مطالعه کپی لیکس تکثیر محتوای هوش مصنوعی در وب را نشان می دهد

طبق مطالعه ای که روز سه شنبه توسط Copyleaks منتشر شد، از زمانی که ChatGPT در سال 2022 وارد شبکه شد، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیش از 8000٪ افزایش یافته است. این مطالعه که دوره‌ای از 2013 تا مارس 2024 را پوشش می‌دهد، افزایش 8362 درصدی محتوای هوش مصنوعی در اینترنت را از نوامبر 2022، زمانی که ChatGPT-3.5 منتشر کرد، تا مارس 2024 نشان داد.

هنگامی که OpenAI ChatGPT-3 را در ژوئن 2020 منتشر کرد، تنها افزایش اندکی در صفحات وب حاوی محتوای هوش مصنوعی مشاهده شد. این موضوع با انتشار نسخه 3.5 تغییر کرد. Copyleaks اشاره کرد که از آن زمان، 1.57٪ از حدود یک میلیون صفحه وب تجزیه و تحلیل شده برای این مطالعه حاوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که خدمات تجزیه و تحلیل متن و سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد.

کریس راجرز، بنیانگذار و مدیر عامل CSP، یک آژانس تخصصی سئو در گلدن، کولو، به TechNewsWorld گفت: «این 1.57 درصد، با توجه به مدت زمانی که فناوری هوش مصنوعی در دسترس است، عظیم است.

آلون یامین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Copyleaks توضیح داد که افزایش محتوای هوش مصنوعی در درجه اول توسط پیشرفت های قابل توجه در پردازش زبان طبیعی و فناوری های یادگیری عمیق ایجاد می شود.

او به TechNewsWorld گفت: «این پیشرفت‌ها تولید متن با کیفیت بالا را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است و مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را قادر می‌سازد تا محتوای انسان‌مانند را به طور مؤثر تولید کنند.

یامین ادامه داد: «به‌علاوه، تقاضا برای تولید محتوای مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه در صنایع مختلف، مانند تجارت الکترونیک، بازاریابی و رسانه‌ها، پذیرش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را افزایش داده است و رشد تصاعدی آن را در وب.”

افزایش محتوای هوش مصنوعی برای کارشناسان صنعت تعجبی ندارد

ناظران فناوری از یافته های Copyleaks شگفت زده نمی شوند.

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی در گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore، خاطرنشان کرد: «هوش مصنوعی حجم زیادی از تبلیغات را دریافت می کند که افراد بیشتری را به امتحان این ابزارهای هوش مصنوعی سوق می دهد.

او به TechNewsWorld گفت: «ابزارها عمدتاً به خوبی کار می کنند و یادگیری و استفاده نسبتاً آسانی دارند. “آنها به شما امکان می دهند محتوای مناسب را با سرعت بیشتری ایجاد کنید و در نتیجه گسترش بیشتری نسبت به ابزارهای قبل از هوش مصنوعی ایجاد کنید.”

گروهی که فوراً ارزش محتوای هوش مصنوعی را دیدند، در موقعیتی بودند که صفحات وب را با آن پر کردند. جو کاراسین، مدیر ارشد مالی و بنیانگذار Karasin PPC، یک آژانس بازاریابی در Lapeer، میش، اظهار داشت: «این ممکن است گفتن محبوب نباشد، اما به بازاریابان هر فرصتی بدهید تا میانبری برای موفقیت انتخاب کنند، و از آن استفاده خواهد شد. که در تبلیغات گوگل تخصص دارد.

او به TechNewsWorld گفت: «به همین دلیل است که مناقصه خودکار در Google Ads بسیار محبوب است. به‌جای اینکه برای رقابتی بودن، حساب و کتاب را انجام دهد، بر اساس اصل «تنظیمش کن و فراموشش کن» عمل می‌کند.»

برایان پرینس، بنیانگذار و مدیرعامل Top AI Tools، یک ابزار، منبع و پلتفرم آموزشی هوش مصنوعی در بوکا راتون، فلوریدا، موافقت کرد. او به TechNewsWorld گفت: «زمانی که افراد و مشاغل بتوانند میانبری را پیدا کنند و کارها را سریع‌تر و آسان‌تر کنند، از آن استفاده خواهند کرد.

او ادامه داد: «با در نظر گرفتن این موضوع، من تعجب نمی‌کنم که برندها به محض اینکه هوش مصنوعی مولد به مرحله‌ای که ممکن بود، شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا کردند.»

محتوای هوش مصنوعی Google Gooses

گوگل ممکن است با تغییر موضع خود دروازه‌های محتوای بازاریابی هوش مصنوعی را باز کرده باشد. راجرز از CSP گفت: «زمانی که گوگل گفت اهمیتی نمی‌دهد محتوا چگونه تولید می‌شود، تا زمانی که معیارهای خاصی را رعایت کند، بازاریابان آن را به عنوان چراغ سبز برای شروع تولید محتوای هوش مصنوعی در نظر گرفتند.

