Water نزدیک به مرز یک میلیارد دلار (حدود 8285 کرور) است. تا اواخر روز سه‌شنبه، دنباله جیمز کامرون که با تأخیر زیادی همراه بود، با فروش فوق‌العاده ۹۵۵ میلیون دلار (حدود ۷۹۰۹ کرور روپیه) در باکس آفیس جهانی، به جایگاه سوم در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۲ صعود کرد که با فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس» هم‌سو است. جنون، که در طول نمایش خود در سراسر جهان 955.7 میلیون دلار (حدود 7903 کرور) در سراسر جهان به دست آورد. تقسیم آواتار 2 تقریباً 661.9 میلیون دلار (حدود 5481 کرور) از بازارهای خارج از ایالات متحده جمع آوری شده است و چین با وجود افزایش موارد COVID-19 در منطقه، بهترین عملکرد را دارد. در ایالات متحده و کانادا، فیلم جدید آواتار 293.2 میلیون دلار (حدود 2428 کرور) فروش داشته است.

آواتار 2 هنوز راه درازی برای شکستن دارد، اگرچه کامرون تخمین می‌زند که این فیلم باید “سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ” باشد. این تقریباً 2 میلیارد دلار (حدود 16568 کرور روپیه) درآمد جهانی باکس آفیس است – که در حال حاضر در اختیار فیلم عاشقانه فاجعه بار خودش است. تایتانیکو Star Wars: The Force Awakens. این ارقام برای تورم تعدیل نشده است.

گزارش قبلی حاکی از آن بود که فیلم در واقع در تعطیلات آخر هفته کریسمس در ایالات متحده و کانادا بهتر از انتظارات بود – به‌رغم شرایط سخت، 29.5 میلیون دلار (حدود 244 کرور) به‌جای 21.5 میلیون دلار پیش‌بینی شده (حدود 178 کرور) فروش کرد. شرایط آب و هوایی زمستانی منطقه

تا روز سه‌شنبه، هند در میان پنج بازار غیرآمریکایی برتر آواتار: راه آب قرار دارد و با سهمی معادل 39.2 میلیون دلار (حدود 324 کرور) در مجموع فروش جهانی، در رتبه پنجم قرار دارد. همانطور که در بالا گفته شد، چین با جمع آوری 104.5 میلیون دلار (حدود 866 کرور روپیه) در فروش بلیت، پیشتاز گروه غیرآمریکایی است، با توجه به اینکه منطقه به طور مشهوری از انتشار چندین هالیوود در منطقه جلوگیری کرده است. فراتر از آن، رقابت رفت و برگشتی بین فرانسه و کره همچنان ادامه دارد، با پیش بینی اولی 60.5 میلیون دلار (حدود 501 کرور) در حالی که دومی 55.4 میلیون دلار (حدود 459 کرور) درآمد داشته است. آلمان با درآمد 41.5 میلیون دلاری (حدود 344 کرور) بالاتر از هند در رده چهارم قرار دارد.

Avatar: The Way of Water اکنون در سینماهای سراسر جهان در حال نمایش است. در هند، آواتار 2 به زبان‌های انگلیسی، هندی، کانادایی، مالایالام، تامیل و تلوگو در دسترس است.

تنها دو هفته از اکرانش می‌گذرد، آواتار: راه آب باکس آفیس را پشت سر گذاشت برای فیلم‌های Black Panther: Wakanda Forever و Minions: The Rise of Gru. این پروژه با بودجه 400 میلیون دلاری (حدود 3314 کرور روپیه) به زودی به یک میلیارد دلار خواهد رسید و با تنها دو فیلمی که امسال این شاهکار را مدیریت کرده اند رقابت خواهد کرد.

با این اعداد، آواتار: راه آب یک قرعه‌کشی موفق برای دیزنی و استودیوی قرن بیستم است – همراه با این واقعیت که تا زمانی که Ant-Man and the Wasp: Quantumania در فوریه اکران شود، به سختی رقابت مهمی در هالیوود وجود دارد.

Top Gun: Maverick به رهبری تام کروز در باکس آفیس جهانی 1.4 میلیارد دلار (حدود 11598 روپیه) فروخت، در حالی که فیلم Jurassic World Dominion به رهبری کریس پرت با وجود نقدهای منفی، 1.003 میلیارد دلار (حدود 8309 کرور) است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.