طبق تحقیقات منتشر شده توسط Parks Associates، حدود 60 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که سیستم های امنیتی خانه خود نظارتی آنها را به همان اندازه ایمن نگه می دارد که نظارتی که توسط متخصصان امنیتی ارائه می شود.
«مصرفکنندگان نظارت بر خود را راهی برای اطلاع از آنچه در خانههایشان میگذرد میدانند. الیزابت پارکس، رئیس و مدیرعامل پارک، به TechNewsWorld گفت: برای بسیاری از آنها، این امر میتواند آرامش خاطری را فراهم کند که به اندازه کافی برای خانوادههای خاص ایمن است.
بر اساس نظرسنجی از 8000 خانوار اینترنتی در ایالات متحده، این تحقیق همچنین نشان داد که دلیل اصلی لغو سیستمهای نظارت حرفهای هزینه است، به طوری که 25 درصد از مصرفکنندگان دلیل خود را برای پایان دادن به خدمات نظارتی خود «هزینههای بسیار بالا» عنوان کردند.
همچنین به عنوان دلایل قطع نظارت حرفه ای، افزایش احساس ایمنی محله و درک این موضوع که خانواده به اندازه کافی از سیستم خود استفاده نمی کند، ذکر شد.
در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان احساس می کنند سیستم های خود نظارتی آنها را ایمن نگه می دارد، خدمات نظارت حرفه ای همچنان محبوب هستند.
پارکس توضیح داد: «در طول همهگیری، فروشندگان امنیتی نمیتوانستند وارد خانههای مردم شوند. مردم هم نمیخواستند آنها در خانواده خود باشند، بنابراین از آن زمان بود که نظارت از راه دور شروع به کار کرد و نصب سیستمها برای نصابها و مصرفکنندگان آسانتر شد.»
او ادامه داد: «نصب حرفهای به سطح قبل از همهگیری بازگشته است، اما در 12 ماه گذشته، 42 درصد از مصرفکنندگان میگویند سیستمهای امنیتی آنها به صورت حرفهای نصب شده است، در حالی که 45 درصد میگویند سیستمهایشان خودنصب شده است».
نمودار ارائه شده توسط Parks Associates
جوانب مثبت بازگشت
Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، به دلایل متعددی برای بازگشت خدمات حرفهای پس از همهگیری اشاره کرد.
او به TechNewsWorld گفت: «در ابتدا، همهگیری احتمالاً باعث افزایش نصبهای DIY به دلیل قرنطینهها و افزایش زمان گذراندن در خانه شد. “با این حال، با بازگشت زندگی به حالت عادی، مصرف کنندگان ممکن است راحتی و قابلیت اطمینان را در اولویت قرار دهند و از تاسیسات حرفه ای برای پوشش جامع و کمک های متخصص استفاده کنند.”
وینا اضافه کرد که پیشرفت های تکنولوژیکی و مقرون به صرفه بودن خدمات حرفه ای ممکن است صاحبان خانه هایی را که به دنبال راه حل های یکپارچه هستند جذب کند.
او اظهار داشت که نگرانی در مورد پیچیدگی نصب یا مسائل مربوط به قابلیت اطمینان با تنظیمات DIY نیز می تواند به تغییر کمک کند.
آدام رایت، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی خانه های هوشمند در IDC، یک شرکت تحقیقاتی بازار جهانی، خاطرنشان کرد: شرکت های امنیتی نیز رویکرد بازار خود را پس از همه گیری تغییر دادند.
او به TechNewsWorld گفت: «نصبکنندگان حرفهای به طور قابلتوجهی پیشنهادات خود را متنوع کردهاند و در عین حال بازاریابی و دسترسی به مصرفکنندگان را افزایش دادهاند. اکنون اکثراً راهحلهای DIY a-la-carte دارند که به خوبی با بخش سنتی DIY بازار رقابت میکنند.»
شما چیزی رو گرفتید که قیمت ش رو پرداخت کردید
برای برخی از مصرفکنندگانی که میتوانند آنها را بخرند، خدمات نظارت امنیتی میتواند مزایایی را ارائه دهد که در سیستمهای DIY یافت نمیشوند. رایت گفت: «نظارت شخصی گزینه ارزانتری است، اما در بسیاری از جنبهها، از جمله دریافت نکردن یا مشاهده هشدارها و عدم توانایی برای کمک گرفتن، کوتاهی میکند.»
آنا ردموند، موسس Braav، ارائهدهنده راهحلهای امنیتی خصوصی، در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، افزود: «تقریباً در همه موارد، نظارت حرفهای در تمام معیارها به جز قیمت بهترین است.
او به TechNewsWorld گفت: «اگر صاحب خانه موقعیت منحصر به فردی داشته باشد و به دنبال چیز خاصی باشد، مانند ردیابی پرستار بچه که از یک کودک مراقبت می کند، استثناست.
او افزود: “نظارت حرفه ای قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری و از سوی شرکت های واجد شرایط، بهترین فرآیند مبتنی بر عملکرد را برای شناسایی و گزارش مسائل ارائه می دهد.”
