متا در جلسه جمعه برای جلوگیری از جریمه سنگین، اتهامات ضدتراست اتحادیه اروپا را به چالش می کشد

تیم لمب، وکیل متا در بیانیه ای گفت: “ادعاهای مطرح شده توسط کمیسیون اروپا بی اساس است. ما به کار با مقامات نظارتی ادامه خواهیم داد تا نشان دهیم نوآوری محصول ما طرفدار مصرف کننده و طرفدار رقابت است.”

صاحبان فیس بوک متا در یک جلسه غیرعلنی روز جمعه با اتهامات ضدتراست اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از جریمه سنگین احتمالی پس از اینکه قانونگذاران آن را به مرتبط کردن سرویس تبلیغات طبقه بندی شده خود با شبکه اجتماعی خود متهم کردند، اعتراض خواهد کرد.

این شرکت ممکن است با جریمه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود و دستور تغییر رویه های تجاری خود در صورت محکومیت به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا مواجه شود. افراد مطلع به رویترز گفته اند که قبلاً به دنبال حل و فصل این پرونده بوده است.

متا از اظهار نظر در مورد جلسه ای که طی آن مقامات ارشد کمیسیون ضد انحصار و همتایان آن ها از ناظران ملی برای شنیدن استدلال های آن حضور خواهند داشت، خودداری کرد.

به گفته این شرکت، پیوند متا از سرویس تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین فیس بوک مارکتپلیس با شبکه اجتماعی فیس بوک، مزیتی ناعادلانه به این شرکت داده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کمیسیون اروپا در دسامبر گذشته برگه اتهامی را به محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان ارسال کرد که در آن دو روشی که نشان می داد متا از قدرت خود در بازار سوء استفاده کرده بود، متمایز کرد.

همچنین با شرایط تجاری ناعادلانه متا که بر سرویس های تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین رقیب که در فیس بوک یا اینستاگرام تبلیغ می کنند، تحمیل شده بود، مشکل داشت.