فناوری تشخیص چهره که توسط پلیس در حیدرآباد برای اجرای سیاست COVID-19 استفاده می شود

اما سوالاتی در مورد صحت و سقم آن وجود دارد و شکایتی برای به چالش کشیدن قانونی بودن آن تنظیم شده است. در ماه ژانویه، یکی از مقامات حیدرآباد چهره یک خبرنگار زن را اسکن کرد تا نشان دهد اپلیکیشن تشخیص چهره چگونه کار می کند. در عرض چند ثانیه، پنج بازی احتمالی را به مجرمان در پایگاه داده سراسری برگرداند. سه نفر مرد بودند.

آناند گفت: «وقتی این شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند در شهری سرمایه‌گذاری کنند، ابتدا به وضعیت قانون و نظم نگاه می‌کنند.

آناند گفت که عکس‌های متخلفان ترافیکی و متخلفان ماسک‌دار فقط به اندازه‌ای نگهداری می‌شوند که مطمئن شوند در دادگاه مورد نیاز نیستند و سپس پاک می‌شوند. او ابراز تعجب کرد که هر شهروند قانونمندی اعتراض خواهد کرد.

پلیس فقط از فناوری برای حل قتل یا دستگیری سارقان مسلح استفاده نمی کند. حیدرآباد از جمله اولین نیروهای پلیس محلی در هند بود که از یک برنامه تلفن همراه برای پرداخت جریمه های رانندگی و گرفتن عکس از افرادی که دستورات ماسک را به رخ می کشند استفاده کرد. افسران همچنین می توانند از نرم افزار تشخیص چهره برای اسکن تصاویر در برابر پایگاه داده جنایی استفاده کنند. افسران پلیس به اپلیکیشنی به نام TSCOP در گوشی های هوشمند و تبلت های خود دسترسی دارند که دارای قابلیت اسکن تشخیص چهره است. این برنامه همچنین تقریباً تمام افسران پلیس شهر را به مجموعه ای از خدمات دولتی و اورژانس متصل می کند.

گوپتا گفت: “حمایت اجتماعی و مدنی زیادی نیز برای آن وجود دارد – مردم همیشه به طور کامل درک نمی کنند.” آنها فناوری را می بینند و فکر می کنند این پاسخ است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بارزترین نماد ظهور شهر به عنوان یک مرکز نظارتی، مرکز فرماندهی و کنترل جدید درخشان در محله شیک Banjara Hills است. این برج 20 طبقه جایگزین پردیس می شود که در آن انبوهی از افسران قبلاً به دوربین های مداربسته 24 ساعته و داده های برج تلفن همراه دسترسی داشتند که جنایات گزارش شده را در موقعیت جغرافیایی قرار می دهد. این فناوری هر دوربین موجود در منطقه را فعال می‌کند، پایگاه داده عکس‌های مجرمان را به نمایش می‌گذارد و می‌تواند تصاویر را با نرم‌افزار تشخیص چهره جفت کند تا فیلم‌های دوربین مداربسته را برای مجرمان شناخته‌شده در مجاورت اسکن کند.

او گفت: «اگر نیاز به کنترل جرایم داریم، باید نظارت داشته باشیم.

خط سیر حیدرآباد با خط سیر کشور همسو است. اداره ملی سوابق جرم و جنایت کشور به دنبال ساخت چیزی است که می تواند در میان بزرگترین سیستم های تشخیص چهره در جهان باشد.

دولت پلیس هوشمند را از طریق هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی و تشخیص چهره ارتقا داده است. آپار گوپتا، مدیر اجرایی بنیاد آزادی اینترنت مستقر در دهلی نو، گفت: این طرحی است که در سراسر طیف سیاسی مورد حمایت قرار گرفته و به ایالت های سراسر هند نفوذ کرده است.

نخست وزیر نارندرا مودی و حزب او بهاراتیا جاناتا (BJP) با تکیه بر تلاش های دولت قبلی، از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 از افزایش فناوری نظارت استفاده کرده اند. هدف کمپین پرچمدار او در هند دیجیتالی، بازنگری زیرساخت های دیجیتالی کشور برای حکومت با استفاده از اطلاعات است. فن آوری.

آناند گفت که حیدرآباد صدها میلیون دلار برای وسایل نقلیه گشت زنی، دوربین های مدار بسته، برنامه های تشخیص چهره و ردیابی جغرافیایی و چند صد دوربین تشخیص چهره و سایر فناوری ها هزینه کرده است. او گفت که این سرمایه گذاری به دولت کمک کرده است تا سرمایه گذاری های خصوصی و خارجی بیشتری را جذب کند، از جمله مرکز توسعه اپل که در سال 2016 افتتاح شد. و مرکز داده بزرگ مایکروسافت در ماه مارس اعلام کرد.

کمیسر پلیس CV Anand گفت که مرکز فرماندهی جدید که در ماه اوت افتتاح شد، استفاده از فناوری‌ها را در بخش‌های دولتی و نه فقط پلیس تشویق می‌کند. طبق گفته ماهندر ردی، مدیر کل پلیس ایالت تلانگانا، این هزینه 75 میلیون دلار (تقریبا 620 کرور روپیه) بوده است.

او فناوری را برای کاهش سریع جرم و جنایت عنوان کرد. او گفت که برای مثال، سرقت جواهرات از 1033 حادثه در سال به کمتر از 50 مورد در سال پس از به کارگیری دوربین ها و سایر فناوری ها کاهش یافته است.

پس از یک جفت بمب گذاری اسلام گرایان در شهر حیدرآباد در جنوب مرکزی هند در سال 2013، مقامات عجله کردند تا 5000 دوربین مداربسته را برای تقویت امنیت نصب کنند. اکنون نزدیک به 700000 در کلان شهر و اطراف آن وجود دارد.

تشخیص چهره و هوش مصنوعی در سال های اخیر در هند منفجر شده است و به ابزارهای اجرای قانون کلیدی برای نظارت بر تجمعات بزرگ تبدیل شده است.

آسوشیتدپرس در اوایل سال جاری به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد گسترش ابزارهای هوش مصنوعی که توسط مجریان قانون در سراسر جهان استفاده می شود، دسترسی نادری به این عملیات داده شد.