ایلان ماسک استارتاپ xAI هوش مصنوعی را با تیم مهندسین سابق گوگل و OpenAI راه اندازی کرد

این وب سایت گفت که xAI رویداد فضایی توییتر را در 14 جولای برگزار خواهد کرد.

در همین حال، ماسک همچنین توییتر را با یک شرکت پوسته جدید “X” ادغام کرده و نام تجاری این پلتفرم را حفظ کرده است.


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

xAI میلیاردر ایلان ماسک روز چهارشنبه با راه‌اندازی وب‌سایت خود، تشکیل استارت‌آپ هوش مصنوعی (AI) را اعلام کرد و تیمی متشکل از مهندسانی را معرفی کرد که در شرکت‌هایی از گوگل متعلق به آلفابت گرفته تا مایکروسافت و OpenAI کار کرده‌اند.

در ماه آوریل، ماسک گفت که به‌عنوان رقیب ChatGPT مایکروسافت OpenAI و Bard گوگل به دنبال ساخت یک “هوش مصنوعی حقیقت‌جو” است که از صحت سیاسی دوری کند. با این حال، او همچنین در مورد تأثیرات منفی هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و آن را “پتانسیل تخریب تمدن” نامیده است.

طبق یک پرونده ایالتی، ماسک در ماه مارس شرکتی به نام X.AI Corp را ثبت کرد که در نوادا ثبت شده است.

این شرکت ماسک را به عنوان تنها مدیر و جرد برچال، مدیر عامل دفتر خانواده ماسک را به عنوان منشی معرفی می کند.

ماسک روز چهارشنبه در توییتی گفت: “اعلام تشکیل @xAI برای درک واقعیت”.

این وب سایت همچنین فرم درخواستی را برای داوطلبان علاقه مندی که می خواهند بخشی از استارتاپ باشند، فهرست کرده است. تیم فعلی xAI ادعا می کند که در چندین سازمان از جمله “DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Tesla و دانشگاه تورنتو” کار کرده است.

این استارت‌آپ توسط ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک توییتر هدایت می‌شود که چندین بار گفته است که توسعه هوش مصنوعی باید متوقف شود و این بخش نیاز به مقررات دارد.