آمازون از جریمه های هنگفت اجتناب می کند و با اتحادیه اروپا در مورد استفاده از داده های فروشنده به توافق می رسد

در این بیانیه آمده است: «تحت نظارت کمیسیون، یک متولی مستقل نظارت بر اجرا و رعایت تعهدات را بر عهده خواهد داشت».

مورد دوم در مورد رفتار برابر با فروشندگان هنگام رتبه بندی پیشنهادات آنها برای “جعبه خرید” در وب سایت خود بود که بخش عمده ای از فروش آن را ایجاد می کند.

در مورد اول، آمازون با اتهام استفاده از اندازه، قدرت و داده‌های خود برای سوق دادن محصولات خود به منظور کسب مزیت ناعادلانه نسبت به بازرگانان رقیب که از پلتفرم آن نیز استفاده می‌کنند، مواجه شد.

کمیسیون گفت: تعهدات نهایی آمازون به مدت هفت سال در رابطه با Prime و نمایش دومین پیشنهاد خرید جعبه رقابتی و پنج سال برای بخش های باقی مانده از تعهدات به قوت خود باقی خواهد ماند.

کمیسیون اروپا که بر رقابت منصفانه در 27-27 نظارت بر رقابت منصفانه نظارت می کند، کمیسیون متوجه شد که تعهدات نهایی آمازون تضمین می کند که آمازون از داده های فروشنده بازار برای عملیات خرده فروشی خود استفاده نمی کند و دسترسی بدون تبعیض به Buy Box و Prime را می دهد. کشور اتحادیه اروپا، گفت.

آمازون روز سه‌شنبه پس از رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد استفاده از داده‌های فروشندگان، در دو تحقیق ضدتراست با اتحادیه اروپا به توافق رسید، در اقدامی که این شرکت را از جریمه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود نجات می‌دهد.

سخنگوی آمازون گفت: «خوشحالیم که به نگرانی‌های کمیسیون اروپا رسیدگی کرده‌ایم و این مسائل را حل کرده‌ایم».

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شرکت موافقت کرده است که از داده های فروشندگان برای تجارت خرده فروشی رقیب خود و محصولات برچسب خصوصی خود استفاده نکند.

کمیسیون اعلام کرد در صورتی که این شرکت تعهدات خود را زیر پا بگذارد، می تواند تا 10 درصد از کل گردش مالی سالانه آمازون را جریمه کند.

آمازون موافقت کرده است که در صورت تفاوت قابل توجهی از نظر قیمت و تحویل با محصول در جعبه اول، دومین جعبه خرید با نمایش برجسته را برای محصول رقیب راه اندازی کند.