قانون جدید ایمنی DOT جان رانندگان خودروهای برقی را نجات خواهد داد

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه وزارت حمل و نقل ایالات متحده به تازگی یک الزام بسیار تهاجمی تر را تصویب کرده است که می تواند به طور قابل توجهی توانایی خودرو را برای جلوگیری از تصادف بهبود بخشد.

من تا به حال دو ماشین برقی داشته ام و متأسفانه هر دو را جمع کرده ام.

اولین مورد به این دلیل جمع‌آوری شد که یک راننده کامیون یدک‌کش ماشین را در زمانی که نیاز بود به فروشنده بازگرداند، به‌طور نامناسب ایمن کرده بود. این اشتباه صد هزار دلار خسارت به وسیله نقلیه ای به ارزش تقریباً نصف آن وارد کرد.

در تصادف دوم، ماشین بعد از ناک اوت کردن، نزدیک بود مرا بکشد. سپس به سرعت تا حدود 50 مایل در ساعت شتاب گرفت، به ماشین دیگری برخورد کرد و به شتاب خود در دیوار صخره ای ادامه داد (که جالب نبود). فناوری پیشگیری از تصادف به وضوح در این حادثه شکست خورده یا فعال نشده است.

بنابراین، قانون جدید وزارت حمل و نقل (DOT) که به فناوری ایمنی پیشرفته در همه ماشین‌ها و کامیون‌های جدید نیاز دارد، می‌تواند ماشین من و من را از شکستن کمر نجات دهد و به طور بالقوه جان هر کسی را در تصادف مشابه نجات دهد.

این هفته، اتفاقاتی که در آن تصادف افتاد، چرا به ویژگی فرشته نگهبان رانندگی خودکار نیاز داریم و چرا این قانون جدید DOT به معنای واقعی کلمه یک نجات دهنده است را به اشتراک خواهم گذاشت. ما با محصول هفته من، اولین خودروی عملیاتی سطح 3 مبتنی بر فناوری انویدیا که در ایالات متحده به فروش می رسد، پایان خواهیم داد.

تصادف خودکار من

دو روز بعد از اینکه در یکی از خطرناک‌ترین تقاطع‌های محل زندگی‌ام قرار گرفتم، بعد از غروب خورشید خودم را در آن تقاطع دیدم. من نتوانستم ترافیک متقاطع را به خوبی ببینم زیرا هوا بسیار تاریک بود. من تا نیمه از مرگ می ترسیدم زیرا اتومبیل ها در اطراف من قرار داشتند. دید من توسط یک ماشین سمت راست مسدود شده بود و نمی توانستم فاصله وسایل نقلیه از سمت چپ را تشخیص دهم.

از آنجایی که تصادف نزدیک من از سمت چپ بود، با ورود به چهارراه به جلو خم شدم و متوجه نشدم که در این بین یک ماشین از سمت راست نزدیک شده و راه عبور من را مسدود کرده است (مستقیم می رفتم). وقتی با آن ماشین برخورد کردم که با سرعت 15 مایل در ساعت حرکت می کرد، کیسه هوا شلیک کرد که من را از کار انداخت. پایم روی زمین رفت و من را به ماشینی که ضربه زدم شتاب داد (ماشین های برقی گشتاور زیادی دارند) که آن ماشین را از چهارراه و آن طرف خیابان هل داد.

وقتی سرعتم را به حدود 50 رساندم، به حاشیه ای برخورد کردم، ماشین نزدیک بود از روی نرده بپرد و پشتم در این راه شکسته شد. بعد از اینکه کیسه هوا باز شد، به دیوار سنگی برخورد کردم و ماشین را کامل کرد. وقتی به خودم آمدم، پلیس از قبل آمده بود و EMT ها و ماشین های آتش نشانی در حال حرکت بودند.

باید اضافه کنم که افراد زیادی در آن تقاطع تصادف کرده اند که آنها را به یک ایستگاه چهار طرفه رسانده اند زیرا چندین تصادف جدی بعد از تصادف من رخ داده است. صاحب کسب و کار در گوشه ای گزارش داده بود که وسایل نقلیه پارک شده او مرتباً در تصادفات مشابه ضربه می خوردند.