در حالی که خود نظارتی انعطافپذیری و صرفهجویی در هزینه را ارائه میدهد و کاربران را با کنترل مستقیم و هشدارهای بیدرنگ توانمند میسازد، Vena مشاهده کرد که فاقد تخصص حرفهای است و به طور بالقوه منجر به تهدیدهای از دست رفته یا هشدارهای نادرست میشود.
وی گفت: “نظارت حرفه ای اطمینان می دهد که پرسنل آموزش دیده به طور مستمر در موارد اضطراری نظارت می کنند و واکنش سریع و آرامش خاطر را ارائه می دهند.” با این حال، معمولاً با هزینه های بالاتری همراه است و ممکن است به واسطه واسطه ها زمان پاسخگویی طولانی تری داشته باشد.
جلب پذیرش مصرف کننده
Vena خاطرنشان کرد که ارائه دهندگان سیستم های امنیتی می توانند با تأکید بر ارزش تخصص، قابلیت اطمینان و پوشش جامع، مقاومت کالاهای خود را کاهش دهند.
او افزود که ارائه طرحهای قیمتگذاری انعطافپذیر، راهحلهای شخصیسازیشده و پشتیبانی عالی از مشتری نیز میتواند نگرانیها را برطرف کند، و همچنین یکپارچهسازی با لوازم خانگی هوشمند.
او گفت: «با نشان دادن سازگاری یکپارچه و افزایش تجربه کلی اتوماسیون خانگی، ارائه دهندگان حرفه ای می توانند مشتریانی را که به دنبال رویکردی جامع برای امنیت و اتوماسیون خانه هستند، جذب کنند.
ردموند موافقت کرد که نصابهای حرفهای باید بر ارزشی که میتوانند ارائه دهند تأکید کنند، اما باید آن پیام را با نمونههای واقعی مشتریانی که به آنها کمک کردهاند، همراه کنند.
او گفت: “امنیت خانه یک خرید احساسی است و مردم باید بتوانند تصور کنند که امنیت خانه چگونه تاثیر مثبتی بر زندگی آنها می گذارد و آنها را ایمن تر نگه می دارد.” ادغام با لوازم خانگی هوشمند می تواند یک نقطه فروش باشد، اما در نهایت، مردم به دلیل نیاز عاطفی خرید می کنند.
ارائه دهندگان امنیت همچنین می توانند با ارائه دستگاه های محبوب مورد قبول مصرف کننده قرار گیرند.
پارکس گفت: «بازاریابی دستگاههای کاربرپسند مانند زنگ درها و دوربینهای تحت شبکه بهعنوان یک بسته نرم افزاری باید در اولویت کار هر فروشنده باشد». “این رویکرد فرآیند خرید را برای مصرف کنندگان ساده می کند و با نمایش مزایای امنیتی ترکیبی آنها، جذابیت این محصولات را افزایش می دهد. مصرف کنندگان ارزش پیشنهادی این دستگاه ها را درک می کنند.
با این حال، رایت از IDC این چالش را برای ارائه دهندگان امنیتی ساده می بیند. او ادامه داد: “من فکر می کنم همه چیز به قیمت گذاری بستگی دارد.” “آنها برای افزایش ارزش پیشنهادی خود نیاز به رقابت قوی تری بر سر قیمت دارند.”
پویایی رقابتی
تحقیقات پارکس همچنین به پویایی رقابتی در بازار امنیت خانه می پردازد. پارکس گفت: «ADT نیروگاهی برای امنیت تحت نظارت حرفهای است. “آنها با فروش تجارت تجاری خود دوباره بر بازار مسکونی و SMB تمرکز کرده اند.”
او ادامه داد: “آنها بیشتر و بیشتر با دستگاه های تک و سیستم های DIY رقابت می کنند.” دوربین های شبکه و زنگ درها به طور مستقیم برای بازیکنان امنیتی سنتی رقابتی می شوند.
او افزود: «بازیکنان سنتی خدمات قوی ارائه میکنند، و در حال انتقال خدمات خود از ارائهدهنده امنیت خانه به ارائهدهنده خدمات خانگی سبک زندگی هستند». “این در مورد راحتی، کنترل، راحتی و دانستن آنچه در محیط شما می گذرد فراتر از امنیت و ایمنی در درب منزل شما است.”
رایت توضیح داد که دو بخش گسترده بازار خانه های هوشمند را از ابتدای پیدایش آن تعریف کرده اند: راه حل های خودتان و راه حل های کاملا مدیریت شده.
راه حل های DIY توسط مصرف کنندگان نهایی خریداری می شوند که این راه حل ها را به تنهایی نصب، پیکربندی و مدیریت می کنند. راه حل های کاملاً مدیریت شده توسط ارائه دهندگان خدمات به صورت حرفه ای نصب می شوند و تمایل دارند با سایر خدمات مانند پهنای باند یا امنیت مسکونی مرتبط باشند.
او گفت: «در حالی که این بخشها برای مدتی در امتداد خطوط تمایز تقریباً مجزا با یکدیگر رقابت کردهاند، در 12 تا 24 ماه گذشته، چشمانداز رقابتی تغییر کرده است، به طوری که نقطهی مرزبندی بین دو بخش به سرعت محو میشود.» «راهحلهای DIY اکنون خدمات نظارت حرفهای خود را گسترش میدهند و فروشندگان خدمات مدیریتشده در پاسخ، پیشنهادات DIY خود را گسترش میدهند.»