ماه گذشته، رگولاتور فضای مجازی اعلام کرد که قوانین خود را اصلاح می کند که اپراتورهای حساب های آنلاین و رسانه های اجتماعی را ملزم می کند تا بررسی و مدیریت نظرات خود را در صفحات خود تقویت کنند.
بر اساس این بیانیه، تولیدکنندگان حساب های عمومی و اپراتورهایی که خدماتی را برای نظرات بعدی ارائه می کنند نیز ملزم به ارزیابی اعتبار کاربران حسابی هستند که این نظرات را ارائه می دهند، حقوق مدیریت را به طور منطقی تنظیم کرده و پشتیبانی فنی ارائه می دهند. رگولاتور مجازاتی را برای نقض قوانین مشخص نکرده است.
در ماه ژوئن، CAC افزودهای به قوانین موجود پیشنهاد کرد و از پلتفرمها خواست تا علیه دارندگان حسابهای عمومی که «محتوای غیرقانونی یا بد» را منتشر میکنند، مانند اخطار دادن یا حذف پستهایشان، اقدام کنند و چنین حوادثی را به رگولاتور گزارش دهند. به موقع
این اعلام در حالی منتشر می شود که مقامات چینی در حال تشدید نظارت بر اینترنت و موضوعاتی هستند که مردم اجازه دارند در مورد آنها صحبت کنند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند WeChat و Weibo به طور منظم پست ها و نظرات را مسدود یا حذف می کنند. رگولاتور در آن زمان اعلام کرده بود که اصلاحات قوانین موجود از 15 دسامبر اجرایی می شود.
رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد که قوانین جدید چین برای ارائه دهندگان محتوا که دادههای چهره و صدا را تغییر میدهند، از 10 ژانویه اجرایی میشود، زیرا به نظر میرسد بهطور دقیقتر فناوری و خدمات به اصطلاح «دیپ جعلی» را بررسی کند. مقررات اداره فضای سایبری چین (CAC) که اواخر روز یکشنبه صادر شد، از افراد در برابر جعل هویت بدون رضایت آنها توسط دیپفکها محافظت میکند – تصاویری که عملاً از اصلی قابل تشخیص نیستند و به راحتی برای دستکاری یا اطلاعات نادرست استفاده میشوند.
CAC گفت که این اقدام با هدف محدود کردن خطرات ناشی از فعالیت های ارائه شده توسط چنین پلتفرم هایی است که از یادگیری عمیق یا واقعیت مجازی برای تغییر هر گونه محتوای آنلاین استفاده می کنند، آنچه که تنظیم کننده آن را “ارائه دهندگان خدمات ترکیبی عمیق” می نامد و همچنین ارتقای سلامت صنعت توسعه.
CAC اعلام کرده بود که اپراتورهای حساب باید سیستم های خود را برای بررسی نظرات راه اندازی و بهبود بخشند و آماده گزارش اطلاعات غیرقانونی و نامطلوب به تنظیم کننده باشند.