بازوی مدیریت مجلس می گوید TikTok از تمام دستگاه های مدیریت شده توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده منع شده است

در این پیام به کارکنان گفته شده است که هر کسی که TikTok را در دستگاه خود داشته باشد، در مورد حذف آن تماس گرفته خواهد شد و دانلودهای بعدی این برنامه ممنوع است.

TikTok بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد قانون جدید پاسخ نداد.

مدیر ارشد اداری مجلس (CAO) در پیامی که روز سه‌شنبه برای همه قانون‌گذاران و کارکنان ارسال شد، گفت: این برنامه به دلیل تعدادی از مسائل امنیتی «خطر بالایی» در نظر گرفته می‌شود و باید از همه دستگاه‌های مدیریت شده توسط مجلس حذف شود.

بر اساس گزارش بازوی مدیریتی مجلس، برنامه ویدیویی محبوب چینی TikTok از تمام دستگاه‌های تحت مدیریت مجلس نمایندگان ایالات متحده ممنوع شده است، که به تقلید از قانونی که به زودی اجرایی می‌شود و برنامه را از دستگاه‌های دولتی ایالات متحده ممنوع می‌کند.

سخنگوی مدیر ارشد اداری روز سه شنبه به رویترز گفت: «با تصویب Omnibus که TikTok را در دستگاه های اجرایی ممنوع کرد، CAO با کمیته مدیریت مجلس برای اجرای سیاست مشابهی برای مجلس همکاری کرد.

قانونگذاران ایالات متحده پیشنهادی را برای اجرای ممنوعیت سراسری این اپلیکیشن ارائه کرده اند.

قانون جدید به دنبال مجموعه ای از اقدامات دولت های ایالتی ایالات متحده برای ممنوعیت TikTok متعلق به ByteDance مستقر در پکن از دستگاه های دولتی است. از هفته گذشته، 19 ایالت حداقل تا حدی این برنامه را از دستگاه های تحت مدیریت دولتی به دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می تواند از این برنامه برای ردیابی آمریکایی ها و سانسور محتوا استفاده کند، مسدود کرده اند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

لایحه 1.66 تریلیون دلاری (تقریباً 1.37.50.100 کرور روپیه) که هفته گذشته برای تأمین مالی دولت ایالات متحده تا 30 سپتامبر 2023 تصویب شد، شامل مقرراتی برای ممنوعیت این برنامه در دستگاه های تحت مدیریت فدرال است و یک بار اجرایی می شود. رئیس جمهور جو بایدن این قانون را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.