© تامسون رویترز 2022
وزارت امور مصرف کنندگان، غذا و توزیع عمومی گفت که وزارت امور مصرف کنندگان کمیته ای را در ماه ژوئن تشکیل داد تا چارچوبی برای بررسی بررسی های جعلی و فریبنده در تجارت الکترونیک ایجاد کند.
جزئیات کامل این پیشنهاد هنوز عمومی نشده است.
برخی از شرکت ها از سوی مصرف کنندگان و کارشناسان مختلف صنعت به دلیل کم اهمیت جلوه دادن نظرات منفی یا پذیرش رتبه بندی های جعلی مورد انتقاد قرار گرفته اند که فرآیند بررسی را برای خریداران دشوار می کند.
تا جایی که پلتفرمهایی مانند گوگل و فیسبوک، قوانین جدید آنها را ملزم میکند تا شخص واقعی پشت بازبینی را از طریق مکانیسمهای مشخص شده 6 تا 8 تایید کنند که به این معنی است که حسابهای جعلی ایجاد شده فقط برای نوشتن نقد به مرور زمان از بین میروند یا از بین نمیروند. تاپاریا گفت: قادر به بررسی هستیم.
دولت چارچوبی را برای شرکتهایی از گوگل آلفابت، فیسبوک و اینستاگرام متا پلتفرم، Amazon.com و همچنین سایتهای مسافرتی یا برنامههای تحویل غذا تهیه کرده است که برای اعتبارسنجی محصولات و خدمات به بررسیهای مصرفکننده وابسته هستند. بررسی های مثبت به ایجاد فروش و علاقه از سوی خریداران بالقوه کمک می کند.
روهیت کومار سینگ، دبیر دپارتمان امور مصرفکنندگان، به خبرنگاران گفت: “ما نمیخواهیم این کار را با بولدوزر انجام دهیم. ابتدا شاهد انطباق داوطلبانه با این دستورالعملها خواهیم بود. و اگر ببینیم تهدید همچنان در حال رشد است، ممکن است این را اجباری کنیم.” دهلی نو.
ساچین تاپاریا، بنیانگذار LocalCircles، یک پلتفرم اجتماعی و نظرسنجی که ارائه اولیه را به وزارت امور مصرف کنندگان ارائه کرد، گفت: «دستورالعمل های جدید برای بررسی های آنلاین برای افزایش شفافیت برای مصرف کنندگان و برندها و ارتقای دقت اطلاعات طراحی شده است. بخشی از کمیته تهیه پیش نویس دستورالعمل ها