او ادامه داد: «مردم دیدند که می‌توانند خیلی سریع محتوا را کاهش دهند و می‌توانند جایگزین نویسندگان انسانی شوند و هزینه‌ها را جبران کنند.» بنابراین، من تعجب نمی کنم که چقدر به خاطر آن چیزها منفجر شده است.

با این حال، پرینس اظهار داشت که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگاه کمی در مواد بازاریابی و محتوای رسانه های اجتماعی دارد. او گفت: «این در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا نیست. هوش مصنوعی می‌تواند با کمک به نویسندگان انسان در سازماندهی ایده‌های خود و ایجاد جرقه خلاقیت به آنها کمک کند. همچنین می‌تواند به ویرایش کمک کند و در نتیجه محتوایی پاک‌تر و خواناتر را به همراه داشته باشد.»

او ادامه داد: «برای کارهایی مانند رسانه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند یک مفهوم واحد را در نظر بگیرید و آن را به روش‌های بی‌پایانی متمایل کنید. “سپس، نویسندگان انسانی می توانند آن را تغییر داده و شخصی سازی کنند.”

وی افزود: “هوش مصنوعی همچنین نقش منحصر به فردی در توسعه ویدئو ایفا می کند.”

مزایای هوش مصنوعی برای پلتفرم های دیجیتال

یامین از Copyleaks همچنین خاطرنشان کرد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند سهم مثبتی در اینترنت و سایر پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشد. او گفت: “محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چندین مزیت بالقوه برای وب ارائه می دهد.” «این کار با ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده، بهبود نتایج موتورهای جستجو و خودکار کردن کارهای معمول مانند پشتیبانی مشتری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، تجربیات کاربر را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: «این کارآیی باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود و امکان ایجاد و انتشار محتوای جدید را ایجاد می کند. علاوه بر این، محتوای هوش مصنوعی می‌تواند با ترجمه خودکار و تطبیق اطلاعات با مخاطبان مختلف، دسترسی را تسهیل کند و در نتیجه دامنه و تأثیر محتوای آنلاین را افزایش دهد.»

در حالی که محتوای هوش مصنوعی مزایای خود را دارد، پتانسیل مضری نیز دارد. پاول گودمن-کالایدین، رئیس AI/ML در سام ساب، گفت: «رشد سریع محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، که با افزایش دسترسی به این فناوری تقویت می‌شود، منجر به این شده است که کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی به یکی از نگرانی‌های اصلی صنعت تأیید تبدیل شود. یک شرکت جهانی شناسایی و تأیید هویت دیپ فیک.

او ادامه داد: «تکنولوژی Deepfake همچنان یک تهدید مهم است. او به TechNewsWorld گفت: «پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ایجاد دستکاری‌های صوتی، عکس و ویدیوی فوق‌العاده واقعی برای فریب افراد را برای مجرمان آسان‌تر و ارزان‌تر کرده است.

تنها در آمریکای شمالی، افزایش 1740 درصدی دیپ فیک بین سال های 2022 تا 2023 با افزایش 10 برابری در سطح جهانی مشاهده شد. گادمن-کالایدین افزود، مجرمان اکنون به سیستم‌های هوش مصنوعی با کاربرد آسان دسترسی دارند که می‌توانند به راحتی یک شخصیت جعلی ایجاد کنند یا هویت یک فرد موجود را جعل کنند و منجر به دستکاری رسانه‌ها، اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست شوند.

تقویت اعتماد و مسئولیت پذیری

یامین خاطرنشان کرد، همانطور که فناوری هوش مصنوعی در حال تکامل است، راه‌حل‌هایی که در مورد استفاده از هوش مصنوعی و قوانین هوش مصنوعی قابل مشاهده هستند، نیاز مداوم مردم به داشتن حس اعتماد و ایمنی است.

وی افزود: «استانداردهای برچسب‌گذاری و افشای شفاف باید برای بهبود شفافیت و پاسخگویی در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اجرا شود.» “کاربران باید از دخالت هوش مصنوعی در تولید محتوا از طریق شاخص های استاندارد یا سلب مسئولیت آگاه باشند.”

مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، موافق است: “افزایش شفافیت در استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای تقویت اعتماد و مسئولیت پذیری بسیار مهم است.”

او به TechNewsWorld گفت: «ترویج استانداردهای صنعت و بهترین شیوه‌ها برای شفافیت در تولید محتوای هوش مصنوعی می‌تواند شرکت‌ها را تشویق کند تا به طور داوطلبانه شیوه‌های شفاف را اتخاذ کنند. “با اجرای این اقدامات، ذینفعان می توانند در جهت ایجاد محیطی شفاف تر و قابل اعتمادتر برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در وب تلاش کنند.”

یامین افزود: «ادغام سریع محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در پلتفرم های وب، پتانسیل تحول آفرین فناوری های هوش مصنوعی و نیاز مبرم به حکمرانی مؤثر و دستورالعمل های اخلاقی را منعکس می کند. در حالی که سرعت پذیرش بر کارایی و سودمندی هوش مصنوعی تاکید می کند، مدیریت پیامدهای آن برای دقت، شفافیت و اعتماد کاربر همچنان یک چالش حیاتی برای ذینفعان است.

منبع