برنامه این است که در نهایت آن تقاطع به یک دایره ترافیکی تبدیل شود، اما با توجه به عدم دید، همیشه باید یک توقف 4 طرفه باشد.

مشکل ماشین برقی

در یک خودروی گازسوز بدون هشدار ترافیک متقاطع یا جلوگیری از تصادف فعال، اگر مانند من با ماشینی برخورد می‌کردید، حتی اگر سعی می‌کردم آن را کف کنم، ماشین متوقف می‌شد و در نتیجه آسیب و صدمات بسیار کمتری داشت. با این حال، خودروهای برقی 100% گشتاور را از یک توقف تولید می‌کنند، و همانطور که متأسفانه متوجه شدم، نه تنها می‌توانند از طریق تصادف نیرو بگیرند، بلکه می‌توانند پس از آن نیز با سرعت سوپراسپرت به شتاب خود ادامه دهند.

اگر به آن دیوار صخره‌ای برخورد نمی‌کردم، شتابم را تا سه رقمی افزایش می‌دادم و مرگم را مطمئن می‌کردم که سرانجام به چیزی برخورد کردم که ماشین را متوقف کرد. بنابراین، من خوش شانس بودم که به دیوار سنگی برخورد کردم.

این رویداد نشان می دهد که چرا خودروهای برقی به فناوری پیشگیری از تصادف بسیار قوی تری نسبت به خودروهای گازسوز نیاز دارند، حداقل برای برخوردهایی که ممکن است راننده را بیهوش کند.

مزیت ماشین خودران

طرح فعلی این است که فناوری خودروهای خودران برای فعال کردن آن به هزینه ماهانه نیاز دارد (این فناوری در ابتدا در اکثر خودروهای برقی سطح بالا ظاهر خواهد شد). اما اگر نمی‌خواهید خودرو خودش رانده شود، ویژگی رایگانی نیز دارد که تویوتا زمانی آن را فرشته نگهبان می‌نامید.

فرشته نگهبان از فناوری خودروهای خودران برای جلوگیری از انجام کارهای احمقانه مانند من استفاده می کند. اگر احساس کند در حال انجام کاری هستید که ممکن است شما را مجروح یا کشته شود، کنترل ماشین را در دست می گیرد. این فناوری تضمین می‌کند که ویژگی‌های نجات جان و کاهش صدمات که فناوری خودروهای خودران وعده داده است، محقق می‌شوند.

با این حال، تا زمان صدور حکم DOT، بعید بود که این فناوری در هر چیزی به جز گران‌ترین و انحصاری‌ترین خودروها باشد و تا نزدیک یا پس از سال 2030 به سمت پایین بازار حرکت نکند.

DOT وارد می شود

با این حال، هفته گذشته، DOT به طور موثر دستور داد که مزایای جلوگیری از برخورد توسط فرشته نگهبان به زودی در همه خودروها مورد نیاز خواهد بود. این فناوری در خودروهای الکتریکی برای جلوگیری از تصادف با خودروها و عابران پیاده از طریق اجتناب تا سرعت 62 مایل در ساعت و ترمزهای شدید تا سرعت 45 مایل در ساعت مورد نیاز است.

در حالی که این الزام تا سال 2029 اجرا نخواهد شد تا مردم بتوانند به عنوان یک گزینه به آن عادت کنند و زمان برای بهبود فناوری در نظر گرفته شود، با موج آینده خودروهای خودران از طریق ویژگی فرشته نگهبان در مدل 2025 ظاهر می شود. سال در خودروهایی مانند مرسدس بنز که در زیر به عنوان محصول هفته من مشخص شده است.

این پیاده‌سازی نه تنها باید باعث شود تا فرشته نگهبان بازار را سریع‌تر به سمت خودروهای ارزان‌تر کاهش دهد، بلکه باید به اطمینان حاصل شود که افراد بیشتری نسبت به سال 2030 محافظت می‌شوند.

بسته بندی

به دلیل تصادف اخیرم و درد ناشی از آن تا آخر عمرم، به این حکم اخیر DOT بسیار علاقه مند شدم. این راهپیمایی اجباری برای جلوگیری از برخورد بهتر می‌توانست ماشین و پشتم را نجات دهد و بهتر از جانم محافظت می‌کرد اگر قبلاً در جای خود بود.

این حکم باعث می‌شود خودروهای برقی که می‌توانند از تصادف‌هایی که باعث توقف خودروهای بنزینی می‌شوند، تا حد زیادی ایمن‌تر شوند. همچنین باعث کاهش تصادفات با سایر وسایل نقلیه و کاهش چشمگیر تعداد عابران پیاده در جاده ها می شود.

همچنین، امیدوارم که مانع از این شود که من هرگز ماشین دیگری را جمع کنم. اما در پایان، اگر می‌خواهید خود و خانواده‌تان را ایمن نگه دارید، خودروهایی با پیشگیری از تصادف پیشرفته را به عنوان راهی برای اطمینان از مرگ زودرس قبل از اجرای این دستور جدید DOT در نظر بگیرید.

کار خوب، DOT!

محصول فناوری هفته

مرسدس EQS با رانندگی خودکار سطح 3

مرسدس EQS برقی و گازی کلاس S دو خودروی اولی هستند که برای رانندگی خودکار سطح 3 در ایالات متحده تایید شده اند. در حال حاضر، آنها فقط در کالیفرنیا و نوادا گواهینامه دارند، اما من انتظار دارم در ماه های آینده گواهینامه گسترده تری دریافت کنند.

من روی EQS تمرکز می‌کنم و نه S-Class، زیرا EQS الکتریکی است، جایی که با توجه به موضوعی که در بالا در مورد خودروهای الکتریکی به آن اشاره کردم، این فناوری به عنوان یک ویژگی ایمنی بیشترین تأثیر را خواهد داشت. این فناوری که عمدتاً از انویدیا می آید (دوباره رهبری آن شرکت را در همه چیز هوش مصنوعی نشان می دهد) Drive Pilot نام دارد و مانند همه خودروهای خودران شامل فناوری پیشرفته جلوگیری از برخورد خواهد بود.

EQS یک وسیله نقلیه لوکس است که معمولاً 120000 دلار قیمت دارد، اما یک خودروی الکتریکی با عملکرد بالا با زمان 0 تا 60 نزدیک به 6 ثانیه نیست. با این حال، برد 350 مایلی دارد و یکی از پیشتازان برد الکتریکی است.

توجه داشته باشید که اگر بیش از مزایای ایمنی اضافی می خواهید، Drive Pilot حدود 2500 دلار در سال برای شما هزینه خواهد داشت. به عنوان یک سیستم سطح 3، فقط در بزرگراه ها به صورت هندزفری کار می کند (سطح 4 شهرها و 5 جایگزین کامل انسانی است). EQS دارای هر دو پیکربندی سدان و SUV است، و اگرچه طراحی آن آنطور که من می‌خواهم اسپرت نیست، اما همچنان خودرویی بسیار تمیز و زیبا است.

مرسدس بنز EQS سدان مدل 2025

مرسدس بنز EQS سدان 2025 اواخر سال 2024 به نمایندگی های ایالات متحده می رسد. (اعتبار تصویر: مرسدس بنز ایالات متحده آمریکا)


مرسدس در حال حاضر به عنوان یکی از ایمن ترین برندها در بازار خودروهای لوکس متوسط ​​شناخته می شود و EQS با این فناوری پیشرفته خودران، باید یکی از ایمن ترین آن ها باشد. به هر حال، آنها نسخه های AMG و Maybach این خودرو را می سازند، بنابراین شما عملکرد بالاتر و حتی انتخاب های لوکس بیشتری دارید، اما قیمت آن به سرعت به 200000 دلار نزدیک می شود و احتمالا برای اکثر آنها بسیار گران است.

در نهایت، هیچ کس نمی‌خواهد دچار حادثه شود و همه ما می‌خواهیم خانواده و حیوانات خانگی خود را ایمن نگه داریم. با Drive Pilot، مرسدس EQS باید ایمن‌ترین خودروی الکتریکی در جاده‌ها در سال 2024 باشد و اکنون محصول هفته من است.

منبع